Ga naar inhoud
niko

omschakeling naar H gas al in 2018 van start

Recommended Posts

Even de collega's van Pitpoint citeren hier:

Omdat de gasvoorraden in Nederland afnemen zal Nederland minder gaan exporteren en op termijn stoppen met exporteren. Daarom wordt het Belgische aardgasnetwerk omgebouwd zodat op termijn het hele Belgische gasnetwerk hoogcalorisch zal zijn. Daartoe zal elk jaar een deel van het bestaande aardgasnetwerk worden omgebouwd van L-gas naar H-gas. De verwachting is dat dit proces tegen 2030 wordt afgerond.

planning-ombouw-naar-H-gas-Belgie-768x62

Indicatieve planning ombouw gasnetwerk naar H-gas (afbeelding Synergrid)

http://www.pitpoint.be/h-gas-l-gas/

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ambitieus,

het is waarschijnlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar ik woon is maar voor 2025, de omliggende gemeenten waar nu ook CNG stations staan of in aanbouw zijn maar voor 2028.

So what... L-gas zal zijn tijd wel doen, gemiddeld 345km met 15kg...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grootse planning voor Vlaanderen, precies. Vlaanderen wordt zo wel klein. Als de rest Wallonië wordt, neemt het aantal stations in Wallonië wel heel snel toe. xD

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Koen C zei:

Discussie over geld / wie wat gaat betalen in België...

Federaal of gewestelijk ?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170820_03026853

Dat maakt niks uit want betalen doen we toch. Daar moet je niet aan twijfelen.

"De netbeheerders wachten niet langer op de uitkomst van het moeizame overleg tussen de overheden. In delen van Antwerpen en in Sint-Truiden wordt de omschakeling volgend jaar doorgevoerd. De inwoners worden daarover dezer dagen geïnformeerd."

Voor de provincie Limburg had ik de gemeenten al uitgezocht: Sint-Truiden en Gingelom. Dan van rechts naar links op de PitPoint-kaart maken ook de volgende gemeenten de omschakeling naar H-gas in 2018:

in Wallonië:
Waremme
Berloz
Geer
Hannut

in Vlaams-Brabant:

Geetbets
Zoutleeuw
Linter
Landen

Glabbeek
Lubbeek
Tielt-Winge
Holsbeek

in Antwerpen:

Antwerpen-Stad
Hemiksem
Schelle
Dan denk ik: Aartselaar, Niel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

als de planning van de omschakeling klopt dan hebben wij in 2018 al de eerste H CNG pomp in Antwerpen, die van Esso Maes in Kiel!

aangepast door niko
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, niko zei:

als de planning van de omschakeling klopt dan hebben wij in 2018 al de eerste H CNG pomp in Antwerpen, die van Esso Maes in Kiel!

Ja, en in 2018 komt dan al de eerste H-CNG-pomp in Sint-Truiden, van Dats 24: Maar reken er maar op dat die pas in december zal opengaan of januari-februari 2019 want ze hebben het huidige huis nog niet afgebroken. Ze zijn zelfs nog niet begonnen !

Ik zie dat Tielt-Winge er ook tussen staat voor 2018. Dat betekent dan binnenkort één enkele H-CNG-pomp in Vlaams-Brabant (die van Dats 24).

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, niko zei:

Dat mag ook wel met Total H+ CNG aan de overkant. Ge moet goed zot zijn om daar bij den Esso te gaan tanken. 

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uren geleden, muscles zei:

Ik zie dat Tielt-Winge er ook tussen staat voor 2018. Dat betekent dan binnenkort één enkele H-CNG-pomp in Vlaams-Brabant (die van Dats 24).

Opwijk en Zellik liggen toch ook in Vlaams-Brabant?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Sertitude zei:

Opwijk en Zellik liggen toch ook in Vlaams-Brabant?

Ja, inderdaad, maar zowel Opwijk als Zellik liggen links (ten westen) van Brussel, en het grootste deel van Vlaams-Brabant ligt rechts (ten oosten) van Brussel, waar ook Tielt-Winge ligt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 10/5/2018 om 00:25, Lange_666 zei:

Dat mag ook wel met Total H+ CNG aan de overkant. Ge moet goed zot zijn om daar bij den Esso te gaan tanken. 

ja zeker maar als bij Total en zijn 2 cng pompen staan te wachten 3 A3 gtron van poppy en 3 dienstvoertuigen van stad antwerpen dan ga ik liever aan de overkant tanken😀

aangepast door niko

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11/5/2018 om 18:31, niko zei:

ja zeker maar als bij Total en zijn 2 cng pompen staan te wachten 3 A3 gtron van poppy en 3 dienstvoertuigen van stad antwerpen dan ga ik liever aan de overkant tanken😀

Da's wel héél extreem hoor, ik heb daar op 1,5 jaar nog nooit langer dan 1 auto moeten wachten. En in 80% van de gevallen ben ik de enige. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
44 minuten geleden, JoBé zei:

Da's wel héél extreem hoor, ik heb daar op 1,5 jaar nog nooit langer dan 1 auto moeten wachten. En in 80% van de gevallen ben ik de enige. 

Ja, da's nie moeilijk als je daar altijd 's nachts gaat tanken 🌘 🌑 🌜 🕛 😉

't is wel belangrijk dat je zegt om hoe laat je daar ongeveer gaat tanken meestal.

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
27 minuten geleden, muscles zei:

Ja, da's nie moeilijk als je daar altijd 's nachts gaat tanken 🌘 🌑 🌜 🕛 😉

't is wel belangrijk dat je zegt om hoe laat je daar ongeveer gaat tanken meestal.

😁 ... idd, dat maakt wellicht een verschil. 
Maar in mijn geval varieert dat hoor: eerste half jaar (tot 16/05/2017) was het meestal na 't werk als ik van BXL naar huis reed (A12): tussen 16:30 en 18:30, meestal het latere deel 😚.

Het laatste jaar ben ik niet meer naar BXL geweest, dus was het meestal als ik in A'pen moest zijn (psycholoog, diabetes-controle, ...) en dat was dan zowel late voormiddag, middag, namiddag als avond.

Sinds ik terug aan 't werk ben (19/03) doe ik het normaal op de terugweg van Zwijndrecht of Linkeroever, in de vroege namiddag of 's avonds rond 17u. 

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren geweest rond 15:00 uur, stond nog ne Fiat aan pomp 10 maar die had juist gedaan.

Het grootste aantal dat ik er tesamen heb gezien is 5, inclusief mezelf (2 grote werfwagens en 2 kleine bestelwagentjes van 't stad en ik).

Tussen 15:00 en 15:30 is een ambetant uur, veel "stadsverkeer" dan aan de pomp.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen