Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

cng in Frankrijk

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Laurens zei:

Weet iemand van jullie meer over het CNG station in Clermont-Ferrand? Voor de vakantie ga ik een weekje in die buurt verblijven, maar buiten dat geplande station is er daar geen enkel CNG station. Ik vind enkel dat het ergens in 2019 zou openen.

De meeste betrouwbare site vind ik deze https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/clermont-ferrand-63100-209/

En daar staat duidelijk dat het nog niet open is. Hoop maar niet dat dit voor morgen zal zijn anders stond er al een datum bij. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben vorige week op weg naar Bretagne in Caen kunnen tanken, maar zoals overal in Frankrijk wordt de tank niet volledig gevuld maar het is H-gas dus je kan er lang mee rijden. Fijne pomp in Caen, netjes en niet in een achteraf buurt zoals vele Engie pompen want direct langs de snelweg. In Le Havre gaan we al niet meer tanken, daar hebben we 2 keer bij een defecte pomp gestaan en als je kan tanken dan gaat er maar 2/3 in van tankinhoud en een flink eind omrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet in Frankrijk maar net over de grens in Zwitserland. Cologne-bellerive. 1.650fr/kg. Wat omgerekend 1,49€ is dus best duur maar wel beschikbaar , H gas en goede druk. 

PNG-afbeelding 4.png

aangepast door Kris81
Extra info
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kris81

Bedankt voor de moeite die jij neemt met het plaatsen van de fotootjes, echt mooi om te zien ?

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aral CNG Biomethantankstelle - Luxemburg 2631 Findel - Route de Trèves 3

Zowel 5 juli als 21 juli geen probleem

GNVert - 13 chemin des Lentillières - 21000 DIJON

5 juli geen probleem, 21 juli minder druk

Avia Primagaz - Avenue du Meyrol - 26200 MONTELIMAR

Zowel 6 juli als 21 juli geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/07 proberen tanken in Marcoussis net onder Parijs maar die aanvaardde onze kredietkaart niet. Dan met veel stress naar Limoges: de Avia richting Parijs was defect. Vervolgens op benzine naar bestemming. Vandaag kunnen tanken aan het ENGIE tankstation in Limoges. Enkel open tss 8 en 19u en omslachtige procedure. 

Tristan

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tristan zei:

Iemand onlangs in bourges gaan tanken?

Van de Waalse FB-groep CNG Wallonie - Bruxelles is er inderdaad iemand de 13de juli in Bourges gaan tanken, zonder problemen zo te zien: full.

Montauban-Limoges-Bourges-2019-07-13de.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo .

Ik Vertrek dinsdag naar Frankrijk  mezos met tussenstop in tours. Maar ik zie via gibgas  dat ik bijna geen tankstations op de baan heb. Ik zou kunnen tanken in  Marcoussis  maar die zou defect zijn en ik lees hier dat je je niet kun betalen met kredietkaart . De moed zakt al in mijn schoenen om te vetrekken met mijn caddy maxi die maar een klein reserve benzine tank van 15 liter heeft . Ga ik van benzinestations naar station moeten rijden dit is echt schandalig zo weinig CNG tankstations waar de meest dan niet toegankelijk zijn voor particulieren.  Heeft iemand tips of ervaringen hier mee met die route ?

Groetjes Michael 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, dirk zei:

Rond Parijs tanken is geen probleem,er zijn er verschillende

Dan blois en Bordeaux

https://www.gaz-mobilite.fr/

Niet zo een groot probleem denk ik,in Bordeaux hieronder heb ik zelf al getankt 

Naturgy
Avenue des Trois Cardinaux
33300 BORDEAUX

Paiement CB 
 Accès camions

EN SAVOIR PLUS

Kan ik  Blois ook tanken ?1volgens gibgas niet of ben ik verkeerd ? De meeste zijn toch privé? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Tristan zei:

Zojuist getankt in bourges. Goed gelukt, volledig vol. 

Daar hebben wij gisterenavond ook getankt om 23.00.
Een heel groot leeg parkeerterrein, waarop hangjongeren remsporen probeerden te rijden door keihard rondjes te rijden.

Helemaal in het hoekje de installatie.

Tanken lukte, maar de setting was bevreemdend...

Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI :    1014074_5.png                     Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): 1014067_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Hayleyjayden zei:

Hallo .

Ik Vertrek dinsdag naar Frankrijk  mezos met tussenstop in tours. Maar ik zie via gibgas  dat ik bijna geen tankstations op de baan heb. Ik zou kunnen tanken in  Marcoussis  maar die zou defect zijn en ik lees hier dat je je niet kun betalen met kredietkaart . De moed zakt al in mijn schoenen om te vetrekken met mijn caddy maxi die maar een klein reserve benzine tank van 15 liter heeft . Ga ik van benzinestations naar station moeten rijden dit is echt schandalig zo weinig CNG tankstations waar de meest dan niet toegankelijk zijn voor particulieren.  Heeft iemand tips of ervaringen hier mee met die route ?

Groetjes Michael 

Marcoussin is idd niet toegankelijk, zoals ik tot mijn spijt mocht ondervinden...  Enkel buschauffeurs kunnen er nu tanken.  

Gibgas meldt dit probleem niet, maar ik heb het in de app gerapporteerd.  Hopelijk doen ze iets met deze info!

Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI :    1014074_5.png                     Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): 1014067_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, janvg zei:

Marcoussin: tanken onmogelijk (14-7-19)

Volgens gibgas geen probleem.

Als niemand het doorgeeft aan Gibgas kunnen ze ook niet weten. Heb jij het dan nu doorgegeven? Indien niet, niet schieten op Gibgas.

aangepast door Lange_666
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lange_666 zei:

Als niemand het doorgeeft aan Gibgas kunnen ze ook niet weten. Heb jij het dan nu doorgegeven? Indien niet, niet schieten op Gibgas.

misschien een quote doorgeven van Wayne Dyer om positief te blijven

"if you believe it will work out

you will see opportunities

if you believe it won't

you will see obstacles"

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...