Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Zelfrijdende auto's, zullen ze er ooit komen?


muscles
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Bedankt 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Tesla kan al alleen rijden, maar op dit moment willen ze nog dat de persoon achter het stuur zijn aandacht er bij houdt. Artikel zegt het iets anders: tesla requires the driver to stay alert. Is niet helemaal hetzelfde. 

Als vb kan je de slapende chauffeurs nemen die tegenwoordig in het nieuws komen

Dus eigenlijk hebben we al zelf rijdende auto's

  • Bedankt 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

 

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het om gaat is hoe goed dat alleen rijden gaat.

Op de autosnelweg, tussen twee goed zichtbare  rijlijnen, zal dat vrij goed lukken tegenwoordig.

Maar ik wil nog wel eens zien wat het resultaat is om thuis een bestemmingsadres in te geven dat bv 60km verder ligt, zonder via de autosnelweg te kunnen, via allerlei straatmeubilair en verkeersdrempels (en inschatten waar ze exact liggen en hoe hoog en steil ze zijn), geparkeerde of stilstaande auto's (want dat is een verschil) voorbij rijden, voetgangers die de intentie hebben om over te steken (of net niet) voorrang te geven (of net niet), fietsers op de rijbaan die net uitwijken voor één van de vele putten in onze wegen, van het fietspad op de rijbaan komen omdat het fietspad plots ophoudt te bestaan (nog iets waar we kampioen in zijn), spooroverwegen, tramrails, inschatten van complexe kruispunten, inschatten of de je door door te rijden niet alles blokkeert of beter wacht tot de auto's uit de tegenovergestelde richting hun obstakel voorbij zijn (schering en inslag tegenwoordig bij straten met iedere 100m afwisselend parkeren, enz...

Ik zou er mijn geld nog niet op zetten dat dit allemaal gaat lukken zonder een krasje of een deukje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/6/2019 om 18:58, Lange_666 zei:

Waar het om gaat is hoe goed dat alleen rijden gaat.

Op de autosnelweg, tussen twee goed zichtbare  rijlijnen, zal dat vrij goed lukken tegenwoordig.

Maar ik wil nog wel eens zien wat het resultaat is om thuis een bestemmingsadres in te geven dat bv 60km verder ligt, zonder via de autosnelweg te kunnen, via allerlei straatmeubilair en verkeersdrempels (en inschatten waar ze exact liggen en hoe hoog en steil ze zijn), geparkeerde of stilstaande auto's (want dat is een verschil) voorbij rijden, voetgangers die de intentie hebben om over te steken (of net niet) voorrang te geven (of net niet), fietsers op de rijbaan die net uitwijken voor één van de vele putten in onze wegen, van het fietspad op de rijbaan komen omdat het fietspad plots ophoudt te bestaan (nog iets waar we kampioen in zijn), spooroverwegen, tramrails, inschatten van complexe kruispunten, inschatten of de je door door te rijden niet alles blokkeert of beter wacht tot de auto's uit de tegenovergestelde richting hun obstakel voorbij zijn (schering en inslag tegenwoordig bij straten met iedere 100m afwisselend parkeren, enz...

Ik zou er mijn geld nog niet op zetten dat dit allemaal gaat lukken zonder een krasje of een deukje.

 

je hebt gelijk, er is nog wel wat werk, maar een mens rijdt ook niet zonder fout. En het punt dat de wagen beter alleen rijdt als de mens, is niet meer zover af

 


autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

 

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...