Koen C Geplaatst: 12 juli 2024 Delen Geplaatst: 12 juli 2024 1 uur geleden, grijpgraag zei: Maar niet goedkoop, hé. 1 uur terug, Joffer67 zei: denk ik dat ik één van de goedkoopste alternatieven gebruik. De prijzen van vòòr 2022 komen echt niet meer terug.... (minder dan 1 € en 1.20 tegen half oktober 2021). Je verbruikt minstens 1 'eenheid' minder aan CNG tov benzine én de CNG is toch goedkoper dan benzine. Reken uit je voordeel, min de extra kosten van de 4-jaarlijkse keuring tanks en iets duurdere Techn Keuring (na 4 jaar en dan iedere 2 jaar als je geluk hebt tot zijn 8 jaar). Als je nog bij de gelukkigen bent : geen jaarlijkse wegentaks. Nog genieten en "profiteren" van het goedkoper rijden met CNG zolang er nog voldoende CNG-stations zijn. 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rogerke Geplaatst: 16 juli 2024 Delen Geplaatst: 16 juli 2024 Ik ook terug uit ardeche. ik tankte in: - hauconcourt (1,8 euro) - fauverney: 2 pompen defect, doorgereden naar Fragnes - valence in teruggaan tankte ik in: - montelimar ( wel voldoende druk) - fragnes - hauconcourt ( weinig druk, maar 9kg kunnen tanken) Vraag: enora arlon is dus open? Had op google reviews gelezen dat je hier niet moest naar zoeken , dat dit slecht administratieve zetel was ofzoiets? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 16 juli 2024 Delen Geplaatst: 16 juli 2024 Het gaat precies hoe langer hoe slechter met cng in Frankrijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 16 juli 2024 Delen Geplaatst: 16 juli 2024 8 uren geleden, Rogerke zei: Vraag: enora arlon is dus open? Had op google reviews gelezen dat je hier niet moest naar zoeken , dat dit slecht administratieve zetel was ofzoiets? ENORA Arlon is een effectief CNG-tankstation zonder dak: zie foto's. Google Reviews? Het zoveelste bewijs dat Google echt onbetrouwbaar geworden is. Een betere plek om zulke zaken op te zoeken is Gibgas. 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht J-W Geplaatst: 17 juli 2024 Populair bericht Delen Geplaatst: 17 juli 2024 Op 16/7/2024 om 19:24, Brembos zei: Het gaat precies hoe langer hoe slechter met cng in Frankrijk. Mijn ervaring is dat het de laatste jaren juist beter gaat met cng in Frankrijk, in tegenstelling tot bijna alle andere landen. Ze vertrokken natuurlijk van bijna niks, maar het is het enige land waar nog nieuwe stations worden geopend. Ook de prijzen zijn er minder hard gestegen dan in andere landen. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 22 juli 2024 Delen Geplaatst: 22 juli 2024 Beter ? De helft van de stations ligt blijkbaar in panne. In Luxemburg is er helemaal geen cng meer te krijgen. Cng is spijtig genoeg een aflopend verhaal. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht J-W Geplaatst: 5 augustus 2024 Populair bericht Delen Geplaatst: 5 augustus 2024 Ik weet dat je ondertussen elektrisch rijdt en daar zeer fier op bent, maar zonder nuance kappen op alles wat van ver of dichtbij met CNG te maken heeft, hoeft niet hoor. Voor zover ik me kan herinneren was de betrouwbaarheid van CNG-tankstations een probleem in Frankrijk. Dat is nog steeds, maar minder dan vroeger. Dat er even veel tegelijk onbeschikbaar waren begin deze zomer was een momentopname. Er zijn veel oude stations toe gegaan, en nieuwe geopend. Als er eentje stuk is, wordt het sneller hersteld. Ik ben afgelopen weken half Frankrijk, Zwitserland en Duitsland doorgereden (ook via de Autoroute du Soleil), heb elke kilometer op CNG kunnen rijden en dat minstens de helft goedkoper als op benzine (altijd tussen €1.05 en €1.6/kg H-gas betaald). Dat er in Luxemburg geen tankstation meer is, kan je bezwaarlijk een probleem noemen. Het land is een scheet groot en een paar km voor en na de grens zijn er nog wel CNG-stations. CNG voor personenwagens is inderdaad een aflopend verhaal, maar in Frankrijk wordt nog wél ingezet op (bio)CNG voor (licht) vrachtvervoer. Waardoor CNG tanken voor de 'gewone' CNG-rijders er niet snel een probleem zal worden (eerder in bijvoorbeeld Nederland of Zwitserland). 