Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Log in om dit te volgen  
Lange_666

Mobiscore

Recommended Posts

Er is redelijk wat heise rond de mobiscore.

Ook ik wil dit even aankaarten.

Mobiscore van mijn woonplaats: 7,8

image.thumb.png.31fe0c468df4971dc0d2b39395d46ff7.png

Zuidrand Antwerpen:

Treinstation: 1,6 km (via de weg, niet in vogelvlucht)

Tramhalte: 1,2 km

Bushaltes (verschillende): 800 m

Allerhande winkel: bijna altijd met de fiets...

Echter, als ik mijn werkplaats ingeef en als vervoermiddel auto dan zakt de mobiscore plots naar 6,8!!

Waarom: ik kan niet zonder auto, om 04:00 's morgens is er geen trein, noch bus, noch ander openbaar vervoer.

Geef ik in dat ik die woon-werkverplaatsing in als zijnde met het openbaar vervoer doe (wat dus onmogelijk is gezien het niet bestaande aanbod) gaat de mobiscore omhoog naar 8,0.

Wel...ik denk er het mijne van.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de boerenbuiten in Limburg (mijn adres te Neeroeteren)
Akkoord met openbaar vervoer, bushalte in de buurt, maar niet de beste verbindingen.

Korstbijzijnde treinstation op 25 km, ofwel 25 min rijden.

Winkels... goh niet geheel akkoord, 2 supermarkten op < 2 km.

Sport / Cultuur / ontspanning: niet geheel duidelijk, maar er zijn verschillende sportverenigingen in de buurt +/- 2 km.

Ziekenhuis op 5 km rijden 

image.thumb.png.ff29232a16a0b503322319d08e8e57df.png

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is al een politicus - de burgemeester van Glabbeek - die de Mobiscore juridisch gaat aanvechten:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/23/peter-reekmans-mobiscore-aanvechten-zevende-dag/

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar heb ik dus al een groot probleem mee, nl hoe je "persoonlijk" vervoer plots de mobiscore van je woning bepaalt.

Het moet gaan over het aanbod in de buurt van de woning, niet over hoe je jezelf verplaatst (want dat kan morgen, gezien de omstandigheden, totaal anders zijn).

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, Lange_666 zei:

Daar heb ik dus al een groot probleem mee, nl hoe je "persoonlijk" vervoer plots de mobiscore van je woning bepaalt.

Het moet gaan over het aanbod in de buurt van de woning, niet over hoe je jezelf verplaatst (want dat kan morgen, gezien de omstandigheden, totaal anders zijn).

Openbaar vervoer in je buurt.....we hebben een bushalte (+belbus) op 100 m (lokale bus) van mijn huis, en op 500 m lijn torhout/oostende

Als de lijn het aanbod steeds vermindert, dan wordt de mobiscore lager (en later gaat dat belast worden).

M.a.w. als de lijn/overheid beslist aanbod openbaar te verminderen (kosten besparen), moeten wij meer kosten dragen voor vervoer en gaat de mobiscore naar beneden (en dat gaat ons dus ook bijkomende belastingen opleveren).

Straks komt ook weer de km-heffing op tafel (na vormen regering).

Plus te weten dat CO2-uistoot auto's op max 15% komt van de totale CO2-uitstoot, gaat de km-heffing op auto's ook enkel over een extra belasting (want met CO2-uitstoot auto's reduceren gaan we de gestelde CO2-normen niet halen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...