Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
AutoAuto
Sign in to follow this  
Lage Emissie Zone

Gasgeur tijdens het rijden

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik heb gisteren op weg naar het werk gasgeur geroken waarbij ik ongeveer 40 km / uur reed.

Deze geur bleef ongeveer 3 seconden hangen.

Daarna van het werk naar huis heb ik de geur niet meer waargenomen.

Mijn linkerruit stond wel open.

Heb ik gas in de buurt geroken of is het normaal dat er eens een gasgeur waar te nemen valt, daar de tanks onder 200 bar staan en de de gasreduceerder ( naar ongeveer 10 bar ) even niet goed geregeld is geweest door de boordcomputer?

Aan een lek zit ik niet te denken, aangezien mijn rijbereik niet abnormaal snel daalt.

Edited by Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

37 minuten geleden, Josy zei:

Toevallig geen bonenschotel gegeten de avond voordien? Hoewel drie seconden dan misschien wat kort is...

Och weet ge wat dat is? @Lage Emissie Zone is constant bezig met aardgas. Op den duur ga je dan gas ruiken. Dat is gewoon inbeelding ;)

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

Posted (edited)

Ik heb nog nooit gas geroken bij de auto (hout vasthouden / afkloppen) .

Ook nog nooit tijdens het tanken.

Misschien reed je op dat moment in het havengebied (net in Kallo gaan tanken ?) ? 

Daar ruikt het nu niet echt naar viooltjes...

Edited by Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Zeker dat het niet gewoon mest was? De velden worden momenteel 'opgetrokken' en bemest.

• Bedankt 1

13 uren geleden, Mylan1999 zei:

Zeker dat het niet gewoon mest was? De velden worden momenteel 'opgetrokken' en bemest.

Het zal dat wel geweest zijn, in die buurt zijn er inderdaad akkers. 

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

15 uren geleden, muscles zei:

Och weet ge wat dat is? @Lage Emissie Zone is constant bezig met aardgas. Op den duur ga je dan gas ruiken. Dat is gewoon inbeelding ;)

Was het maar waar... ik ben continue bezig met kansspelen ( Euromillions en Lotto ) maar ik win wanneer in niet deelneem merk ik steeds op.

• Hahaha 1

5 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Was het maar waar... ik ben continue bezig met kansspelen ( Euromillions en Lotto ) maar ik win wanneer in niet deelneem merk ik steeds op.

Welke cijfers heb je ;) zal ik die spelen als jij het niet doet :) lol ...

• Hahaha 1

Op 25/8/2019 om 19:42, Ivivke zei:

Welke cijfers heb je ;) zal ik die spelen als jij het niet doet :) lol ...

Misschien moeten wij eens samenwerken Yves ( uit Laakdal ? )

• Bedankt 1

Posted (edited)
20 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Misschien moeten wij eens samenwerken Yves ( uit Laakdal ? )

Neen, Ive uit Schelle ;) ... elks 50%?  Kan het heden goed gebruiken ... .

En langzaam gaan wij uit het CNG gegeven verdwijnen, maar ben nog altijd voorstander hoor ;).

We denken er echt aan om op milde hybride - benzine over te stappen als tussenstop naar toekomstgerichte auto later ... . De onze ( fiat living 500l ) gaat ofwel naar opkoper ofwel opgemaakt en op de markt ;( ... wij kunnen echt niet verder met ons gezin in de te 'kleine' auto .... .

gr,

Ive

ps: en hoe zit het nog met je gasgeur ? Want daar ging de topic over natuurlijk ;)

Edited by Ivivke

Posted (edited)
3 uren geleden, Ivivke zei:

Neen, Ive uit Schelle ;) ... elks 50%?  Kan het heden goed gebruiken ... .

En langzaam gaan wij uit het CNG gegeven verdwijnen, maar ben nog altijd voorstander hoor ;).

We denken er echt aan om op milde hybride - benzine over te stappen als tussenstop naar toekomstgerichte auto later ... . De onze ( fiat living 500l ) gaat ofwel naar opkoper ofwel opgemaakt en op de markt ;( ... wij kunnen echt niet verder met ons gezin in de te 'kleine' auto .... .

gr,

Ive

ps: en hoe zit het nog met je gasgeur ? Want daar ging de topic over natuurlijk ;)

Elk 50 percent kan tellen, dit kan eenvoudig weg door nummers aan elkaar door te geven en de belofte te maken om bij winst deze over te boeken naar elkaars rekening.

Je kan ook overstappen op de diesel Euro 6 D norm ( niet op de Euro 6D temp ) dat heb ik hier gelezen, je kan dan blijkbaar terug op diesel rondtuffen.

Ik ben blij met het rijden op aardgas maar je moet wel in het achterhoofd houden dat er 200 bar aanwezig is, een zeer grote druk!

Dieselwagens zijn op dat vlak wagens die niet in brand gaan vliegen omdat de brandstof daar verneveld gaat worden..

En wat de gasgeur betreft, vanmorgen niet waar kunnen nemen want de spoorweg die ik kruis is tot en met 28/08 afgesloten.

IK zal wellicht meststoffen waargenomen hebben die daar zo een 300 m vandaan komen in de weilanden, er grazen daar ook koeien.

Edited by Lage Emissie Zone
Qwerty klavier..
  • Hahaha 1