4 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht JEGO Geplaatst: 8 augustus 2024 Populair bericht Delen Geplaatst: 8 augustus 2024 (aangepast) Vorige week vertrokken naar Frankrijk met de Caddy, ingericht als micro camper. Rijden op gas en elektrisch koken! Eerst nog volgegooid bij de Q8 in Bastogne. Goede prijs, €1,425, maar wel relatief weinig druk. Eerste tankbeurt in Frankrijk was 100% biogas van V-gas in Fragnes-la-loyère. Hier betaalden we €1,589 per kilogram, druk OK. Een andere caddy uit België nog geholpen met het aansluiten van het franse vulpistool. Dat hadden ze nog niet gezien. Omdat onze 1e bestemming een beetje in een dode zone (kwa CNG dan) ligt hebben we nog een vulstop gegaan in Saint-Étienne, hier iets duurder, €1,809, maar wel super goede druk. 210km gereden en er paste 14,7 KG in! Met een gemiddeld verbruik van 4,6 KG op 100 KM (in de bergen) was ik al tevreden geweest met 10 KG. Dusver nergens problemen gehad! Meer updates volgen 8 augustus 2024 aangepast door JEGO Typo 4 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht JEGO Geplaatst: 25 augustus 2024 Populair bericht Delen Geplaatst: 25 augustus 2024 Vanuit Spanje terug gereden naar Frankrijk (geen tol). Eerst even naar Lourdes geweest, dat was ook direct de laatste keer. Het leek even interessant om te kijken maar het was 1 grote commerciële rommel. Bij Avia in Montbartier weer vol getankt. Aan 1.699 euro per kg. OK druk. Bij Engie in Poitiers gevuld, niet super druk, maar ook niet slecht. Deze stond niet op gibgas (moet ik nog even toevoegen, 9 avenue de Northampton) maar op de Romac app aangeven (pasje werkte ook), was wel de goedkoopste in de buurt met 1.849 euro per kilogram. Benieuwd hoeveel korting Romac hier geeft. 3 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 1 september 2024 Delen Geplaatst: 1 september 2024 Na jarenlang met de Cng Vw / Audi naar de Ardeche te zijn gereden nu voor de eerste keer met de EV naar de Ardeche gereden. Ik kan dus de vergelijking goed maken. Eerste stop na 390 km met 11% restbatterij en daar in 40 minuten opgeladen naar 95%. Ongeveer de tijd die we nodig hadden voor ons ontbijt. 300 km verder nog eens opgeladen van 15 naar 95% in 40 minuten in Chalons sur Saone. Dit was voldoende om met 25% ter bestemming aan te komen. Weer net voldoende tijd om s middags een kleinigheid te eten. In Montelimar nog een kwartier geladen om ter plekke aan te komen met voldoende reikwijdte 75% voor ritjes ter plekke. Gemiddeld verbruik 13,9 kwh/100 km aan 0,32 €/kwh. Verleden jaar exact dezelfde trip gedaan met de Audi. Ook 3 tankstops op ongeveer dezelfde plekken met een gemiddeld verbruik van 4,5 kg/100 km aan ongeveer € 1,60/kg. Ongeveer even lang onderweg geweest. Tankbeurten van de Audi duurden weliswaar korter maar de tankstations lagen meestal verder van de snelweg en soms wat gedoe met de betaalkaarten (soms Romac en dan weer Bc of kredietkaart) of niet werkende pompen. Bij de ev geen gedoe met kaarten , gewoon inpluggen en direct laden bij Tesla vlakbij de snelweg. Elk systeem heeft uiteraard zijn nadelen maar tijdsverlies is er bij de juiste EV geen van. Met beide wagens dezelfde rijstijl aangehouden, gewoon de ter plekke geldende maximum snelheid gereden (110 en 130 km/u in Frankrijk). Wel de stroomvoet wat in bedwang houden want het ding trekt enorm snel op met een navenant stroomverbruik tot gevolg… Nadeel van de EV : je hebt geen 25 liter benzine als noodrantsoen ter beschikking als je toch eens niet op tijd bij een laadpunt komt.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 5 september 2024 Delen Geplaatst: 5 september 2024 Netjes, 4.5 EUR/100KM met een sedan. Had je ook een Dakkoffer? Of standaard? Heb net uitgerekend wat ik met onze volgeladen / omgebouwde Caddy Maxi met dakdragers en zonnepaneel bovenop verbruikt heb op onze trip van meer dan 4000KM. Net geen 7.5 EUR/100 KM. Je kan een ecoflow (of andere) batterij meenemen in de EV als "Nood ratsoen" waarschijnlijk haal je er maximaal 30 KM aan extra stroom mee meenemen. Ik heb een zelfbouw accu van 4kwh (~20Kg) onder de bestuurderstoel ingebouwd daarmee konden we alle zonne energie opslaan, deze is nooit onder de 70% gekomen haha, en we kookten op inductie! De DC-DC lader voor te laden van de start accu hebben we niet aan hoeven te zetten. 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 16 september 2024 Delen Geplaatst: 16 september 2024 Geen dakkoffer of fietsendrager In tegenstelling tot de A4 Avant zijn de koffers , voor en achter , groot genoeg voor alle bagage en een racefiets. Terug naar huis gereden met 2 laadstops van 40 minuten en aangekomen met 20%. Laadkosten en tol waren ongeveer gelijk. Super tevreden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J-W Geplaatst: 6 januari Delen Geplaatst: 6 januari De uitbater van (recent gebouwde) CNG-tankstations Karrgreen is failliet gegaan. Ze hadden maar een paar tankstations, en dan nog voornamelijk in Bretagne waar er alternatieven zijn voor de CNG-rijder, maar het zegt wel genoeg over de businesscase momenteel. Jammer, want ze waren ook aan het bouwen aan een goed gelegen tankstation in de Ardèche, waar de tankstations niet dik gezaaid zijn. Hopelijk geen voorbode voor meer sluitingen in Frankrijk. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen