Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst
MarcVA

CNG tanken op weg naar de champagne

Recommended Posts

Nieuw station GNV te Saint Quentin. Zeer gemakkelijk bereikbaar vanop de A26, MAAR!!! Enkel toegankelijk voor klanten met 'badge GazUP' (vrachtwagens???)

In Reims is een station gepland! Heb navraag gedaan bij 'info Pitpoint FR'. Zij bevestigen mij de planning in Reims, Rue Albert Thomas maar kunnen ons momenteel geen openingsdatum geven!

Voorbije weekend willen tanken in Saint Quentin (Rue Georges Charpak).

MasterCard werd aanvaard maar kon het pistool niet aanhaken! (AUDI A4) Heb navraag gedaan bij GazUP en deze bevestigen mij dat we als particulier kunnen tanken met CB (Carte Bancaire). Maar heb (tot op heden) geen antwoord mogen ontvangen van het al dan niet kunnen koppelen aan de pomp!?

Heeft iemand ervaring met dit station? Is nog maar nieuw ingericht en zeer gemakkelijk bereikbaar vanop de A26!

Ik wou op weg naar Italië ook tanken in ST_Quentin. Zeer mooie en nette pomp, maar geen enkele pomp kunnen koppelen op de nozzle...

Ik heb vorige week geïinformeerd, dit was het antwoord:

Pour faire suite à votre question sur notre formulaire, sachez que notre station est bien équipée d'embout pour véhicules légers et ce depuis sa mise en route en novembre dernier.

En revanche nous avons constaté, que certains véhicules GNV Belges / Hollandais disposaient d'un embout de rechargement à aujourd'hui absent sur notre site car inexistant auprès de nos constructeurs automobiles. Il se peut donc que votre véhicule soit équipé de ce type d'embout d'où l'incompatibilité entre nos appareils et votre véhicule.
Depuis votre dernier passage, nos appareils n'ont pas connu de modification, je vous invite donc à consulter le site gaz-mobilité.fr afin de vous renseigner sur les sites ouverts au publique dans un premier temps, puis compatible avec votre véhicule.

Gewone wagens moet dus lukken, maar enkel voor bepaalde merken. Heb ik het verkeerd voor, de aardgaskoppeling is toch een europese standaard (in tegenstelling tot LPG)?

3 uren geleden, JVH zei:

En revanche nous avons constaté, que certains véhicules GNV Belges / Hollandais disposaient d'un embout de rechargement à aujourd'hui absent sur notre site car inexistant auprès de nos constructeurs automobiles.

Geweldig toch dat Franse chuavinisme. "Nos constructeurs automobiles" bieden zelfs geen CNG (of te wel GCN) aan.

Ik zou toch een antwoordje in die zin terugsturen, gewoon kwestie van het laatste woord te hebben.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

@JVH Ik heb zo 'n sterk vermoeden dat we een 'verkeerde' handeling uitvoeren bij het aansluiten van de vuldop!?

Hopelijk heb ik het bij het rechte eind! Ik verklaar mij nader....

Vorige maand heb ik in Veurne (Romac Fuels) CNG getankt, en...... ZEER voordelig! ik betaalde 0,827 / kg. en dit voor CNG 100%.

Deze pompen waren uitgerust met een vuldop, gelijkaardig aan deze in Frankrijk. Eerst kon ik de vuldop niet aansluiten op mijn AUDI A4, maar bij nader toezien bleek dat ik een verkeerde handeling deed. Bij het aansluiten moest ik eerst de hendel naar de wagen richten, vulmond insteken en daarna, om vast te klikken, de hendel naar mij toe draaien (in het verlengde van het pistool), vervolgens kon ik CNG tanken! 

Misschien weet iemand of de installatie in St. Quentin dezelfde is!???? Graag een seintje.

Wat echter ook heel interessant is voor ons (CNG rijders) is dat het bedrijf in Veurne, tankkaarten ter beschikking heeft voor het tanken in binnen- en buitenland zelfs tot in Italië. Deze kaart kan men aanvragen en deze dienstverlening is gratis. Je moet maar eens de site 'Romac Fuels' raadplegen. Heel interessant en de prijs in Veurne is het zeker!

Nog even meegeven, in Veurne kan men eveneens met een creditcard tanken en dit tankstation is goed bereikbaar!

• Vind ik leuk 2

Voor mij geen "klantenkaart", als het niet met een gewone bankkaart kan  zullen ze aan mij niks verdienen, niet in het binnenland, noch in het buitenland.

• Hahaha 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Ik heb nochtans bijna ne splinternieuwe auto bijeengespaard met mijn klantenkaart van Q8 ! 🤣

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG