Josy Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 Hoeveel kilometer heb je met die vulling afgelegd? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
aidmen Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 Verbruik gaf aan 3,9 wat anders 3.6 op h-gas is en slechts 320 km kunnen afleggen met een '' volle'' tank Skoda octavia 05/17 Gemiddeld verbruik : 3.7 kg H-gas / 100 km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 (aangepast) Je bent in elk geval een zuinige chauffeur. Ben je daar een of meerdere keren gaan tanken? Omdat je in een ander topic schreef dat je 360 kilometer had kunnen rijden met een vulling van bij Bruno (wat wel perfect in lijn zou zijn). Het verschil tussen 3,6 kg/100 km en 3,9 kg/100 km is anders ook wel niet zo groot om het verschil tussen L- en H-gas te verklaren, als dit rond de 18 procent zou zijn... Laten we het er voorlopig op houden dat er bij Bruno verwarrend gas wordt geleverd. 19 juli 2019 aangepast door Josy tekst bijgevoegd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EricG Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 De kwaliteit varieert idd heb ik ondervonden. Met de vorige tankbeurt noteerde ik een gemiddeld verbruik van 3.7kg/100km, met de huidige zit ik aan 4.1Kg/100km. Wat de vuldruk betreft, als we een mail zouden sturen naar de Bruno groep, liefst met zoveel mogelijk, wordt er misschien wat aan gedaan, in Genk is de druk ook niet fantastisch. Op het forum klagen helpt niet, op het hoofdkantoor mogelijk wel. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 Goed idee. Ik heb alvast een e-mail verstuurd via het contactformulier gericht aan de technische dienst. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 2 uren geleden, Josy zei: Wat wil je dan vergelijken, Muscles? Afgelegde afstand met een volledige vulling (flutgas Eindhout met hoge compressie vs hoogcalorisch gas Tessenderlo met flutcompressie) of afgelegde afstand met een bepaalde hoeveelheid gas (van elk station vijf kilogram bijvoorbeeld)? In geval van het tweede zou het theoretisch verschil rond de 20 procent bedragen ten voordele van het H+-gas van Bruno, aangezien dat het verschil is in energie-inhoud (als ik alles goed begrepen heb). Afgelegde afstand met een bepaalde hoeveelheid gas (hoeveelheid gas mag je zelf kiezen maar moet wel gelijk zijn voor beide stations). Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
aidmen Geplaatst: 20 juli 2019 Delen Geplaatst: 20 juli 2019 ik ben idd een zuinige chauffeur, ik hou me aan de snelheids regels tenzij ik opgeroepen wordt voor de brandweer dan is het wat sportiever ? maar op de autostrade is het meestal maar 100 - 110, op die paar minuten steekt het meestal niet . ik heb zonet ook een mail gedaan via hun contact formulier ivm de vuldruk en de kwaliteit van het gas. Skoda octavia 05/17 Gemiddeld verbruik : 3.7 kg H-gas / 100 km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorn ecofuel Geplaatst: 20 juli 2019 Delen Geplaatst: 20 juli 2019 Vandaag ook eens getankt op terugweg van Bokrijk nadat ik express gastank volledig had leeggereden van de Passat Maar ondanks het maar krap 20 graden was na n onweersbui ging er toch maar 17,8kg in ipv 23 Na 70km naar huis is er alweer kwart uit.. Geeft bij mij 100% aan. Jammer van de vulling maar wel goeie locatie vlak aan snelweg 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 20 juli 2019 Delen Geplaatst: 20 juli 2019 Afgelopen woensdag tankte ik bij Bruno Tessenderlo met lege tanks 12,30 kg aardgas alvorens de pomp afsloeg. Uit nieuwsgierigheid reed ik toen verder naar Q8 Houthalen om te zien hoeveel kg daar nog bij zou kunnen, dit was 2,57 kg. Met deze gecombineerde vulling heb ik 354 km kunnen afleggen (vanaf Houthalen). Dit ligt volledig in lijn met de afstanden die ik normaal behaal met hoogcalorisch gas en was slechts negen kilometer minder ver dan met mijn vorige vulling in Kallo. Dus al zeker geen laagcalorisch gas. BC gaf gemiddeld verbruik aan van 3,8 kg/100 km (52 km/h). Dit is minder dan gemiddeld (4,32 kg/100 km). Dat het rustiger op de weg is zal daar ook wel iets mee te maken hebben. Vandaag overigens getankt bij Total/PitPoint Lommel en kreeg daar een mooie 15,80 kg in de lege tanks (22°C). Daar rijd ik dus verder mee dan een vulling uit Tessenderlo (en het kost nog minder ook). