Bremel Geplaatst: 18 mei 2022 Delen Geplaatst: 18 mei 2022 (aangepast) Ja, daar zijn er helaas vrij veel van, afgaand op Gibgas schat ik zeker een derde tot de helft van de Franse stations. In sommige regio's (vooral in het dunner bevolkte centrum en zuiden van het land) zijn er stukken waar je op tientallen of zelfs honderd kilometer geen station tegenkomt waar je met bankkaart kunt betalen, en dan moet je hopen dat er niet net een probleem is. Bij een deel van de tankstations met tankkaart (AS24, Seven, Engie...) is het nog moeilijker om binnen te raken, maar een groot deel is AirLiquide en daar kun je wel probleemloos terecht met een Romac-kaart. Met een grote benzinetank kun je het risico eventueel nemend, maar wetend dat de Romac-kaart gratis is en dat een eenvoudige aanvraag per mail volstaat, zou ik niet twijfelen. 18 mei 2022 aangepast door Bremel 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 9 juni 2022 Delen Geplaatst: 9 juni 2022 Iemand al ervaringen met AS24/Seven en Engie kaarten?Die stations waar ge niet kunt tanken steken mijn ogen uit ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bremel Geplaatst: 9 juni 2022 Delen Geplaatst: 9 juni 2022 AS24 en Engie zijn enkel voor professionals toegankelijk, zul je dus helaas niet binnen raken. Enkel Seven is misschien een optie, eerst hadden ze een abonnementsformule maar naar verluidt zou de kaart zelf nu gratis zijn, al blijft het voor mij onduidelijk hoe/waar je ze aanvraagt en hoe de betalingen gebeuren (via domiciëlering dacht ik). Zie bijvoorbeeld hier: https://www.facebook.com/groups/CNG.Wallonie.Bruxelles/posts/1966701410154824 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 13 juni 2022 Delen Geplaatst: 13 juni 2022 Blijft een soep dus. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht HansD Geplaatst: 18 juni 2022 Populair bericht Delen Geplaatst: 18 juni 2022 Gewoon het relaas van rijden naar de Ardèche en terugkeren via het park Livradois (Auvergne), vertrokken op zondag 5 juni, teruggekeerd op 16 juni. Zoals altijd met een onzeker hart vertrokken, maar is al bij al goed meegevallen : - getankt in Dijon, Engie, betaald met bankkaart : geen probleem - getankt in Montélimar, Avia, geen probleem, betaald met bankkaart - op 10 juni nog eens getankt in Montélimar. Er waren vrachtwagens aan het tanken. Als vrachtwagen aan dezelfde pomp aan het tanken is, lukt het niet. Als deze stopte wel kunnen tanken maar weinig druk. Dus niet volledig kunnen volgetanken. - ondanks ik gelezen heb dat het station in Puy-en-Velay niet meer werkzaam is, toch nog eens gepasseerd omdat deze nog steeds vermeld staat op Pitpoint. Pomp buiten werking, is toch zonde gezien recente installatie. - Bij het terugkeren op 16 juni getankt in Veauche nabij St Etienne, air liquide, betaald met Romac kaart, geen probleem - Nog eens bijgetankt in Laon, Total, betaald met bankkaart, geen probleem. blijk wel geen gas te zijn van 100ù kwaliteit (80% gaf mijn dashboard aan). 1 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 19 juni 2022 Delen Geplaatst: 19 juni 2022 En de prijzen die je betaald hebt ? Ik vertrek binnenkort ook naar de Ardeche en was van plan om in Taverneux (gewoon eens gaan tanken bij de bioboer om te proberen...) , Merl (slechts 100 km verder maar kan ineens benzine voltanken ook dan) , Macon en Montpelier te gaan tanken. Volgende week misschien een weekje Colmar in de Vogezen. Dat zal nog relatief goedkoop verlopen : Taverneux € 1.20 - Merl € 1.40 en ter plekke in Breisach / Duitsland € 1.02 tanken :-) 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 19 juni 2022 Delen Geplaatst: 19 juni 2022 (aangepast) 12 uren geleden, Brembos zei: Merl (slechts 100 km verder maar kan ineens benzine voltanken ook dan) Benzine in G.H.Luxemburg is niet goedkoper dan in Frankrijk. Afhankelijk welk station je tankt. 3/06 LeClerc op de A39 (Fra) : 2.090 voor RON 98 7/06 Match aan de rand van een stadje (Fra) : 2.199 voor RON 98 7/06 Total in Martelange (GHL) : 2.270 voor RON 98 19 juni 2022 aangepast door Koen C 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedy g Geplaatst: 21 juni 2022 Delen Geplaatst: 21 juni 2022 (aangepast) Op 19/6/2022 om 10:10, Brembos zei: En de prijzen die je betaald hebt ? Ik vertrek binnenkort ook naar de Ardeche en was van plan om in Taverneux (gewoon eens gaan tanken bij de bioboer om te proberen...) , Merl (slechts 100 km verder maar kan ineens benzine voltanken ook dan) , Macon en Montpelier te gaan tanken. Volgende week misschien een weekje Colmar in de Vogezen. Dat zal nog relatief goedkoop verlopen : Taverneux € 1.20 - Merl € 1.40 en ter plekke in Breisach / Duitsland € 1.02 tanken :-) Macon staat rood in carburogaz. Zelf getankt in chalon (2.21) en fauverney (2.24). Prijzen zijn van voor de stijging van de gasprijzen vorige week, dus niet meer relevant vrees ik. Ten opzichte van enkele jaren terug, toch al iets meer opties in frankrijk. Ik herinner nog onze eerste reis op CNG naar daar, tanken in van die oude engie-stations, waarvan de meesten ondertussen uit dienst zijn. @hansd: thx in verband met Laon. Is dan toch een beetje duurkoop als het slechts flutgas is. 21 juni 2022 aangepast door Speedy g Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvg Geplaatst: 26 juni 2022 Delen Geplaatst: 26 juni 2022 Wou eergisteren tanken in Riom maar is me niet gelukt wegens defecte bankautomaat. Er was wel voldoende druk op de pompen. Heb dit doorgegeven (25-6-22) in gibgas-app. en het tankstation staat nu dus op rood (rode ruit), door mijn toedoen. Als niemand daar nu probeert te tanken (omdat het station op rood staat) blijft het station natuurlijk op rood staan... Maar indien het een tijdelijke storing was, is het goed mogelijk dat alles nu al opnieuw in orde is. Dat zullen we alleen te weten komen indien iemand het station terug "in orde" verklaart in de app. Punt is, dat ik daar zaterdag zou willen tanken op weg naar België. Als dat niet zou lukken zal ik veel op benzine moeten rijden. Ik bevind me nu in Vic-sur-Cère (nabij Massiac, streek Cantal Auvergne) en vind geen andere goede stations op weg naar het noorden. Ik beschik over een creditkaart maar niet over één of andere tankkaart. Ik heb nu nog gas voor een 300 kilometer. Wie kan me helpen? Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 27 juni 2022 Delen Geplaatst: 27 juni 2022 Avia Limoges neemt gewoon bankkaarten aan.Daarna Endessa Wissous net onder Parijs, en daarna ben je thuis. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvg Geplaatst: 27 juni 2022 Delen Geplaatst: 27 juni 2022 Zouden niet langs Limoges, maar wel langs Clermont-Ferrand rijden. Toch dank voor je input,Wannes! Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedy g Geplaatst: 28 juni 2022 Delen Geplaatst: 28 juni 2022 (aangepast) En het andere station van engie in clermont? Rue Roland Moreno 63100 Clermont-Ferrand Zou volgens mijn app (carburogaz) ook gewoon met bankkaart/kredietkaart moeten werken. Zelf nog nooit geweest. Anders Bourges (ook nog nooit zelf geweest) 28 juni 2022 aangepast door Speedy g Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvg Geplaatst: 3 juli 2022 Delen Geplaatst: 3 juli 2022 Dank voor de info. Als wederdienst kort overzicht van tankplaatsen en -prijzen Betaling met Visa-kaart heenreis (23-6-22) LUX Aral Merl 1.445 €/kg (Euro Super 95 1.925 €/l) FR Fragnes La Loyere (V-gas) 2.216 €/kg terugreis (2-7-22) FR Clermont Ferrand (Engie) Chemin du Petit Gandaillat 2.259 €/kg FR Dourges (V-gas) Voie du Grand Large 2.099 €/kg Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuftuf Geplaatst: 6 juli 2022 Delen Geplaatst: 6 juli 2022 Iemand al aan een kaart van Seven geraakt? Die hebben zo veel nieuwe stations in Frankrijk.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gasspooky Geplaatst: 6 juli 2022 Delen Geplaatst: 6 juli 2022 Iemand al aan een kaart van Seven geraakt? Die hebben zo veel nieuwe stations in Frankrijk.. Ik heb dat vorig jaar geprobeerd, en had contact met Seven. In een poging een paar tankbeurten te krijgen ipv een termijn contract, privé of met btw nr. Maar uiteindelijk in een andere provincie beland in Frankrijk wegens over boeking. En niet verder onderhandeld. Ik kan die contact personen wel eens opzoeken, of stonden die hier nog ergens op het forum?Moest de Romec kaar nu op Seven werken zou dat ook al wat zijn… bizar dat ze hun stations zo afschermen voor andere cng rijders? https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/2368-nu-ook-cng-station-in-nice-frankrijk/ 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuftuf Geplaatst: 6 juli 2022 Delen Geplaatst: 6 juli 2022 Ik las ondertussen op de Facebook groep dat Seven een kaart heeft.. 50 euro voor 5 jaar.. pfff.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 7 augustus 2022 Delen Geplaatst: 7 augustus 2022 Ik vertrek begin september voor een week naar de Ardeche en hoor graag jullie recentste ervaringen met de cng stations op de weg daar heen . Prijzen enz.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BramB Geplaatst: 14 augustus 2022 Delen Geplaatst: 14 augustus 2022 Iemand een update voor Nimes, Garons? Zolang ik al CNG heb staat dit steeds in het geel op Gibgas. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 19 augustus 2022 Delen Geplaatst: 19 augustus 2022 Een tip voor wie naar Zuid-Frankrijk op vakantie gaat : hier kan je nog goedkoop tanken bij de bio boer aan 1.20 euro/kg. 20 minuten voor je aankomst aldaar een whatsapje sturen naar het vermelde telefoonnummer zodat de boer ter plaatse kan komen. Enkel cash betalen en ook open in het weekend. Ligt op mijn route naar de Ardeche , toch een lichtpuntje in deze sombere tijden.... https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail_F_52240_Breuvannes-en-Bassigny_La Grivee_ 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Crombel Geplaatst: 14 september 2022 Delen Geplaatst: 14 september 2022 Bedankt voor de tip! Ik heb daar ook 2 keer getankt voor en na ons verblijf in de Morvan. Nog steeds 1,2 euro/kg. VW Touran 1.4 TSI Ecofuel 110 kW DSG 2011 Verbruik: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen