Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Gas en Elektriciteit vergelijken doe je op aanbieders.be
Sign in to follow this  
Karl

Recall CNG tank corrosie

Recommended Posts

FYI,

Betrefd de recall v. mijn    VW T5 CNG IAV .

Heb een aangetekend schrijven ontvangen v. d'Ieteren (09/05/2019) waar in vermeld stond dat ik mijn voertuig moest aanbieden bij een aangeduide  VWdealer .

Na verschillende doorwijzingen bij Rietje Kapellen beland.( 17/05/19).

 

Bij demontage merkte men dat er geen 2 CNG tanks waren maar 4..., weet d'ieteren dat dan niet?

De garage meende dat het beter was om ze alle 4 te vervangen, wat me logisch lijkt.

Er moesten dus 2 extra tanks besteld worden,  en daar ging het dus mis; na drie weken waren er nog altijd geen 2 extra tanks...en ging de garage 2 weken in jaarlijks verlof...

Dus na heel wat getelefoneer besloten om het voertuig dat gedeeltelijk gedemonteerd was , daar te laten en dan kon men onmiddelijk na sluiting alles monteren.

 

Toch wel vervelend, een beroeps voertuig dat 5 weken niet bruikbaar is... dus nog wat getel. nr d'Ieteren dat ik dan (na 3 weken ) een vervangvoertuig zou willen.

d'Ieteren: "vervangwagen moet je met de dealer regelen"    wat wil zeggen 50€/dag volgens de garage..!

Dus ik stel voor aan d"Ieteren dat ik een deelwagen voor de dringende gevallen zou nemen en later de rekening stuur ( planning zei : ong. 3x/week  30a40€/dag)

 

Blijkbaar was d'Ieteren daar niet mee akkoord, want Vrijdag avond (17u30) voor de jaarlijkse sluiting , plots tel. vd. garage: uw voertuig kan afgehaald worden het is terug gemonteerd...

Mijn voertuig stond dus op de gar. parking en de sleutel in de buiten kluis,  want op Vrijdag avond om 17:30  alles laten vallen en de Antwerpse ring  trotseren is een nogo ,voor sluitingsuur 18u.

 

Dan, op 31/07 voertuig terug gebracht nr.  gar. en 't zou klaar zijn op 2 dagen...  na 3 dagen tel. ik en verneem dat er nog een onderdeel ontbreekt...en moet besteld worden.

Dus nu,  na 7 weken ,  nog steeds geen voertuig... garage liet weten:  onderdeel is besteld ... maar leverancier kan geen levertermijn beloven...

 

Bon,    d'Ieteren, gelieve het 'gesjoemel' te stoppen,  of misschien een flinke  'Sjoemel stoot' te geven om deze zaak op te lossen , graag.  dank U

 

Zit er nog iemand in dit schuitje ? 

Iemand nog ideetje voor een tegemoetkoming v d'Ieteren  om deze kwakkel te doen vergeten...

 

wordt vervolgd

 

 

 

17 05 19 VAG dIetern recall.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uren geleden, Karl zei:

FYI,

Betrefd de recall v. mijn    VW T5 CNG IAV .

Heb een aangetekend schrijven ontvangen v. d'Ieteren (09/05/2019) waar in vermeld stond dat ik mijn voertuig moest aanbieden bij een aangeduide  VWdealer .

Na verschillende doorwijzingen bij Rietje Kapellen beland.( 17/05/19).

 

Bij demontage merkte men dat er geen 2 CNG tanks waren maar 4..., weet d'ieteren dat dan niet?

De garage meende dat het beter was om ze alle 4 te vervangen, wat me logisch lijkt.

Er moesten dus 2 extra tanks besteld worden,  en daar ging het dus mis; na drie weken waren er nog altijd geen 2 extra tanks...en ging de garage 2 weken in jaarlijks verlof...

Dus na heel wat getelefoneer besloten om het voertuig dat gedeeltelijk gedemonteerd was , daar te laten en dan kon men onmiddelijk na sluiting alles monteren.

 

Toch wel vervelend, een beroeps voertuig dat 5 weken niet bruikbaar is... dus nog wat getel. nr d'Ieteren dat ik dan (na 3 weken ) een vervangvoertuig zou willen.

d'Ieteren: "vervangwagen moet je met de dealer regelen"    wat wil zeggen 50€/dag volgens de garage..!

Dus ik stel voor aan d"Ieteren dat ik een deelwagen voor de dringende gevallen zou nemen en later de rekening stuur ( planning zei : ong. 3x/week  30a40€/dag)

 

Blijkbaar was d'Ieteren daar niet mee akkoord, want Vrijdag avond (17u30) voor de jaarlijkse sluiting , plots tel. vd. garage: uw voertuig kan afgehaald worden het is terug gemonteerd...

Mijn voertuig stond dus op de gar. parking en de sleutel in de buiten kluis,  want op Vrijdag avond om 17:30  alles laten vallen en de Antwerpse ring  trotseren is een nogo ,voor sluitingsuur 18u.

