Poppol Gazol Geplaatst: 19 april 2023 Delen Geplaatst: 19 april 2023 De prijs was rond 1,79-1,80 geloof ik. Systeem met een dodemansknop ingedrukt houden kende ik inderdaad nog niet. Stond ook niet echt duidelijk aangegeven (ofwel heb ik ergens de kleine lettertjes gemist) maar ik zal er in’t vervolg op letten. Jammer dat de CNG pomp van Aral Merl gesloten is, was een vaste stop op weg naar het buitenland. Je zal maar CNG rijder in Luxemburg zijn tegenwoordig… Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joffer67 Geplaatst: 8 juni 2023 Delen Geplaatst: 8 juni 2023 De zomervakantie komt eraan. Heeft iemand de laatste periode nog is getankt in Frankrijk richting Ardeche via Luxemburg? Ik denk dan vooral aan Fauverney (Dijon), stations rond Lyon, Montelimar en Vallence. Hartelijk dank! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 8 juni 2023 Delen Geplaatst: 8 juni 2023 Ik ga ook naar de Ardeche en heb volgende tankstops ingepland ; Bastogne - Breuvannes en Bassigny - Sinandres - Montelimar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedy g Geplaatst: 10 juni 2023 Delen Geplaatst: 10 juni 2023 (aangepast) Vandaag geen druk in fauverney. Slechts anderhalve kilo bij de eerste poging op 3/4 lege tank. Daarna 2 pogingen. Niks meer. Gibgaz ook bijgewerkt. 10 juni 2023 aangepast door Speedy g 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedy g Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 Fauverney. Pomp 4 pistool niet ok. Kon wel via pomp 3 tanken. Goede druk. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedy g Geplaatst: 26 juni 2023 Delen Geplaatst: 26 juni 2023 (aangepast) V-gas Dourges net voorbij Rijsel. Eerste tankbeurt daar. Flutgas (80%) Dieper in Frankrijk altijd al H-gas gehad bij andere tankstations van deze groep, zelfs vandaag voor dezelfde prijs. 1.25€ (bourg en bresse en Annecy) 26 juni 2023 aangepast door Speedy g 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J-W Geplaatst: 3 juli 2023 Delen Geplaatst: 3 juli 2023 Op 26/6/2023 om 17:51, Speedy g zei: V-gas Dourges net voorbij Rijsel. Eerste tankbeurt daar. Flutgas (80%) Dieper in Frankrijk altijd al H-gas gehad bij andere tankstations van deze groep, zelfs vandaag voor dezelfde prijs. 1.25€ (bourg en bresse en Annecy) Ik zou binnen twee weken bij die laatste twee tankstations ook willen tanken. Annecy staat op Gibgas al sinds 9/6 als defect (betaalterminal), maar uit jouw bericht maak ik op dat dat niet meer klopt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rogerke Geplaatst: 6 juli 2023 Delen Geplaatst: 6 juli 2023 zaterdag 8/7 in volgende stations gepland om te tanken: Hauconcourt (metz) ENGIE Fauverney (dijon) Station Service AIR LIQUIDE (GNV) Simandres AVIA Valence Station Drôme Energies Distribution, Iemand toevallig nog recent geweest? Ik zal hier alvast een statusupdate posten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedy g Geplaatst: 7 juli 2023 Delen Geplaatst: 7 juli 2023 Op 3/7/2023 om 14:39, J-W zei: Ik zou binnen twee weken bij die laatste twee tankstations ook willen tanken. Annecy staat op Gibgas al sinds 9/6 als defect (betaalterminal), maar uit jouw bericht maak ik op dat dat niet meer klopt? Heb de app toen bijgewerkt en bij mij in de app staat de laatste update op 3/7 in groen(?). Wij hebben er volgetankt op 26/6. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 7 juli 2023 Delen Geplaatst: 7 juli 2023 Op 6/7/2023 om 21:55, Rogerke zei: zaterdag 8/7 in volgende stations gepland om te tanken: Hauconcourt (metz) ENGIE Fauverney (dijon) Station Service AIR LIQUIDE (GNV) Simandres AVIA Valence Station Drôme Energies Distribution, Iemand toevallig nog recent geweest? Ik zal hier alvast een statusupdate posten. Met prijzen aub. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rogerke Geplaatst: 13 juli 2023 Delen Geplaatst: 13 juli 2023 Op 6/7/2023 om 21:55, Rogerke zei: zaterdag 8/7 in volgende stations gepland om te tanken: Hauconcourt (metz) ENGIE Fauverney (dijon) Station Service AIR LIQUIDE (GNV) Simandres AVIA Valence Station Drôme Energies Distribution, Iemand toevallig nog recent geweest? Ik zal hier alvast een statusupdate posten. Ik heb geen exacte prijzen onthouden helaas, maar het was allemaal aan de hoge kant. €1,8 - 1,9 / kg dacht ik. - Engie Hauconcourt, 1vd2 pompen stuk. Betaling bankkaart, goede druk. - air liquide fauverney, romac kaart, minder goede druk. - simandres niet gestopt, meteen door nr valence. Valence, betaling bankkaart. Gloed nieuw station. Verschillende pompen beschikbaar. Zeer goede druk. