Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Sign in to follow this  
lucazzz

Opel Combo problemen in lage toeren

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ongeveer een maand geleden heb ik een Opel Combo op CNG aangeschaft. Ik ben erg tevreden met het model echter op de eerste dag kreeg ik al problemen met de motor. Bij stop lichten begint de motor te stotteren en af en toe kwam er een motor lampje tevoorschijn in het dashboard. Op de snelweg of op benzine heb ik weinig problemen. Ik heb de auto terug gebracht en de garage heeft een leiding en de bougies vervangen.
Dit gaf de auto wat vermogen terug, alleen is het probleem nog steeds niet verholpen. Nu op een koude motor schakelt hij meteen over op benzine. Ik moet hem eerst warm rijden en daarna uitzetten om hem weer op gas te krijgen. Zelf be ik niet heel erg technisch maar ik heb een goedkope OBD lezer gekocht om hem in te lezen. Ik krijg een p1000 en p1001 te zien. Daarnaast zie ik in het dashboard de error 'brandstofstop niet beschikbaar' wanneer ik de codes inlees. 

Iemand hier ervaring met deze problemen?

@lucazzz sorry voor de late reactie, ik ben 2 weken volledig offline geweest ivm vakantie (dat deed deugd).

P1000 en P 1001 zijn universele codes, ik heb ze kunnen terugvinden voor Opel, deze zijn hetzelfde als voor VAG-auto's.

https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17408.html

P1000

Deze foutcode is 'Manufacturer Specific' (voor elke autofabrikant een andere omschrijving en betekenis). De onderstaande omschrijving / verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's.

nl Injector 9 (N299)    storing in het circuit
du Einspritzventil Zylinder 9 (N299)    elektrischer Fehler im Stromkreis
en Injector Cylinder 9 (N299)    Circuit Malfunction

Extra info bij de foutcodes.

Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.

Mogelijke verschijnselen:
  • Onbekend
Mogelijke oorzaken:
  • Bedrading en/of aansluigen van/naar de injector
  • Injector vuil / defect
Mogelijke oplossingen:
  • Kontroleer de bedrading en alle aansluitingen (vrijwel niet te doen)
  • Kontroleer / vervang injector

--------------------------------------

P1001

vag-com_dot-blue.gif  Deze foutcode is 'Manufacturer Specific' (voor elke autofabrikant een andere omschrijving en betekenis). De onderstaande omschrijving / verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's.

nl Injector 10 (N300)    storing in het circuit
du Einspritzventil Zylinder 10 (N300)    elektrischer Fehler im Stromkreis
en Injector Cylinder 10 (N300)    Circuit Malfunction

Extra info bij de foutcodes.

Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.

Mogelijke verschijnselen:
  • Onbekend
Mogelijke oorzaken:
  • Bedrading en/of aansluigen van/naar de injector
  • Injector vuil / defect
Mogelijke oplossingen:
  • Kontroleer de bedrading en alle aansluitingen (vrijwel niet te doen)
  • Kontroleer / vervang injector

https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17409.html

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

P zijn inderdaad fouten met de powertrain, en zoals de persoon hierboven aangaf, betekent dit universeel een elektrische storing met betrekking tot die injector.

Je zou hem beter moeten uitlezen als het lampje aangaat. Een lampje slaat codes normaal op, maar, vooral bij VAG, worden die codes toch weer gewist na 2 of 3 succesvolle herstarts. Die staan ook steeds "pending" en nooit permanent, tenzij ze te vaak terugkeren.

Voelt het ook alsof hij maar op 3 of 2 poten loopt?