Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

2 uren geleden, Celen zei:

Hoe komt het dat iedereen hier onder de 4 kg zit? Ik heb een Seat Arona van dit jaar en geraak amper onder de 5,5 kg (L-gas) wel te verstaan volgens de boordcomputer.

Arona is een hoger model, heeft invloed op het verbruik. L-gas heeft invloed. Rijstijl maakt veel invloed (altijd hard optrekken tot 3000 toeren of erover? of juist schakelen rond 2000?). Korte of lange ritjes beïnvloeden het verbruik heel erg.

Ik rij vooral lange stukken binnendoor (dus 70 en 90 wegen), daar haal ik met mijn Seat Leon een verbruik van 3,4 à 3,7 kg/100 km. Als ik mijn lief wegbreng naar het station, een kort ritje, dan zit ik ook aan een verbruik van 5,4 kg/100 km (als het verkeer tegen zit toch, heb die rit ook al gedaan met verbruik van 4,4 kg/100 km). Ik rij ook overigens altijd op H-gas :), behalve als ik in Nederland getankt heb waar het overal L-gas is.

Mijn snelwegverbruik met H-gas is: 3,5 kg/100 km (aan 120 km/h)

Mijn snelwegverbruik met L-gas is: 4,2 kg/100 km (aan 120 km/h)

Invloeden zat dus! :)

Seat Leon 1.5 TGI:         1077428_5.png

@Celenmet L gas ga je inderdaad op 5kg of meer zitten. Met H gas zal je rond de 4 kg hangen. De kwaliteit van gas is ook bepalend voor je verbruik. Van welke regio ben je? 

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

@Celen de korst bijzijnde locatie met H gas is Tessenderlo voor jou.

Het betreft zelfs H+gas, gas gewonnen uit LNG.

Mocht je er eens in de buurt zijn zou ik daar eens gaan tanken.

Ik las onlangs dat de druk van de pomp werd bijgesteld door Drive Systems.
Tank daar maar eens vol en dan zal je zien dat ook jij 4 kg kan halen :D

Bruno Tessenderlo

LNG-CNG Tessenderlo / LNG Drive

Hyundailaan 2

3980 Tessenderlo

image.thumb.png.e453575360e18e1b55e79f0cdf8101cc.png

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

Ik zal er eens tanken als ik daar passeer :D zo vaak moet ik niet aan die kant zijn.

Die van Lommel is toch ook H-gas? (moest hij fatsoenlijk werken) Daar passeer ik wel soms.

Om nu speciaal gaan om te rijden, dan kan ik beter op L-gas blijven rijden :p

39 minuten geleden, Celen zei:

Ik zal er eens tanken als ik daar passeer :D zo vaak moet ik niet aan die kant zijn.

Die van Lommel is toch ook H-gas? (moest hij fatsoenlijk werken) Daar passeer ik wel soms.

Inderdaad, die van Lommel is eveneens H-gas.

En als ie niet goed marcheert, kan je bellen naar 015 796 735 of een mail sturen naar info@pitpoint.be

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...