 

Dan, op 31/07 voertuig terug gebracht nr.  gar. en 't zou klaar zijn op 2 dagen...  na 3 dagen tel. ik en verneem dat er nog een onderdeel ontbreekt...en moet besteld worden.

Dus nu,  na 7 weken ,  nog steeds geen voertuig... garage liet weten:  onderdeel is besteld ... maar leverancier kan geen levertermijn beloven...

 

Bon,    d'Ieteren, gelieve het 'gesjoemel' te stoppen,  of misschien een flinke  'Sjoemel stoot' te geven om deze zaak op te lossen , graag.  dank U

 

Zit er nog iemand in dit schuitje ? 

Iemand nog ideetje voor een tegemoetkoming v d'Ieteren  om deze kwakkel te doen vergeten...

 

wordt vervolgd

 

 

 

17 05 19 VAG dIetern recall.pdfUnavailable

schriftelijk een schadeclaim opstellen, aangetekend versturen naar D'Ieteren, copy naar uw dealer (VW garage), met melding dat u wel degelijk een vergoeding eist ten bedrage van... (bvb aan eur 50/werkdag), 

u kunt ook vermelden dat, als D'Ieteren uw claim niet aanvaard of indien er geen schikking wordt geregeld, u desnoods een copie opstuurt naar Test Aankoop, of naar VAB, Touring (als je daar lid bent) om te kijken welke stappen u nog kunt ondernemen.

u tekent "onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis" (dan kan u nog altijd alle kanten op)

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 11/8/2019 om 13:23, Karl zei:

Bij demontage merkte men dat er geen 2 CNG tanks waren maar 4..., weet d'ieteren dat dan niet?

De garage meende dat het beter was om ze alle 4 te vervangen, wat me logisch lijkt.

Er moesten dus 2 extra tanks besteld worden,  en daar ging het dus mis; na drie weken waren er nog altijd geen 2 extra tanks...en ging de garage 2 weken in jaarlijks verlof...

Dus na heel wat getelefoneer besloten om het voertuig dat gedeeltelijk gedemonteerd was , daar te laten en dan kon men onmiddelijk na sluiting alles monteren
17 05 19 VAG dIetern recall.pdf 293 kB · 12 downloads

Ikzelf heb ooit tanks laten vervangen bij mijn Touran.
Als de garage van mening is om 4 tanks ipv 2 tanks te vervangen, dient dit eerst aan D'Ieteren gemeld te worden en zij beslissen als deze tanks allen vervangen mogen worden.
Zonder goedkeuring draai je er zelf voor op.

Welke terugroepactie betreft dit juist?
Welk model heb je juist? Ik vind bv. de T5 California terug.
Ik zie de nummer in de brief staan, maar op Adac kan ik geen recall vinden van 2019...
Wel van 2016 en 2018

 

image.png.d23fe7ae1831566385276350270ddda4.png

 

Ventiel BRC / IAV  https://www.kfz-betrieb.vogel.de/kba-warnung-fuer-cng-fahrzeuge-von-vw-und-ford-a-723933/

  • Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 11/8/2019 om 15:40, Jan Robert zei:

schriftelijk een schadeclaim opstellen, aangetekend versturen naar D'Ieteren, copy naar uw dealer (VW garage), met melding dat u wel degelijk een vergoeding eist ten bedrage van... (bvb aan eur 50/werkdag), 

u kunt ook vermelden dat, als D'Ieteren uw claim niet aanvaard of indien er geen schikking wordt geregeld, u desnoods een copie opstuurt naar Test Aankoop, of naar VAB, Touring (als je daar lid bent) om te kijken welke stappen u nog kunt ondernemen.

u tekent "onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis" (dan kan u nog altijd alle kanten op)

veel succes

Obv de indicatieve tabel van 2016 kan je een claim stellen van 20 euro per dag gebruiksderving (personenwagen) (of 50 euro per dag lichte vracht (lees: tot 3,5 ton laadvermogen), of de factuur van de huurwagen -10% (want je "bespaart" doordat je je eigen wagen niet gebruikt).

 

Let wel, dit is voor schade door ongevallen, maar het kan perfect als basis dienen voor een dergelijk geval.

 

 

  • Vind ik leuk 1

Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: 1039789_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uren geleden, NickVG zei:

Obv de indicatieve tabel van 2016 kan je een claim stellen van 20 euro per dag gebruiksderving (personenwagen) (of 50 euro per dag lichte vracht (lees: tot 3,5 ton laadvermogen), of de factuur van de huurwagen -10% (want je "bespaart" doordat je je eigen wagen niet gebruikt).

 

Let wel, dit is voor schade door ongevallen, maar het kan perfect als basis dienen voor een dergelijk geval.

 

 

Ik vind een schadeclaim terecht. Als je naar een erkende dealer stapt, dan is het zijn verantwoordelijkheid om te weten welke cng tanks moeten worden vervangen. Het is niet aan de gebruiker om alles te gaan nagaan bij de invoerder in Belgie. Ook D'Ieteren als hoofd invoerder heeft zijn verantwoordelijkheden. Afhankelijk van de "omvang" van de schade, kan je natuurlijk beslissen in hoeverre je gaat. Maar zich zomaar het riet laten insturen.....no!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...