Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
AutoAuto
Sign in to follow this  
Pitpoint_BE

ŠKODA Kamiq G-TEC bevestigd voor 2019

Recommended Posts

Uit het persbericht van de VW Groep na de CNG Mobility Days in Berlijn deze week, waar PitPoint ook aanwezig was:

 

- beschikbaar eind 2019

- G-TEC driecilinder 66 kW (90 PS) - 145 Nm

- CO2-waarde nog onbekend

 

---

Originele tekst:

 

ŠKODA Kamiq G-TEC
Zum Ende des Jahres 2019 erweitert ŠKODA das Modellangebot außerdem um eine
CNG-Variante des kompakten SUV Kamiq. Im ŠKODA Kamiq G-TEC kommt ebenfalls der neue
Dreizylinder-Antrieb mit 66 kW (90 PS) zum Einsatz. (Der ŠKODA Kamiq G-TEC wird noch nicht
zum Verkauf angeboten, Angaben zu Verbrauch und CO2-Emissionen liegen noch nicht vor.)

---

 

Afbeeldingsresultaat voor Å KODA Kamiq G-TEC


---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

 

www.pitpoint.be

---

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je een idee van:

hoeveel kg in de tanks?

hoeveel l benzine nog?


----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook eigenaardig dat niet alle technische gegevens vermeld worden. Ik ben bijvoorbeeld geïnteresseerd in het koppel (Nm) van de Kamiq.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De driecilinder CNG motor heeft 160 Nm koppel en een zesbak. Dat zal bij de Kamiq niet anders zijn.

  • Bedankt 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Groengas zei:

De driecilinder CNG motor heeft 160 Nm koppel en een zesbak. Dat zal bij de Kamiq niet anders zijn.

Ik had het al gelezen in de email van CNG Europe over de Skoda Scala G-Tec.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min of meer normale foto's van de Kamiq op het Duitse autosalon IAA in Frankfurt (met dank aan Spotting CNG).

Skoda-Kamiq-op-IAA-2019.jpg

Skoda-Kamiq-op-IAA-2019-b.jpg

  • Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat niet HEEL veel auto om door een 90pk motor(tje) rondgetrokken te worden? 

EDIT: MQB-A0 platform, dus hetzelfde onderstel als de Polo. Lijkt wel een veel grotere wagen! Volgens Wikipedia trouwens 145Nm maximum koppel op de GTec.

Edited by MrFingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stond ook vandaag in de gazet. HLN


Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, MrFingers said:

Is dat niet HEEL veel auto om door een 90pk motor(tje) rondgetrokken te worden? 

EDIT: MQB-A0 platform, dus hetzelfde onderstel als de Polo. Lijkt wel een veel grotere wagen! Volgens Wikipedia trouwens 145Nm maximum koppel op de GTec.

 

Bekijk zeker eens onderstaande video. De wagen ziet er op foto veel groter uit dan in werkelijkheid.

 

 

 Als ik me niet vergis staat de Skoda Scala op hetzelfde platform, met dezelfde motor, dus de motorprestatie zal dan misschien toch net iets minder zijn, rekening houdend met het hogere gewicht van een "SUV".

  • Bedankt 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uren geleden, Trostomaat zei:

Bekijk zeker eens onderstaande video. De wagen ziet er op foto veel groter uit dan in werkelijkheid.

 

Als ik me niet vergis staat de Skoda Scala op hetzelfde platform, met dezelfde motor, dus de motorprestatie zal dan misschien toch net iets minder zijn, rekening houdend met het hogere gewicht van een "SUV".

Toch blijft ie er nog groot uit zien. Volgens mij is ie groter dan de VW T-Cross, en iets kleiner dan de VW T-Roc. Maar dat doet de VAG-groep met opzet.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uren geleden, MrFingers zei:

Is dat niet HEEL veel auto om door een 90pk motor(tje) rondgetrokken te worden? 

EDIT: MQB-A0 platform, dus hetzelfde onderstel als de Polo. Lijkt wel een veel grotere wagen! Volgens Wikipedia trouwens 145Nm maximum koppel op de GTec.

Veel beter geschikt met een grotere benzinemotor en uitgerust met een LPG-installatie (Garage Peusens mag beweren wat hij wil: Skoda-motoren zijn wel geschikt voor LPG).

  • Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 256.000 km and counting...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 uren geleden, muscles zei:

Toch blijft ie er nog groot uit zien. Volgens mij is ie groter dan de VW T-Cross, en iets kleiner dan de VW T-Roc. Maar dat doet de VAG-groep met opzet.

Polo: 4053 x 1780 x 1448

T-Cross: 4208 x 1760 x 1584

T-Roc: 4229 x 1831 x 1501

Kamiq: 4390 x 1781 x 1593 

 

Het scheelt allemaal niet zo veel hoor. 30cm langer dan de Polo, en even breed.

  • Bedankt 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 uren geleden, Sertitude zei:

Het wordt hier stilaan een lpg forum

't ja, ik zou wel een SUV willen kopen op CNG maar als daar dan zo'n kleine motor in zit is het geen optie.

Regelmatig een remork met (brand)hout erachter. Dus ik wil wel wat power en koppel hebben. Dus iets met een zwaardere motor en dan is ombouw naar LPG wel een pak goedkoper.....

  • Vind ik leuk 1

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...