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joffer67 Geplaatst: 15 juli 2023 Delen Geplaatst: 15 juli 2023 Op 15/07/23 vertrokken richting Ardèche. Met een volle tank vertrokken in Vlaams-Brabant richting Luxemburg en dan een eerste keer getankt in - Metz TotalEnergies Rue des Alliés 10 Kostprijs 1,426 €/kg wel even problemen gehad met het tanken. Het lukte niet op de rechtse pompen. Aan de linker kant lukte het wel goed. Vervolgens naar - Dijon Fauvernay hier was een luid alarm aan het afgaan en de betaalkaart automaten (met Romac) waren buiten gebruik, dus tanken niet mogelijk. Doorgereden naar Challons-sur-Saone - V-GAS Fragnes-La-Loyere Rue de l'Argentique kostprijs 1.27 €/kg. Zeer goede druk en een mooi nieuw tankstation in de industriezone. Gewoon betalen met Betaalkaart. Morgen nog tanken in Valence. Ik hou jullie op de hoogte! 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joffer67 Geplaatst: 17 juli 2023 Delen Geplaatst: 17 juli 2023 Op 16/07/23 gaan tanken in Valence Drome Energies. Nieuw tankstation, maar toch problemen met één van de betaalterminals. Uiteindelijk gelukt op de linkse. Er waren twee soorten gas: Bio GNV30 en Bio GNV100. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de percentage biogas. Eigenlijk per ongeluk op de Bio GNV 100 gedrukt. Deze was wel iets duurder 1,79 €/kg. De andere Bio GNV30 was 1,649 €/kg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joffer67 Geplaatst: 19 juli 2023 Delen Geplaatst: 19 juli 2023 Op 19/07/23 na een uitstap in centrum Montelimar gaan tanken in Montelimar AVIA Avenue Meyrol. Het tankpistool was er van hetzelfde type zoals we in België gewoon zijn. Tanken lukte onmiddellijk, maar de vuldruk was iets minder goed. De prijs stond op 1,609 €/kg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Joffer67 Geplaatst: 26 juli 2023 Populair bericht Delen Geplaatst: 26 juli 2023 (aangepast) Inmiddels ben ik al enkele dagen terug gekeerd uit de Ardèche. Eerste keer getankt in Valence, vervolgens getankt in Challons-Sur-Saone en dan nog een laatste keer in Metz. De prijzen waren dezelfde als in het heen rijden. Overal was voldoende druk en ik had nergens problemen. Fauvernay heb ik deze keer niet gedaan, daar ik voldoende gas had in mijn tanks tot Metz. Ik ben nu reeds de vierde zomer na mekaar in Frankrijk op reis geweest met mijn VW Caddy op CNG en merk dat het steeds beter begint te gaan. Er zijn ook enkele nieuwe stations bij gekomen. Verder raad ik iedereen aan om iets vaker dan normaal te gaan tanken, zodanig dat je niet telkens je kleine benzinetank moet gebruiken indien er toch een panne zou zijn met een CNG-station in Frankrijk. In totaal legde ik 2200km af en kon alles op CNG rijden. Plan je tankstations vooraf en bekijk welke je als back-up kan gebruiken, dan komt het allemaal goed. 26 juli 2023 aangepast door Joffer67 Schrijffout 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 26 juli 2023 Delen Geplaatst: 26 juli 2023 Dank u voor de info. Ik vertrek over een maand ook naar de Ardeche. Overal met bankkaart kunnen betalen of soms Romac kaart nodig ? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joffer67 Geplaatst: 26 juli 2023 Delen Geplaatst: 26 juli 2023 Ik heb overal met de bankkaart kunnen betalen. Enkel Fauverney (Dijon) is enkel te betalen met de Romac kaart. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedy g Geplaatst: 2 augustus 2023 Delen Geplaatst: 2 augustus 2023 Eindelijk mijn afrekening gekregen uit Frankrijk van de tankbeurten in juni via romac. Mijn tankbeurten bij MOLgas met Romac-kaart hadden 0.23€ korting per Kg op de geafficheerde prijs. In juni was dat 1,545 geafficheerd (betaald 1,309 €/Kg) Dit was in Saint-Quentin (gauchy) / Dijon (fauverney) / besancon 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J-W Geplaatst: 2 augustus 2023 Delen Geplaatst: 2 augustus 2023 Op 26/7/2023 om 11:41, Brembos zei: Dank u voor de info. Ik vertrek over een maand ook naar de Ardeche. Overal met bankkaart kunnen betalen of soms Romac kaart nodig ? Richting Ardèche is Air Liquide/molgas in Mâcon ook interessant. Gelegen vlak bij de snelweg. Ook wel Romac-kaart nodig, maar die is in Frankrijk sowieso handig omdat je regelmatig korting krijgt op geafficheerde prijs. Als laatste stap kan je dan in Valence of Montelimar tanken voor je de CNG-woestijn in de Ardèche inrijdt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvg Geplaatst: 2 augustus 2023 Delen Geplaatst: 2 augustus 2023 Heb je in België ook voordelen met de Romac-kaart? Ik ga nu regelmatig in Veurne tanken bij Romac, maar met een gewone bankkaart, vandaar mijn vraag. Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen