Den Dimi Geplaatst: 7 juni 2019 Delen Geplaatst: 7 juni 2019 Paar weken terug mijne Seat Leon tgi in ontvangst genomen. Het volgende is mij opgevallen. In de offerte staat 100g co2. In het gelijkvormigheidsattest staat onder punt 1 gecombineerd co2: 100g en onder punt 4 gecombineerd co2: 116g Op mijn inschrijvingsbewijs staat co2: 116g Als wij (CNG rijders) in de toekomst jaarlijkse belasting gaan moeten betalen veronderstel ik dat die berekend wordt op de co2 vlgs het inschrijvingsbewijs in mijn geval: 116g. Ik denk dat dat de waarde is bij gebruik op benzine. Maar mijn benzinetank is maar 9 liter. Zou het niet correcter zijn dat die berekend zou worden volgens cng verbruik nl 100g co2???? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 7 juni 2019 Delen Geplaatst: 7 juni 2019 @Pitpoint_BE jullie zijn hier beter expert in denk ik? of is deze waarde van 116gr een gecombineerde waarde CNG + benzine? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 7 juni 2019 Delen Geplaatst: 7 juni 2019 Bij mijn Seat Leon tgi bedraagt de gecombineerde waarde 118g/km. Zou het dan met de uitrusting kunnen te maken hebben? Optioneel grotere velgen en dergelijke. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mylan1999 Geplaatst: 8 juni 2019 Delen Geplaatst: 8 juni 2019 (aangepast) Zou punt 1 misschien CO2 volgens NEDC-cyclus zijn en punt 4 volgens WLTP-cyclus? Hoe oud is je Leon? 8 juni 2019 aangepast door Mylan1999 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Den Dimi Geplaatst: 8 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2019 Splinternieuw, ingeschreven op 17/5/2019 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shortlease Geplaatst: 8 juni 2019 Delen Geplaatst: 8 juni 2019 14 uren geleden, Sejatlejoneffeir zei: Bij mijn Seat Leon tgi bedraagt de gecombineerde waarde 118g/km. Zou het dan met de uitrusting kunnen te maken hebben? Optioneel grotere velgen en dergelijke. Als ik nu, 3 jaar na aankoop nieuwe, grotere velgen steek wordt het inschrijvingsbewijs toch niet aangepast, dus denk het niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 8 juni 2019 Delen Geplaatst: 8 juni 2019 Klopt, en je krijgt ook geen nieuw gelijkvormigheidsattest. ? Ik heb het dan zelf snel even opgezocht: klik Puntje 1.1 stelt dat er ook rekening gehouden wordt met de opties. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pitpoint_BE Geplaatst: 11 juni 2019 Delen Geplaatst: 11 juni 2019 Dat is inderdaad NEDC 2.0 vs WLTP. Het is nog niet duidelijk hoe de belastingen de komende jaren berekend gaan worden, en of WLTP retroactief in rekening wordt genomen. --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen