Ga naar inhoud

cng in Frankrijk

Delen

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Jef164 zei:

Iemand die soms naar Rijsel rijdt?

Onze Franse vrienden hebben een Engie / GNVert station gevonden (nog niet aangegeven op kaarten, maar nu Hier).

Blijkbaar niet zeker of het (nog) bestaat...

GoogleMaps

(Licht blauw hieronder)

Op Google Maps staat het niet aangeduid. Op OpenStreetMap ook niet. Misschien is het vooraan, aan de rotonde.

2ieme-avenue-lille-rotonde.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/8/2021 om 19:11, Koen C zei:

Geen ervaring mee.

Maar kan je niet verder rijden op die A35 tot aan de kruising met de A36 (bij Mulhouse).

Die A36 neem je tot in Duitsland en daar rij je de 5 op richting "zuiden".

Of je gaat eerst CNG tanken in Auggen.

Niet tot in Basel rijden, maar je buigt af naar Lorrach (de 98).

Daar heb je ook een CNG. 

Om in Zwitserland te geraken rij je verder op de 98. 

En gaat Zwitserland in via Rheinfelden. 

Dan kom je op de 3 in Zwitserland en kan je alle kanten terug uit naar waar je wil.

De 98 is goed berijdbaar en rustig, misschien is er nog altijd een stukje niet klaar ?

Je mist de drukte in Basel en qua kilometers is het niet veel meer.

Maar misschien past bovenstaande helemaal niet in je reisplannen....^_^

Beetje heel laat, maar thanks voor deze suggestie, zowel op heen en terug weg gebruikt, was ideaal!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/8/2021 om 21:40, tobo zei:

Montelimar werkt terug, getankt op 04/08/2021

Macon met Romac kaart getankt aan 1,1euro

idd, maar de afrekening van Romac volgt niet de affichage van het station. En met gewone bankkaart kan je daar niet tanken. In september nog steeds 1,1€ geafficheerd aan de pomp. Maar op factuur 1,64 ongeveer in lijn met de meeste andere stations in frankrijk op dat moment.

In Gauchy werd trouwens wel 1,62 geafficheerd, en daar was er dan weer korting via romac tot 1,48€

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afrekening van Romac eens nagekeken en uitgerekend. Begin augustus 2 maal getankt in Maçon.  Gefactureerde prijs €1.11. Is dit wel wettelijk, meer facturen dat als aangeduid staat op de pomp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou toch eens navragen bij Romac. Is volgens mij toch een praktijk die tgen elke eerlijke handel gaat. Prijs op de pomp is toch te betalen prijs. Bij mij, begin aug., klopte dit toch.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het lezen van deze vreemde berichten heb ik mijn transacties ook eens nagekeken. Ik zie er op het eerste zicht niets fout aan. Ofwel kijk ik er gewoon over. In ieder geval vind ik het niet kunnen dat men achteraf een ander bedrag factureert als ter plaatse aangeduid op de pomp. Het valt me nu wel binnen dat toen ik wilde tanken in Montelimar de kaartlezer mijn Romac kaart niet aanvaarde. Gelukkig toen wel mijn MasterCard. 

TransactionDetails.XLS

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe is het afgelopen?

Misschien ben ik hier zelf te makkelijk in. Ik ben al blij dat we dankzij de kaart degelijk kunnen tanken in Frankrijk. Dus als er dan een afwijking is om sterk afwijkende prijs dan kan ik dat wel begrijpen.

Het contract is daar trouwens nogal dubbelzinnig in:

De geautomatiseerde betaling geschiedt telkens op het einde van de periode welke door Romac Fuels wordt bepaald + drie dagen, tegen de prijs, op de dag van de levering geldende bij Romac Fuels.

aangepast door Speedy g
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende nietszeggende antwoord gekregen van Romac :

Ik snap uw frustratie maar dit is een problematiek die zich al even voordoet.

Bovendien ligt het probleem hiervan echt niet bij ons.

Er zou momenteel, door de verantwoordelijke instanties, aan dit probleem worden gewerkt.
Hoever ze daar in staan, kan ik u helaas niet mede delen, daar ik het ook niet weet.

Voor mij blijft dit pure diefstal. Dat ze die stomme Romac kaarten maar snel afschaffen en er voor zorgen dat je OVERAL met een Maestro/Visa/Mastercard kaart kan betalen ! We leven toch in de 21st eeuw zeker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja. Dat probleem gaat bij air liquide zitten. Romac gaat waarschijnlijk een pak meer gefactureerd krijgen dan die 1.1€. Dus ja, je kan moeilijk verwachten dat ze zelf het verschil bijpassen. Zij weten ook dat wij niet veel ander keus hebben in Frankrijk.

De aangerekende prijs is vergelijkbaar met andere stations op dat moment in frankrijk. Blijft natuurlijk jammer dat je niet uit kan gaan van de geafficheerde prijs. 

Het toepassen van wanneer  korting/geen korting is trouwens ook onduidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afschaffen die handel (Romac kaarten) en andee normale kaarten accepteren ! Al die onnodige tussenpersonen zoals Romac kosten alleen maar geld aan de verbruiker. Zij moeten er tenslotte ook aan verdienen. Heb hen dat ook zo meegedeeld in mijn antwoord op hun mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...