Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Vrijdag 10 juli naar Avignon gereden en in volgende stations getankt:

- Merl (Luxemburg) —> perfect!!

- AirLiquide, Fauverney (Dijon) —> hier werkte mijn Romac Fuel card niet! Enorm veel tijd verloren door te bellen met Romac en AirLiquide... Uiteindelijk naar een klein station in de buurt gereden. Daar kreeg ik maar 5kg getankt.

- Simandras (Lyon) —> perfect!!

- Montfavet (Avignon) —> perfect!!

aangepast door Steven_VR
  • Bedankt 1
Geplaatst:

Wij willen eind van de maand hetzelfde traject volgen als jou. 
Ik heb ook z’n Romac kaart aangevraagd voor in Fauverney te gaan tanken. Ik hoop alleen dat het zal lukken. Andere forum leden zijn vorige dagen daar zonder problemen nog gaan tanken. Had Romac of Airliquide een oorzaak opgegeven waarom het niet werkte? 

Geplaatst:

Xavier,

Ik had deze kaart ook speciaal aangevraagd om daar te tanken.

Bij Romac wist mn mij te vertellen dat er  nog problemen waren bij dat station.

Maar ze konden geen oplossing bieden.

AirLiquide schoof de fout door naar Romac.

• Bedankt 1
Geplaatst:

Steven,

Typisch... de ene duwt het op de andere.

Maar jij stond daar wel ¬¬... zonder gas. Dan heb je ook een stuk op benzine gereden of heb je Simandras nog gehaald op gas? Hoe ga je het op de terugweg aanpakken? Ga je het nog eens proberen voor daar te tanken? Dat ander klein station waar je maar 5kg hebt kunnen tanken was dat Chemin des Lentillières in Dijon?

Geplaatst:

Was idd Chemin des Lentillières in Dijon.

Had nog 1/3 gas dus daar die 5kg bij gestoken en nr Lyon geknald.

De terugweg moet ik nog eens bekijken.

Is pas voor de 25ste, dus eerst nog wat genieten van de vakantie! ?

Wss van Lyon rechtstreeks nr Metz (Engie station... toevallig iemand ervaring mee?)

Geplaatst:

We gaan voor het eerst met onze VW caddy maxi naar het buitenland. En we hebben nog maar deze week besloten dat we richting Frankrijk trekken. We gaan naar Drôme. Heeft iemand nog info over de tankstations in Montélimar? En eventueel Valence - maar ik denk dat die zeker buiten dienst is? 

Is zo'n Romac kaart snel verkrijgbaar? Lijkt me toch wel het beste om deze ook mee te hebben? We gaan namelijk ook naar Bourgondië en zouden dan in Auxerre willen tanken - maar werkt volgens mijn info enkel met een Romac-kaart. Iemand daar ervaringen met Auxerre?

Geplaatst:

Dag Veerle , ik zit zelf momenteel in de Drôme op camping Gervanne. Met een vw caddy maxi ?. Het station in Valence is blijkbaar buiten dienst. Dat van Montélimar waren vorige week problemen mee maar zou toch opgelost moeten zijn. Ga er zelf 1 van de komende dagen proberen te tanken. Hou je op de hoogte. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Veerle zei:

We gaan voor het eerst met onze VW caddy maxi naar het buitenland. En we hebben nog maar deze week besloten dat we richting Frankrijk trekken. We gaan naar Drôme. Heeft iemand nog info over de tankstations in Montélimar? En eventueel Valence - maar ik denk dat die zeker buiten dienst is? 

Is zo'n Romac kaart snel verkrijgbaar? Lijkt me toch wel het beste om deze ook mee te hebben? We gaan namelijk ook naar Bourgondië en zouden dan in Auxerre willen tanken - maar werkt volgens mijn info enkel met een Romac-kaart. Iemand daar ervaringen met Auxerre?

Dag Veerle,

Ik heb een tweetal weken geleden een Romac tankkaart aangevraagd. Één week heb ik gewacht op de kaart. 

Geplaatst:

Met succes heb ik een half uur geleden getankt bij primagaz Montélimar. Aan 1,124€. Je moet pomp 2 gebruiken , die met het blauwe pistool. Dat is voor auto’s. Ook al staat je vul nippel links zoals bij mijn caddy moet je rechts gaan staan aan pomp 3. De slang van pomp 2 is lang genoeg. Zal straks proberen een foto te uploaden. Maar moet die eerst verkleinen want deze site wil ze weer niet aannemen.  

• Bedankt 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Kris81 zei:

Met succes heb ik een half uur geleden getankt bij primagaz Montélimar. Aan 1,124€. Je moet pomp 2 gebruiken , die met het blauwe pistool. Dat is voor auto’s. Ook al staat je vul nippel links zoals bij mijn caddy moet je rechts gaan staan aan pomp 3. De slang van pomp 2 is lang genoeg. Zal straks proberen een foto te uploaden. Maar moet die eerst verkleinen want deze site wil ze weer niet aannemen.  

Dankjewel voor de uitleg, tips en foto's! Toch al wat meer gerust gesteld hier dat het ons gaat lukken ;-)

• Hahaha 1
Geplaatst:

Gaat je zeker lukken Veerle maar die Romac kaart is echt wel een must. Al zeker voor het station van Air liquide in de nabijheid van Dijon. Jammer dat ik op dit forum nog gelezen heb dat iemand zijn Romac kaart er niet werkte. Die van mij doet het daar al voor het derde jaar op rij. Het station in simandres heeft precies wel zeer hoog calorisch gas en veel druk. Na daar te tanken gaf mijn boordcomputer een gemiddeld verbruik van 7,6kg. Rekening houdend dat ik een volgeladen caddy maxi heb met caravan van 1300kg erachter ?

• Vind ik leuk 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...