Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

We vertrekken morgen op reis richting Lot-et-Garonne, Frankrijk. Heeft er iemand tips voor een CNG station na Limoges? Bordeaux heeft er eentje, maar wat uit de richting. Ik las dat er een Engie CNG station is in Agen, maar het is niet helemaal duidelijk of dat er effectief af is, en of het open is voor publiek. Bedankt alvast!

@DebbieJacobs Volgens Gibgas is dat CNG-station al open sinds begin juni dit jaar.

Agen-2019-07-26th.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

8 uren geleden, muscles zei:

Volgens Gibgas is dat CNG-station al open sinds begin juni dit jaar.

Even verduidelijken. Dit Engie/GNVert station https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/agen-47000-22/ is al open sinds 2012. Een kleine kilometer verder is er een nieuw station gepland https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/agen-47000-137/ , dit zou nog in 2019 moeten open gaan, maar ik vind er geen verdere informatie over. Misschien kan DebbieJacobs in het passeren eens gaan kijken? :)

@DebbieJacobs hou rekening dat er een dodemansknop op de installatie zit, dit wil zeggen dat je de startknop altijd dient in te houden, anders kan je slechts 1-2 kg tanken en slaat de installatie af.

Dit is bij meerdere Franse tankstations

• Vind ik leuk 2

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

7 uren geleden, DebbieJacobs zei:

Weet je of het 'oudere' station open is voor publiek?

Tja, volgens de link die ik meegegeven heb (https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/agen-47000-22/ ) wel. Open 24/7, voor iedereen ("tout publique"), betalen met bankkaart ("Carte Bancaire"). Volgens de info van Gibgas weten we dat er op 09/06/19 nog iemand succesvol getankt heeft. Maar we moeten eerlijk zijn, zeker die oudere Franse CNG stations hebben niet altijd een onberispelijke staat van dienst qua beschikbaarheid...

• Vind ik leuk 1

Op 26/7/2019 om 11:40, Aardgasrijder zei:

@DebbieJacobs hou rekening dat er een dodemansknop op de installatie zit, dit wil zeggen dat je de startknop altijd dient in te houden, anders kan je slechts 1-2 kg tanken en slaat de installatie af.

Dit is bij meerdere Franse tankstations

Bedankt voor de tip!

Op 26/7/2019 om 19:52, Gastanker zei:

Tja, volgens de link die ik meegegeven heb (https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/agen-47000-22/ ) wel. Open 24/7, voor iedereen ("tout publique"), betalen met bankkaart ("Carte Bancaire"). Volgens de info van Gibgas weten we dat er op 09/06/19 nog iemand succesvol getankt heeft. Maar we moeten eerlijk zijn, zeker die oudere Franse CNG stations hebben niet altijd een onberispelijke staat van dienst qua beschikbaarheid...

We rijden de komende dagen eens tot daar om het te ontdekken. Ik post de status door!

CNG station Agen werkt perfect! Wel even zoeken, want ligt op een stukje braakliggend terrein aan een grote baan. Maar open voor iedereen, auto's en vrachtwagens.

• Bedankt 1

Als ik nu kijk naar de Pitpoint stationzoeker cng vind ik Agen niet meer terug. Heb nochthans in augustus 2019 enkele keren getankt.