Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De reden die ze aanhalen :

De andere constructeurs die CNG aanbieden, zijn bij ons niet officieel erkend omdat ze ons niet genoeg dekking op het vlak van dienstennetwerken en/of een voldoende snelle levering van wisselstukken kunnen garanderen.

 

De Nissan eNV200’s en binnenkort de Volkswagen eCrafter zullen wel voldoen aan de voorwaarden van DHL ?

 


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Geplaatst:
29 minuten geleden, Koen C zei:

De reden die ze aanhalen :

De andere constructeurs die CNG aanbieden, zijn bij ons niet officieel erkend omdat ze ons niet genoeg dekking op het vlak van dienstennetwerken en/of een voldoende snelle levering van wisselstukken kunnen garanderen.

 

Het zal er in de eerste plaats om te doen zijn welke fleetvoorwaarden ze kunnen krijgen.

Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, Celen zei:

De topicnaam had wel beter gekunnen nee? Dit kan over alles gaan.

 

De journalisten doen dat ook zo. Is om zoveel mogelijk clicks te krijgen

 

 

welke andere aanbieders zijn er nog?

toch alleen iveco?

aangepast door Sertitude
  • Vind ik leuk 1

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Geplaatst: (aangepast)
3 hours ago, dirk said:

hun reden waarom ze stoppen met cng vind ik maar flauw

er zijn andere merken met cng bestelwagens die nog een langere ervaring hebben dan Mercedes

de Mercedes vrachtwagens zijn raar maar waar terug herbegonnen met productie op cng 

 

Daar gaat het niet over - de vraag is niet of er andere aanbieders zijn (IVECO, Fiat) maar of zij geschikte modellen hebben, en al helemaal of ze als merk voldoen aan de eisen van een wereldwijde groep als DHL.

 

Bij Mercedes Benz Trucks gaat het enkel over de Actros NGT reeks, en niet het type Sprinter/Crafter waar DHL er enorme aantallen van heeft.

aangepast door Pitpoint_BE
interpunctie

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

 

www.pitpoint.be

---

 

Geplaatst:
11 minutes ago, Sertitude said:

 

De journalisten doen dat ook zo. Is om zoveel mogelijk clicks te krijgen

 

 

welke andere aanbieders zijn er nog?

toch alleen iveco?

 

Fiat Professional met oa de Ducato, maar die zijn niet groot genoeg voor de meeste pakjesdiensten.

 

En click bait ... laten we daar hier vooral niet mee beginnen ;-)


---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

 

www.pitpoint.be

---

 

Geplaatst:

De iveco en fiat bestelwagens zijn zeker dezelfde grootte  als de sprinter.

Dus daar kan het niet aan liggen.

Mercedes heeft buiten de actros nog hun huisvuilwagen (zie ivago gent) en hun bussen.

Geplaatst:
3 uren geleden, dirk zei:

De iveco en fiat bestelwagens zijn zeker dezelfde grootte  als de sprinter.

Dus daar kan het niet aan liggen.

Mercedes heeft buiten de actros nog hun huisvuilwagen (zie ivago gent) en hun bussen.

De Iveco kan maar max. 200 km op cng!

Toch wel weinig?!

Geplaatst:
2 uren geleden, Andy zei:

De Iveco kan maar max. 200 km op cng!

Toch wel weinig?!

Ja, dat is zoveel als wanneer ik een volgeladen, grote aanhangwagen trek (dan moet ik ook om de 200 km CNG tanken).


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
8 uren geleden, muscles zei:

Ja, dat is zoveel als wanneer ik een volgeladen, grote aanhangwagen trek (dan moet ik ook om de 200 km CNG tanken).

Zelfde hier met de caravan van 1300kg en dakkoffer.


Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)

Geplaatst:
10 uren geleden, Andy zei:

De Iveco kan maar max. 200 km op cng!

 

En de Mercedes Sprinter ?

Volgens het artikel / woorden van de Transport Manager DHL, is een actieradius van 150 km al heel goed voor een groot deel van hun transporten.

Daarom dat ze wel iets zien in de eCrafter.  Dus 200 km van de Iveco CNG zou ook voldoen.

 

Ach, het is vooral dat andere merken niet aan hùn voorwaarden willen / kunnen voldoen.

 

Onder de 40 km willen ze transportfietsen inzetten (cubicycles).

Gerelateerde afbeelding

 


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Geplaatst:
15 hours ago, dirk said:

Mercedes heeft buiten de actros nog hun huisvuilwagen (zie ivago gent) en hun bussen.

 

Klopt, Econic en Citaro, maar ik had het hierboven over klassieke trucks.


---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

 

www.pitpoint.be

---

 

Geplaatst:
17 uren geleden, muscles zei:

Ja, dat is zoveel als wanneer ik een volgeladen, grote aanhangwagen trek (dan moet ik ook om de 200 km CNG tanken).

Met aanhangwagen zit ik op 120à130 km.

Fiat Ducato model gaat blijkbaar tot 400km.

Geplaatst:

Econic valt onder de klassieke vrachtwagen

Heeft alleen een cabine met heel lage instap voor de rest is het een gewone vrachtwagen

  • 4 jaren later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:
1 uur geleden, gie zei:

Met bio-cng !! Daar willen ze hier in België niet van horen.

Ja belachelijk.....

 

Als men op H2 in wilt gaan zetten zou CNG alsnog een belangrijke rol kunnen spelen. HET produceren is redelijk goed te doen, opslag en transport daarintegen....

 

Om evenveel energie in een H2 auto te krijgen als een CNG wagen moet men de tanks op 700 bar laten werken.

 

Men kan van H2 CNG maken. Perfect om tijdens de overproductie van zon en wind H2 / CNG te produceren om vervolgens te gebruiken wanneer men wilt. Ja natuurlijk zit er een verlies op, maar alle energie opslaan in batterijen gaat ook met verliezen. H2 en CNG zijn hiervoor de perfecte moleculaire batterijen.

 

CNG maken van H2

2H2 + C02 => CH4 + O2

 

Die CO2 die nodig is zouden ze kunnen afvangen uit de industrie. Waardoor het dus CO2 neutral is onder aan de streep.

 

Bij gebruik van het methaan krijg je dus geen extra uitstoot enkel de CO2 die er in gestoken is.

CH4 + 2O2 => CO2 + 2H2O + energie


1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...