Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

Onze auto, Volkswagen Caddy Maxi, gekocht Mei 2019, met 4000 km op teller. Momenteel op vakantie in Denemarken. Vlot naar hier kunnen rijden. Gisteravond schakelde auto niet over op CNG en reed hij op benzine. Dit ondanks volle tank CNG, hier getankt. Gebeld met Volkswagen maar konden geen oplossing aanbieden. Vandaag gaan wij op zoek naar Volkswagen garage hier om probleem te bespreken, want naar huis rijden ( ongeveer 1000 km) met enkel beperkte benzinetank zie ik niet zitten. Iemand een suggestie wat dit zou kunnen zijn? 

Tot op heden twee keer gehad dat hij plots op benzine overschakelde, terwijl er nog CNG in zat.

Voertuig aan de kant, opnieuw gestart en probleem opgelost. Ik vermoed dat jullie dit al wel gedaan hebben en dat hij écht niet meer op CNG rijdt?

Hebben enkele malen opnieuw opgestart. Moesten ongeveer 100 km rijden. Dus tijdens rit ook benzine gaan bijtanken. Auto daar ook stilgelegd. Bleef zo rijden tot aan vakantiehuis. Gaan in voormiddag opnieuw ritje maken om te zien. Indien hetzelfde naar garage. 

Ik heb dit ook voorgehad met Zweeds Biogas in de tank. De auto stilleggen en opnieuw starten hielp niet. Wat wel hielp was de auto volledig afsluiten en daarna opnieuw starten.

Hey,

als het niet lukt: hebben jullie touring of vab assistance ? Reisverzekering? Misschien kunnen die ook helpen .... . Ze sturen bv camions door europa om auto's op te halen en 'thuis' te brengen hoor .... . ( deed vroeger gerepatrieerden )

Alvast succes ...

gr,
ive

Ik vrees dat een assistance je eerst zal afslepen naar een VW garage in Denemarken.

Als het daar niet gerepareerd kan worden : dan pas zullen ze naar België transporteren.

Of erger : "je kan toch op benzine naar huis rijden ? " ( "sukkelen" ), zullen ze misschien zeggen.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Hallo,

Is uw probleem al opgelost? 

( overschakelen op cng/benzine )

Heb namelijk hetzelfde probleem met een VW Passat B7 uit 2012.

Hij blijft op benzine rijden terwijl ik een volle tank cng heb.

Zou graag willen weten hoe het probleem bij u is opgelost.

Alvast bedankt.

4 uren geleden, Passat B7 zei:

Hallo,

Is uw probleem al opgelost? 

( overschakelen op cng/benzine )

Heb namelijk hetzelfde probleem met een VW Passat B7 uit 2012.

Hij blijft op benzine rijden terwijl ik een volle tank cng heb.

Zou graag willen weten hoe het probleem bij u is opgelost.

Alvast bedankt.

bent u al naar een vw dealer geweest die ook cng erkend keurder is? als het niet te ver rijden is, dan kan tavernier zedelgem u helpen.

ik rij ook met een passat b7 2012

wat misschien "eenmalig" kan helpen (mocht probleem zich voordoen in "digitale sturing") een reset door de batterij los te koppelen en weer aan te leggen

anders toch maar een vw garage opzoeken.