Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
oudendijk

Fiat 500 op CNG occasie- Doen of niet doen

Recommended Posts

Beste Allen.

Ik heb een 2 de hands  Fiat  500l lounge op cng van  2014 met 100.000km op het oog.

Nu deze staat  te koop met overname  van men Peugeot  207 van 2010 voor 6000 € bij een dealer. 

Nu de dealer  meld mij dat deze  auto inorde  is en geschouwd  word voor verkoop met carpass. 

Nu is deze dealer  niet bereid  op garantie  op deze Fiat te geven omdat  hij niet  vertrouwd is met  cng  auto's.

Nu stel  ik  mij de vraag  of ik deze auto  zou kopen of niet ?

Dank

Topic naam... Dit is wel een hobby aan het worden op dit forum.

Je kan er even goed 'geitenkaas' zetten. Is even duidelijk.

indien dit een officiële dealer is moet die 1 jaar garantie geven op een tweedehand wagen. 

Iemand die spontaan aangeeft geen garantie te geven, dan stinkt er toch iets aan dit zaakje?

• Vind ik leuk 1

Hij geeft aan dat de garantie  verzekering voor 1 jaar geen cng auto's  wil verzekeren. 

Ik stelde voor  om enkele  maanden  garantie  te geven  maar  hij ging  hier  niet op in dus twijfel  ik ....

@oudendijk ik ben zelf ook weigerachtig om een wagen zonder garantie te kopen bij een handelaar, echter heb ik mijn Touran uit NL geïmporteerd zonder garantie en deze wagen heeft geen gebreken.
Een handelaar kan extern garantie afsluiten voor een 2dehands wagen, ik heb geen weet van externe firma's die CNG weigeren of uitsluiten.

Ik zou alvast het chassisnummer van de wagen opvragen en bellen naar de / een Fiat garage waar het onderhoud werd uitgevoerd.
Zeg dat je belt omdat je het voertuig op het oog hebt. Dit heb ik zelf ook gedaan met mijn import uit Nederland. Ik heb gebeld naar de VW-garage in mijn gemeente en heb toen alle gebreken en herstellingen doorgekregen, tot de koplampen, zekering van de stoelverwarming toe.

Dus eerst dit proberen en je dan afvragen als je de wagen wil kopen.

Mocht mijn VW Touran je interesseren, die is ook te koop :D

• Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

Ik heb  besloten  om deze  Fiat  niet  aan de kopen en dank ik jullie  voor de reactie 

Hey, wij hebben een 500L living cng ( met tal van opties ) en mogen zeggen dat die prijs goed gerekend leek ... wij kregen een aanbod van 3500 euro voor onze auto( zelfs meer dan jaar geleden dus nu nog minder !! )  bij inlevering en aankoop nieuwe auto .. dus qua winst mag dit tellen. En idd zij dienen garantie te geven. Enkel als dit echt op de aankoopbon staat en je de auto 'supergoedkoop' neemt is dit wettelijk. Zij mogen er zich niet aan onttrekken en zijn als professioneel verplicht 1 jaar te geven ;) .

Verder zijn die 100.000km niet zoveel, wij hebben dit ook ondertussen gepasseerd ... . Hopelijk vind je nog een degelijke want meestal worden deze auto's met 'gas' ( jawel zowel lpg als cng ) 'op'gereden gezien de niche markt ....

gr,