Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

cng in Frankrijk

Aanbevolen berichten

Ik beleef momenteel een ware HEL.

Zaterdag: Lens werkt niet, air liquide geeft dit toe, naar hesquin gereden --> ok wel maar 12kg ipv 14.

Vandaag in Amiens. Werkt niet met de Romac kaart. Air Liquide zegt dat er geen probleem is en dat het komt omdat ik geen professionele ben. Dikke bullshit natuurlijk. Eigen conclusie: Klanten van Air Liquide hebben geen probleem maar Romac kaarten geven fouten. Iemand na mij met een nfc chip kon wel tanken. Voor mij de eerste en laatste keer dat ik met een cng wagen naar Frankrijk ga.

aangepast door Celen
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/argoeuves-80470-143/

Zou toch moeten mogelijk zijn met de kaart. Vergeet ook niet contact op te nemen met romac zelf. Eerste keer toen ik mijn kaart gebruikte in België ging dit ook niet. Na een telefoontje met romac bleek dat CNG in hun systeem voor mijn kaart nog niet aangevinkt stond. Een minuut erna kon ik tanken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Kris81 zei:

Eerste keer toen ik mijn kaart gebruikte in België ging dit ook niet. Na een telefoontje met romac bleek dat CNG in hun systeem voor mijn kaart nog niet aangevinkt stond.

Op hun aanvraag voor een kaart staat nergens de mogelijkheid om aan te duiden wat voor soort brandstof je wil tanken. Maar in hun systeem moet het blijkbaar wel geactiveerd worden.

Wou ook een kaart aanvragen maar hier houdt het op. De aanvraag kan enkel via opsturen van de nodige downloadbare documenten (rechtstreekse aanvraag via het web blijkt niet te gaan). Wat een gedoe allemaal om te kunnen tanken. Over inefficiëntie gesproken.

Romac fuels leeft precies nog in de 20ste eeuw...:S  Ik rij er wel voorbij en geef mijn zuurverdiende centen aan een ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, wannes zei:

Waar ik bij van mn stoel viel is dat je bij Dats een pincode van 2 cijfers kreeg. Wasdanu !?

Jup 2 cijfers en je kan ze niet veranderen :D

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook al ondervonden dat de Romac kaart niet in alle Franse stations werkt. Als ik het goed heb werkte Servon (tegen Parijs) niet bij mij.

Het probleem is dat Air Liquide de Romac kaart niet als geldig betaalmiddel heeft toegevoegd aan de betaalterminal.

Je mag er dus zeker niet vanuit gaan dat alle Romac locaties ook effectief werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Jup 2 cijfers en je kan ze niet veranderen :D

Het beste is een xtra-kaart aan te vragen bij Colruyt en dan via de webapplicatie of app het tanken te activeren. Dan kunt u tanken bij Dats en voor CNG krijg je dan nog 0,5% extra korting
Een xtra-kaart van Colruyt heeft een 4-cijferige code en die kunt u wel veranderen.
Als je al een xtra-kaart hebt van Colruyt dan moet je alleen nog het tanken bij Dats activeren via de webapplicatie of app.

Ik had vroeger ook een tankkaart van Dats en die werkte ook met een 2-cijferige code die ik niet kon veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag terug thuisgekomen van 3 weken vakantie in Spanje. Even een kort overzicht van waar ik getankt heb onderweg:

22 augustus

-Figueres Repsol  (Spanje): zonder problemen getankt aan 0.806 eur/kg

-Montélimar Avia Primagaz: probleemloos getankt aan 1.267 eur/kg

23 augustus

-Dijon Air Liquide: probleemloos getankt. Maar prijs gestegen naar 1.367 eur/kg t.o.v 1.267 eur/kg op 31/7.

-Merl Aral (Luxemburg):  zonder problemen getankt aan 0.76 eur/kg

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terugkomen op mijn problemen. Ik had enkele dagen voordien bij een ander Air Liquide station kunnen tanken met de Romac kaart.

En het station waar het dan later niet lukte, daar hing zelfs een sticker van Romac op de terminal maar toch zonder succes. Mij hadden ze tijdens mijn aanvraag opgebeld met de vraag of CNG aan moest worden gezet. dus dit euvel was reeds van de baan.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

AAAAhh, la belle France...

31/08: Aral in Luxembourg

01/09: Chalon-sur Saone: hors service (volgens Gibgaz alles kits nochtans?? Volgens mijn dochter stond er op fora al weken dat hij stuk was??), Benzine dan maar.

Saint  Priest (nabij Lyon): een aanrader: goede druk en iets goedkoper dan gemiddeld.

Aix en Prov (avenue des cibles) beroerde druk en keuze uit drie kwaliteiten; ja dag Jan: alleen de duurste werkt , en die kost 1.56 Euro

05/09: Saint Martin de Crau: in aanbouw:en slechts een slang beschikbaar tegelijk, want dan valt alles uit (dixit een vrachtwagenbestuurder)ondertussen stonden er alweer twee nieuwe vrachtwagens klaar                en kon ik nog  een kwartier wachten op mijn beurt, maar hij vult erg snel en zeer goede druk, én bovendien slechts 0.902 Euro. Helaas lag dat te ver uit de richting voor de volgende uitstappen.

09/09: Aix: defect, en   voor de Air Liquide in de buurt had ik geen betaalmogelijkheid (de aangevraagde Romac kaart verloren gegaan in de post). Weer benzine dan maar, en nog eens.

12/09: Aix terug in actie, en deze maal voldoende druk.

15/09: terug naar huis: 15 kg dure gas uit Aix moet genoeg zijn om Saint Priest te halen en aldus geschiedde.

Saint Priest dus volle bak.

16/09: Dagje Dijon( prachtstad!)

17/09: Dijon chemin des lentillieres ok (1/2 althans)

Aral Luxembourg ( kreeg die slang bijna niet afgekoppeld: kalm blijven )

Een typische Franse reis, dacht ik zo. Had ik die Romac kaart gehad, maak ik mij sterk dat ik niet op benzine had moeten rijden

aangepast door grijpgraag
tik/taalfautjes
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 9/8/2019 om 23:11, Kris81 zei:
logo.png

Beste Klant, 

Vanaf heden kunt u ook CNG tanken op volgende stations : 

Heeft er iemand ervaring met het CNG-station van Crepy en Valois?
Kwestie van me voor te bereiden op een weekend midden oktober.

Ik heb een ROMAC-kaart maar mogelijk is dit een station enkel voor vrachtwagens bedoeld (ik vrees er wat voor: https://www.gaz-mobilite.fr/actus/air-liquide-inaugure-station-gnv-biognv-crepy-en-valois-1740.html )?
Ook op gibgas.de  ( https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail F_60800_Crépy-en-Valois_Rue Louis Armand_10?entity=tankstelle&action=search&txttankstelle_search=crepy&link=/Tankstellen ) en https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/crepy-en-valois-60800-79/ is er weinig bijkomende info.

Het ziet er nochtans mooi uit:
http://www.stia-france.fr/realisations/air-liquide-advanced-business/#!
https://cng-stations.net/StationDetails.en.htm?id=1412
Maar de foto's zijn te onduidelijk om er veel bijkomende info uit te halen.

aangepast door KSB
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...