Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

9 uren geleden, Hayleyjayden zei:

Het station van primagaz in montelimar vind ik nergens terug .

Op gibgas en pitpoint enkel station van avia .  Klopt dit ? 

Lees wat muscles antwoordde op 18/07 :

Op 18/7/2020 om 16:23, muscles zei:

Als je kijkt op Gaz-Mobilité -> Stations GNV -> Région Auvergne-Rhône-Alpes en inzoomt op de kaart ten zuiden van Lyon en onder Valence en met je muisaanwijzer gaat staan op de donkergroene "luchtballon" dan verschijnt er Avia Primagaz.

Als je daar op klikt verschijnt de info van dat tankstation in Montélimar. Het is dus blijkbaar één en hetzelfde tankstation.

Avia en Primagaz is één en hetzelfde station.

Zoals Pitpoint zijn CNG station op het terrein van Lukoil zet.

Ofwel kan je nog een routeplanner / "CNG-planner" raadplegen : die van Gaz-Mobilité dus.

https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/region-auvergne-rhone-alpes/

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

5 uren geleden, Ventoux zei:

Weet iemand of er in Chalon-sur-Saône een CNG-pomp is?

Volgens Wikipedia ligt dat in de région Bourgogne-Franche-Comté. Dus kijk ik op Gaz-Mobilité > Stations GNV > Bourgogne-Franche-Comté.

In Chalon-sur-Saône zelf is geen CNG-station maar wel in Fauverney ten zuiden van Dijon. Info over dit station op GibGas.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Op 27/7/2020 om 21:54, Kris81 zei:

Hier een foto van het Air liquide (romac kaart) station in Fauverney vlakbij Dijon. 

Vandaag de caddy daar volgepompt. 

3E001579-4478-4072-8D31-6E591499687F.jpeg

Vannacht om 3u00 nog proberen te tanken in Fauverney met mijn nieuwe romac kaart. Ik kreeg een foutmelding bij het lezen van de kaart. (Erreur lecteur)

Ik heb de kaart op alle mogelijke manieren proberen in te geven en ook met de magneetstrip over mijn broek geveegd. Maar helaas... zonder resultaat. Toen ben ik maar afgedropen naar het andere CNG-station in Dijon. Daar heb ik in 3 keren toch 15 KG kunnen inpompen. Er is een aantal weken geleden nog een forumlid geweest die hetzelfde probleem heeft voor gehad. Ik ga eens mailen naar Romac... kijken wat uit de bus komt. 

Rit naar de Ardèche (Villeneuve de Berg) 1ste maal getankt in Total in Heinin Beaumont. Alles ging vlot daar, enkel je kan de pomp niet aanduiden in betaalsysteem, je moet eerst betalen op voorhand aan de kassa. Wat je teveel betaalt storten ze terug... Raar systeem. 

Daarna getankt in Dijon Engie maar 1 pomp werkt, enkel pomp 1 en niet volledig kunnen volgetanken door dat hij vroeger stopt bij bepaalde druk 😕. Nu net getankt bij Avia Montelimar maar 1 geschikte pomp voor gewone CNG-wagens pomp nr 2... Hier wel kunnen voltanken... Op 25 km van bestemming. 

• Vind ik leuk 1

Op 29/7/2020 om 21:44, Xavier 84 zei:

Vannacht om 3u00 nog proberen te tanken in Fauverney met mijn nieuwe romac kaart. Ik kreeg een foutmelding bij het lezen van de kaart. (Erreur lecteur)

Ik heb de kaart op alle mogelijke manieren proberen in te geven en ook met de magneetstrip over mijn broek geveegd. Maar helaas... zonder resultaat. Toen ben ik maar afgedropen naar het andere CNG-station in Dijon. Daar heb ik in 3 keren toch 15 KG kunnen inpompen. Er is een aantal weken geleden nog een forumlid geweest die hetzelfde probleem heeft voor gehad. Ik ga eens mailen naar Romac... kijken wat uit de bus komt. 

Had je jou Romac kaart al eerder ergens proberen te gebruiken ? Heb 2 jaar geleden hetzelfde aan de hand gehad bij Air Liquide in Nancy , heb toen de service lijn die bij het station aangeduid stond gebeld. De operator aan de telefoon kon van op afstand de betaalterminal laten heropstarten waardoor deze nadien mijn kaart wel kon lezen. Het was toen wel geen 03.00. Lijkt me dus eerder een fout van die Lecteur aan het station en niet jou kaart.  CNG in Frankrijk het blijft een avontuur.

1 uur geleden, Kris81 zei:

Had je jou Romac kaart al eerder ergens proberen te gebruiken ? Heb 2 jaar geleden hetzelfde aan de hand gehad bij Air Liquide in Nancy , heb toen de service lijn die bij het station aangeduid stond gebeld. De operator aan de telefoon kon van op afstand de betaalterminal laten heropstarten waardoor deze nadien mijn kaart wel kon lezen. Het was toen wel geen 03.00. Lijkt me dus eerder een fout van die Lecteur aan het station en niet jou kaart.  CNG in Frankrijk het blijft een avontuur.

Nee dit was de eerste keer dat ik de kaart ging gebruiken. Ik heb een mailtje gedaan naar Romac. Zij hebben alles nagekeken bij hun maar daar was alles in orde. De mensen van Romac gingen wel contact op nemen met Air Liquide voor het probleem op te lossen. Ze stelde ook voor om de kaart eerst in een ander tankstel te proberen. Maar de overig tankplaatsen kon ik overal met MasterCard betalen. Op de terugweg zal er niets anders opzitten dan terug te gaan tanken bij chemin des lentillères dijon. Jammer maar helaas. 

Het is geen grote omweg om toch eerst opnieuw bij Airliquide te gaan proberen. Als het weer niet lukt kan je nog steeds door rijden naar Engie.