Ga naar inhoud

passat tsi cng vervuilde benzine injectoren

Jan Robert
 Delen

Aanbevolen berichten

ongeveer 2 weken geleden, kreeg ik problemen met koudstarten op benzine

na leegrijden van de cng tanks ging de wagen vlot over naar rijden op benzine,

de volgende dag, koudstart op benzine: motor starte zonder problemen, maar de eerste 200m zat er geen kracht in en dan schoot de wagen voorruit (moest dus opletten met het gaspedaal), benzinelucht.

dat herhaalde zich ook de volgende dagen 

naar Tavernier, en daar was de eerste prognose: vervuilde benzine injectoren

vragen: tank ik wel oct 98 (super plus), JA; zit de benzine niet te lang in de tank, NEE; is de benzinetank niet te lang leeg (condensatie), NEE

ik weet niet hoe ik dit beter moet aanpakken om te zorgen dat beide brandstofsystemen optimaal blijven werken.

de moderne benzinemotors, mede door samenstelling benzine , kunnen last hebben van vervuiling, nl afzetting van componenten in het brandstofsysteem/injectoren.

mijn auto was tweedehands, hoe er voordien mee werd gereden weet ik niet, dat injectoren duur uitvallen weet ik wel nl ongeveer 1500 eur incl werk.

aanpak: eerst proberen met een injector reiniger, Tavernier gaf mij TUNAP 794 busje 200ml mee.

nu, na 650 km rijden op benzine, is het probleem zo goed als weg, nog een maandje en dan nog eens 200ml TUNAP 794, cross fingers, maar ik zit blijkbaar toch op de goede weg

toch even schrikken, ik wil nog lang met deze wagen rijden.

Tavernier raadt mij wel aan om dit product jaarlijks te gebruiken, dit moet het benzine brandstofsysteem zuiver houden de goede werking van de injectoren verzekeren.

https://www.tunap.be/producten/brandstofsysteem/mf-974-benzine-injectiereiniger

dit ter info,

heeft iemand hier meer technische kennis/achtergrond over.

• Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

na 800km op benzine te hebben gereden (met additief TUNAP 794) draait de motor weer goed op benzine (stationair, vlot optrekken, geen onregelmatigheden in toerental),

nu terug op CNG, deze morgen CNG tanks en benzine tank gevuld.

om nog eens vervuiling van de benzine injectoren/systeem te voorkomen, ga ik toch jaarlijks zo'n busje in de benzine tank kappen (of vroeger indien nodig).

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...