jkb.dnf Geplaatst: 29 juli 2019 Delen Geplaatst: 29 juli 2019 On 7/16/2019 at 10:45 AM, y-noT said: Ondertussen, na 12.000 km, heb ik toch al 2 keer een halve liter olie moeten bijvullen. Volgens het boekje zou dit niet abnormaal zijn, maar ik vind dit toch niet zo normaal. Ik vind dat aan de hoge kant, maar nog niet dramatisch veel. Helaas heb je nooit echt inzicht in hoe de vorige persoon met de auto heeft gereden, natuurlijk. Veel mensen durven wel eens, net na het kopen van een nieuwe auto, hard optrekken om te zien wat de auto allemaal kan. Sommigen weten dat het schadelijk is (leasings, ik-verkoop-mijn-auto-toch-over-vier-jaar, ...), anderen zijn zich er misschien niet van bewust dat zoiets schadelijk kan zijn. Maar nog geen reden tot paniek. Check de olie ook altijd als de motor voldoende afgekoeld is. Heb ooit na een half uur rijden (na een verse oliewissel) gezien dat er bij een auto de dipstick op minimum stond... nog 2 uurtjes gewacht en toen stond hij op maximum. Duurt altijd redelijk lang voordat de opgezogen olie terug naar beneden komt. On 7/17/2019 at 9:15 AM, NickVG said: "Depending on the driving style and operating conditions, the engine uses some oil (up to 0.5 l / 1 000 km). Consumption may be slightly higher than this during the first 5 000 km." Dàt is dus pas belachelijk. Heel VW. Wij hadden ooit een 1.0 en dat zijn best degelijke blokjes. Helaas 1 L / 7.500 km wat niet echt normaal is voor nog geen 30.000 km (nieuw gekocht, werd ook steeds erger). VW haakt vaak vast aan 1 L / 2.000 km en vroeger zelf op 1 L / 1.500 km als 'binnen de norm'. Zo'n verbruik is natuurlijk niet oké. Zelf met hun 1.8 en 2.0 TSI en TFSI-probleem deden ze er alles aan om niets te moeten vergoeden of oplossen, waar veel auto's meer dan 1 L / 2.000 km verbruikten, de ergste was 1 op 300 km. Heb dat maar eens voor met een benzine- of gasauto. Katalysator zal er snel aan zijn. 1/2000 is om zich goed in te dekken, en als je toch erger scoort, vallen ze uit de lucht, want ze verwachten natuurlijk niet dat iemand ooit erger dan 1/2000 gaat hebben, wat al een bijna-onmogelijk verbruik is voor een nieuwe wagen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen