Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
AutoAuto
Sign in to follow this  
dirk

slecht nieuws

Recommended Posts

De reden die ze aanhalen :

De andere constructeurs die CNG aanbieden, zijn bij ons niet officieel erkend omdat ze ons niet genoeg dekking op het vlak van dienstennetwerken en/of een voldoende snelle levering van wisselstukken kunnen garanderen.

 

De Nissan eNV200’s en binnenkort de Volkswagen eCrafter zullen wel voldoen aan de voorwaarden van DHL ?

 


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De topicnaam had wel beter gekunnen nee? Dit kan over alles gaan.

  • Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minuten geleden, Koen C zei:

De reden die ze aanhalen :

De andere constructeurs die CNG aanbieden, zijn bij ons niet officieel erkend omdat ze ons niet genoeg dekking op het vlak van dienstennetwerken en/of een voldoende snelle levering van wisselstukken kunnen garanderen.

 

Het zal er in de eerste plaats om te doen zijn welke fleetvoorwaarden ze kunnen krijgen.


Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 uren geleden, Celen zei:

De topicnaam had wel beter gekunnen nee? Dit kan over alles gaan.

 

De journalisten doen dat ook zo. Is om zoveel mogelijk clicks te krijgen

 

 

welke andere aanbieders zijn er nog?

toch alleen iveco?

Edited by Sertitude
  • Vind ik leuk 1

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 hours ago, dirk said:

hun reden waarom ze stoppen met cng vind ik maar flauw

er zijn andere merken met cng bestelwagens die nog een langere ervaring hebben dan Mercedes

de Mercedes vrachtwagens zijn raar maar waar terug herbegonnen met productie op cng 

 

Daar gaat het niet over - de vraag is niet of er andere aanbieders zijn (IVECO, Fiat) maar of zij geschikte modellen hebben, en al helemaal of ze als merk voldoen aan de eisen van een wereldwijde groep als DHL.

 

Bij Mercedes Benz Trucks gaat het enkel over de Actros NGT reeks, en niet het type Sprinter/Crafter waar DHL er enorme aantallen van heeft.

Edited by Pitpoint_BE
interpunctie

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

 

www.pitpoint.be

---

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Sertitude said:

 

De journalisten doen dat ook zo. Is om zoveel mogelijk clicks te krijgen

 

 

welke andere aanbieders zijn er nog?

toch alleen iveco?

 

Fiat Professional met oa de Ducato, maar die zijn niet groot genoeg voor de meeste pakjesdiensten.

 

En click bait ... laten we daar hier vooral niet mee beginnen ;-)


---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

 

www.pitpoint.be

---

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De iveco en fiat bestelwagens zijn zeker dezelfde grootte  als de sprinter.

Dus daar kan het niet aan liggen.

Mercedes heeft buiten de actros nog hun huisvuilwagen (zie ivago gent) en hun bussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uren geleden, dirk zei:

De iveco en fiat bestelwagens zijn zeker dezelfde grootte  als de sprinter.

Dus daar kan het niet aan liggen.

Mercedes heeft buiten de actros nog hun huisvuilwagen (zie ivago gent) en hun bussen.

De Iveco kan maar max. 200 km op cng!

Toch wel weinig?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uren geleden, Andy zei:

De Iveco kan maar max. 200 km op cng!

Toch wel weinig?!

Ja, dat is zoveel als wanneer ik een volgeladen, grote aanhangwagen trek (dan moet ik ook om de 200 km CNG tanken).


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uren geleden, muscles zei:

Ja, dat is zoveel als wanneer ik een volgeladen, grote aanhangwagen trek (dan moet ik ook om de 200 km CNG tanken).

Zelfde hier met de caravan van 1300kg en dakkoffer.


Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uren geleden, Andy zei:

De Iveco kan maar max. 200 km op cng!

 

En de Mercedes Sprinter ?

Volgens het artikel / woorden van de Transport Manager DHL, is een actieradius van 150 km al heel goed voor een groot deel van hun transporten.

Daarom dat ze wel iets zien in de eCrafter.  Dus 200 km van de Iveco CNG zou ook voldoen.

 

Ach, het is vooral dat andere merken niet aan hùn voorwaarden willen / kunnen voldoen.

 

Onder de 40 km willen ze transportfietsen inzetten (cubicycles).

Gerelateerde afbeelding

 


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, dirk said:

Mercedes heeft buiten de actros nog hun huisvuilwagen (zie ivago gent) en hun bussen.

 

Klopt, Econic en Citaro, maar ik had het hierboven over klassieke trucks.


---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

 

www.pitpoint.be

---

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 uren geleden, muscles zei:

Ja, dat is zoveel als wanneer ik een volgeladen, grote aanhangwagen trek (dan moet ik ook om de 200 km CNG tanken).

Met aanhangwagen zit ik op 120à130 km.

Fiat Ducato model gaat blijkbaar tot 400km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Econic valt onder de klassieke vrachtwagen

Heeft alleen een cabine met heel lage instap voor de rest is het een gewone vrachtwagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...