Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

volle tank?

janvg

Aanbevolen berichten

Mijn Caddy Maxi (cng tank 37 kg) is daarnet voor de eerste keer op benzine overgeschakeld (voor een 15 tal km).  Ik tankte de CNG tank dus vol, maar kreeg er maar 32 kg in (ipv 37) ?!  Hoe kan dat?

Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI :    1014074_5.png                     Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): 1014067_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, janvg zei:

Mijn Caddy Maxi (cng tank 37 kg) is daarnet voor de eerste keer op benzine overgeschakeld (voor een 15 tal km).

Allee, proficiat, da's een heuglijke gebeurtenis. Dat moeten we vieren! ;)

22 minuten geleden, janvg zei:

Ik tankte de CNG tank dus vol, maar kreeg er maar 32 kg in (ipv 37) ?!  Hoe kan dat?

Tja, omdat het buiten veel te warm is, tiens !!!

thermometer-1696961_1280.jpg

Image by Maret Hosemann from Pixabay

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

@janvg het is inderdaad vrij warm, waardoor de optimale druk niet geleverd kan worden.

In de winter zal je merken dat je meer dan 37 kg kan tanken, terwijl je in de zomer vrede zal moeten nemen met minder dan 37 kg in je tanks.

Behalve de temperatuur is ook de pompdruk van zeer groot belang, hebben er net 2 bussen CNG voor je getankt, dan kan het zijn dat de compressor niet voldoende druk heeft kunnen opbouwen.

Daarnaast is er ook een verschil in het tanken van H- gas, H+ gas en L-gas qua hoeveelheid dat je kan tanken, maar deze technische uitleg is te complex om neer te schrijven.

De belangrijkste oorzaken zijn dus de eerste 2 die ik meldde, temperatuur en pompdruk, net zoals @Lange_666 ook heeft opgesomd.

Veel veilige kilometers gewenst.

Ohja, er blijft ook altijd wat restgas in je tanks aanwezig, de druk in je tanks wordt dan te laag om op te rijden, dit dien je ook in rekening te brengen waardoor het dus vaak voorkomt dat je minder dan 37 kg tankt.... maar er wel 37 kg gas aanwezig is in je tanks ;)

• Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...