Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
AutoAuto

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik beleef momenteel een ware HEL.

Zaterdag: Lens werkt niet, air liquide geeft dit toe, naar hesquin gereden --> ok wel maar 12kg ipv 14.

Vandaag in Amiens. Werkt niet met de Romac kaart. Air Liquide zegt dat er geen probleem is en dat het komt omdat ik geen professionele ben. Dikke bullshit natuurlijk. Eigen conclusie: Klanten van Air Liquide hebben geen probleem maar Romac kaarten geven fouten. Iemand na mij met een nfc chip kon wel tanken. Voor mij de eerste en laatste keer dat ik met een cng wagen naar Frankrijk ga.

Edited by Celen

17 uren geleden, Celen zei:

Vandaag in Amiens. Werkt niet met de Romac kaart. Air Liquide zegt dat er geen probleem is en dat het komt omdat ik geen professionele ben.

Kan iemand hier dat bevestigen of ontkennen. Ik heb eergisteren de romac kaart aangevraagd!

5 uren geleden, grijpgraag zei:

Kan iemand hier dat bevestigen of ontkennen. Ik heb eergisteren de romac kaart aangevraagd!

Ja ik ben ook benieuwd of iemand in Amiens heeft kunnen tanken recent 

https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/argoeuves-80470-143/

Zou toch moeten mogelijk zijn met de kaart. Vergeet ook niet contact op te nemen met romac zelf. Eerste keer toen ik mijn kaart gebruikte in België ging dit ook niet. Na een telefoontje met romac bleek dat CNG in hun systeem voor mijn kaart nog niet aangevinkt stond. Een minuut erna kon ik tanken. 

5 uren geleden, Kris81 zei:

Eerste keer toen ik mijn kaart gebruikte in België ging dit ook niet. Na een telefoontje met romac bleek dat CNG in hun systeem voor mijn kaart nog niet aangevinkt stond.

Op hun aanvraag voor een kaart staat nergens de mogelijkheid om aan te duiden wat voor soort brandstof je wil tanken. Maar in hun systeem moet het blijkbaar wel geactiveerd worden.

Wou ook een kaart aanvragen maar hier houdt het op. De aanvraag kan enkel via opsturen van de nodige downloadbare documenten (rechtstreekse aanvraag via het web blijkt niet te gaan). Wat een gedoe allemaal om te kunnen tanken. Over inefficiëntie gesproken.

Romac fuels leeft precies nog in de 20ste eeuw...:S  Ik rij er wel voorbij en geef mijn zuurverdiende centen aan een ander.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Papieren aanvraag en domiciliering is bij bijna allemaal zo hoor.

Waar ik bij van mn stoel viel is dat je bij Dats een pincode van 2 cijfers kreeg. Wasdanu !?

56 minuten geleden, wannes zei:

Waar ik bij van mn stoel viel is dat je bij Dats een pincode van 2 cijfers kreeg. Wasdanu !?

Jup 2 cijfers en je kan ze niet veranderen :D

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

Ik heb zelf ook al ondervonden dat de Romac kaart niet in alle Franse stations werkt. Als ik het goed heb werkte Servon (tegen Parijs) niet bij mij.

Het probleem is dat Air Liquide de Romac kaart niet als geldig betaalmiddel heeft toegevoegd aan de betaalterminal.

Je mag er dus zeker niet vanuit gaan dat alle Romac locaties ook effectief werken.

2 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Tiens, tiens, ik heb nochtans een pincode met 4 cijfers.

9 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Het beste is een xtra-kaart aan te vragen bij Colruyt en dan via de webapplicatie of app het tanken te activeren. Dan kunt u tanken bij Dats en voor CNG krijg je dan nog 0,5% extra korting
Een xtra-kaart van Colruyt heeft een 4-cijferige code en die kunt u wel veranderen.
Als je al een xtra-kaart hebt van Colruyt dan moet je alleen nog het tanken bij Dats activeren via de webapplicatie of app.

Ik had vroeger ook een tankkaart van Dats en die werkte ook met een 2-cijferige code die ik niet kon veranderen.

Vandaag terug thuisgekomen van 3 weken vakantie in Spanje. Even een kort overzicht van waar ik getankt heb onderweg:

22 augustus

-Figueres Repsol  (Spanje): zonder problemen getankt aan 0.806 eur/kg

-Montélimar Avia Primagaz: probleemloos getankt aan 1.267 eur/kg

23 augustus

-Dijon Air Liquide: probleemloos getankt. Maar prijs gestegen naar 1.367 eur/kg t.o.v 1.267 eur/kg op 31/7.

-Merl Aral (Luxemburg):  zonder problemen getankt aan 0.76 eur/kg

• Bedankt 1

Net terug uit Zuid-Franse Pyreneeën. Wij hebben getankt in Bourges, La Jonquera en Montpellier (rue trotski). Steeds goeie vuldruk. Ging allemaal probleemloos. H-gas; rijd je duidelijk verder mee dan L-gas.

• Bedankt 2

Even terugkomen op mijn problemen. Ik had enkele dagen voordien bij een ander Air Liquide station kunnen tanken met de Romac kaart.

En het station waar het dan later niet lukte, daar hing zelfs een sticker van Romac op de terminal maar toch zonder succes. Mij hadden ze tijdens mijn aanvraag opgebeld met de vraag of CNG aan moest worden gezet. dus dit euvel was reeds van de baan.

• Bedankt 1

Gisteren gaan tanken in Geispolsheim tegen Straatsburg. Na eventjes zoeken met google maps het station gevonden. Zoals gewoonlijk in Frankrijk weinig druk. Ongeveer 13 kg kunnen tanken. Betaling met Mastercard. 1.2 euro/kg betaald voor 100% H gas.