Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Log in om dit te volgen  
muscles

Zelfrijdende auto's, zullen ze er ooit komen?

Recommended Posts

• Bedankt 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een Tesla kan al alleen rijden, maar op dit moment willen ze nog dat de persoon achter het stuur zijn aandacht er bij houdt. Artikel zegt het iets anders: tesla requires the driver to stay alert. Is niet helemaal hetzelfde. 

Als vb kan je de slapende chauffeurs nemen die tegenwoordig in het nieuws komen

Dus eigenlijk hebben we al zelf rijdende auto's

• Bedankt 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar het om gaat is hoe goed dat alleen rijden gaat.

Op de autosnelweg, tussen twee goed zichtbare  rijlijnen, zal dat vrij goed lukken tegenwoordig.

Maar ik wil nog wel eens zien wat het resultaat is om thuis een bestemmingsadres in te geven dat bv 60km verder ligt, zonder via de autosnelweg te kunnen, via allerlei straatmeubilair en verkeersdrempels (en inschatten waar ze exact liggen en hoe hoog en steil ze zijn), geparkeerde of stilstaande auto's (want dat is een verschil) voorbij rijden, voetgangers die de intentie hebben om over te steken (of net niet) voorrang te geven (of net niet), fietsers op de rijbaan die net uitwijken voor één van de vele putten in onze wegen, van het fietspad op de rijbaan komen omdat het fietspad plots ophoudt te bestaan (nog iets waar we kampioen in zijn), spooroverwegen, tramrails, inschatten van complexe kruispunten, inschatten of de je door door te rijden niet alles blokkeert of beter wacht tot de auto's uit de tegenovergestelde richting hun obstakel voorbij zijn (schering en inslag tegenwoordig bij straten met iedere 100m afwisselend parkeren, enz...

Ik zou er mijn geld nog niet op zetten dat dit allemaal gaat lukken zonder een krasje of een deukje.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 20/6/2019 om 18:58, Lange_666 zei:

Waar het om gaat is hoe goed dat alleen rijden gaat.

Op de autosnelweg, tussen twee goed zichtbare  rijlijnen, zal dat vrij goed lukken tegenwoordig.

Maar ik wil nog wel eens zien wat het resultaat is om thuis een bestemmingsadres in te geven dat bv 60km verder ligt, zonder via de autosnelweg te kunnen, via allerlei straatmeubilair en verkeersdrempels (en inschatten waar ze exact liggen en hoe hoog en steil ze zijn), geparkeerde of stilstaande auto's (want dat is een verschil) voorbij rijden, voetgangers die de intentie hebben om over te steken (of net niet) voorrang te geven (of net niet), fietsers op de rijbaan die net uitwijken voor één van de vele putten in onze wegen, van het fietspad op de rijbaan komen omdat het fietspad plots ophoudt te bestaan (nog iets waar we kampioen in zijn), spooroverwegen, tramrails, inschatten van complexe kruispunten, inschatten of de je door door te rijden niet alles blokkeert of beter wacht tot de auto's uit de tegenovergestelde richting hun obstakel voorbij zijn (schering en inslag tegenwoordig bij straten met iedere 100m afwisselend parkeren, enz...

Ik zou er mijn geld nog niet op zetten dat dit allemaal gaat lukken zonder een krasje of een deukje.

je hebt gelijk, er is nog wel wat werk, maar een mens rijdt ook niet zonder fout. En het punt dat de wagen beter alleen rijdt als de mens, is niet meer zover af

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...