Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst
LucG

Ervaring Seat Arona

Recommended Posts

Momenteel rijd ik met een Fiat 500L CNG en ik ben zeer tevreden over deze wagen. Op nog geen 4 jaar heb ik bijna 100.000 km op de teller en geen enkel probleem gekend. Wegens verandering van plaats van tewerkstelling overweeg ik om een nieuwe wagen aan te kopen met CNG. Gezien Fiat de 500L niet meer aanbiedt vind ik persoonlijk de Arona een super alternatief. Iemand reeds enige ervaring met dit type wagen op CNG?

Edited by LucG
taalfout

Ik heb deze pas, ik ben er op zich tevreden van, let wel op dat nieuwe wagens maar 9 liter benzine meer kunnen tanken. Frankrijk is een hel, heb pas 2 weken van pomp naar pomp kunnen rijden :)
Voor de rest rijdt de wagen wel fijn.

Ik heb mijn Arona FR sinds 28/05 en heb reeds 12000km gereden.

Ikzelf ben heel tevreden, de auto heeft 90pk dat mocht misschien wel nog wat meer zijn. Maar ik klaag zeker niet, eenmaal de turbo aanslaat kan hij wel goed mee.

Mijn reëel verbruik ligt rond de 4,3kg/100km waarmee ik meteen volle tank H-gas 300-330km ver mee geraak. (120-125km/uur) op de snelweg en een gemiddelde rijstijl. Op de achterbank is er comfortabel plaats voor 2 volwassenen. De kofferruimte valt best mee, maar verwacht geen mirakels om twee buggy's + baggage en 4 passagiers mee te nemen, dat is een no-go. Het enige wat ik mezelf beklaag is dat ik niet voor de led-koplamp als optie heb gekozen.

22 uren geleden, Celen zei:

Ik heb deze pas, ik ben er op zich tevreden van, let wel op dat nieuwe wagens maar 9 liter benzine meer kunnen tanken. Frankrijk is een hel, heb pas 2 weken van pomp naar pomp kunnen rijden :)
Voor de rest rijdt de wagen wel fijn.

Ik heb naar Spanje gereden via de route de soleil en geen enkel probleem gehad mits vooraf wat plannen via gibgas en pitpoint app. Enkel een 5liter Jerrycan meegenomen just in case. Een stop om de 2 a 3 uur is toch ideaal.

7 uren geleden, pieterdc zei:

Ik heb naar Spanje gereden via de route de soleil en geen enkel probleem gehad mits vooraf wat plannen via gibgas en pitpoint app. Enkel een 5liter Jerrycan meegenomen just in case. Een stop om de 2 a 3 uur is toch ideaal.

Zou je mij jouw exacte route met stations eens kunnen geven? Aangezien jij dus met dezelfde wagen rijdt is dit altijd mooi meegenomen voor mezelf in de toekomst. :) Hoeveel was je kwijt aan péage en aan brandstof heen en weer?

Bedankt voor de reacties. Ondertussen heb ik een auto besteld maar niet de Arona maar de Leon ST. Spijtig genoeg was het niet mogelijk om een trekhaak te installeren op de Arona en dit was iets dat ik deze keer wel wou op de wagen.

• Vind ik leuk 1

Ik heb een dats 24 tankstation op route woon werk en daar heeft het cng een waarde van 11.5701 kWh ik neem aan dat dit h gas is (1,010/kg) 

Op 27/8/2019 om 13:11, Celen zei:

Zou je mij jouw exacte route met stations eens kunnen geven? Aangezien jij dus met dezelfde wagen rijdt is dit altijd mooi meegenomen voor mezelf in de toekomst. :) Hoeveel was je kwijt aan péage en aan brandstof heen en weer?

zou ik ook wel eens willen weten ! 

13 uren geleden, deverhelst zei:

zou ik ook wel eens willen weten ! 

Ik kijk om dit volgende week eens te posten omdat ik deze zomer opnieuw zal gaan.

• Bedankt 1