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 20 juli 2019 Delen Geplaatst: 20 juli 2019 @Josy Hoe eigenaardig het ook mag klinken, maar je CNG-auto wijzigt blijkbaar de gasdruk nadat je een tweede keer CNG getankt hebt - en je CNG-tanks nog niet leeg waren - en houdt in feite enkel rekening met de gasvulling van de laatste CNG-tankbeurt. Dit heb ik al vaak ondervonden. Je zou dus bvb. in Hasselt 5 kg CNG kunnen tanken, en daarna doorrijden naar Houthalen om daar dan volledig vol te tanken. Doordat de CNG-installatie in Houthalen altijd een betere vulling geeft, maak je meer kilometers. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 20 juli 2019 Delen Geplaatst: 20 juli 2019 (aangepast) Dat begrijp ik niet helemaal op de manier waarop je het uitlegt. Ik dacht altijd dat het aanwezige gas dat al in de tanks aanwezig is gewoon nog wat extra gecomprimeerd wordt door een bijkomende vulling met goede compressie, en dat de auto op zich daar niks mee te maken heeft. Wanneer je erg snel opnieuw tankt wordt de tweede tankbeurt zelfs niet door de boordcomputer opgepikt. In dit geval heeft de boordcomputer de gegevens genomen vanaf het tanken in Tessenderlo. De BC gaf dus 384 gereden kilometers aan. Ik heb de 30 kilometer van Tessenderlo - Ham - Houthalen daar vanaf getrokken. Tanken en 'aftoppen' is iets wat ik wel vaker doe om een zo vol mogelijke tank hoogcalorisch CNG mee naar huis te nemen (dichtstbijzijnde plek waar ik hoogcalorisch gas kan tanken is op 20 kilometer van de deur). Zo kan ik na het vol tanken bij Dats24 in Eupen in Bilzen al terug 3,74 kg en 3,71 kg tanken, de afstand Eupen - Bilzen bedraagt echter maar 50 kilometer (en is bergaf - ook de vulling in Bilzen wordt dan door de BC niet opgepikt). Maar voor Bruno Tessenderlo bestond was Bilzen de handigste plek om nog vlug te tanken naast de E313 alvorens naar huis te kachelen. Spritmonitor geraakt er echter wel een beetje van streek van. Qua nutteloze feiten kan dat alvast weer tellen?. Maar ach, een mens moet wat, toch? 20 juli 2019 aangepast door Josy typfout 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 21 juli 2019 Delen Geplaatst: 21 juli 2019 (aangepast) 6 uren geleden, Josy zei: Spritmonitor geraakt er echter wel een beetje van streek van. Is dat omdat je beide tankvullingen die je zo kort na elkaar gedaan hebt apart in geeft? Indien ja, waarom maak je daar dan geen gecombineerde enkele vulling van (beide opgeteld, zowel kms als tankbeurt, het einderesultaat gemeten over alle vullingen samen blijft toch hetzelfde)? Ik gebruik trouwens nooit de BC gegevens (op de multi-media) wegens te verwarrend. Ik tank vol, zet de teller op 0, bij niet lege tanks wacht ik tot de motor overschakeld op gas, zet de teller nogmaals op 0 en rij tot de volgende keer tanken. Zijn de tanks niet leeg als ik weer ga tanken heb ik de afgelegde kms op gas op de dagteller staan, rij ik de tanks wel leeg kijk ik wanneer de motor overschakeld op benzine en onthoudt dit getal van de dagteller. Dat getal komt in de Spritmonitor als afgelegde kms op gas. Kms achter de komma onder 0,5 rond ik af naar beneden, boven 0,5 naar boven. In de commentaar vul ik dan de echte afgelegde kms in, opgesplitst in CNG en benzine. 21 juli 2019 aangepast door Lange_666 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 21 juli 2019 Delen Geplaatst: 21 juli 2019 11 uren geleden, Josy zei: Dat begrijp ik niet helemaal op de manier waarop je het uitlegt. Ik dacht altijd dat het aanwezige gas dat al in de tanks aanwezig is gewoon nog wat extra gecomprimeerd wordt door een bijkomende vulling met goede compressie. Als dat reeds aanwezige gas in de tanks extra gecomprimeerd wordt door een bijkomende vulling met goede compressie, en ik daardoor meer kilometers kan afleggen, dan ben ik tevreden want dat levert voordeel op: als je er niet voor moet omrijden tenminste. Je kan natuurlijk ook van de eerste keer doorrijden tot Houthalen en daar volledig vol tanken. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 21 juli 2019 Delen Geplaatst: 21 juli 2019 9 uren geleden, Lange_666 zei: Is dat omdat je beide tankvullingen die je zo kort na elkaar gedaan hebt apart in geeft? Indien ja, waarom maak je daar dan geen gecombineerde enkele vulling van (beide opgeteld, zowel kms als tankbeurt, het einderesultaat gemeten over alle vullingen samen blijft toch hetzelfde)? Ik geef inderdaad beide vullingen apart in. In dit geval tankte ik in Houthalen 2,57 kg na een volledige betanking slechts 30 kilometer eerder. Spritmonitor rekent deze 2,57 kg als verbruikt in deze 30 kilometer wat een verbruik geeft van 8,57 kg/100 km. Voor vloeistoffen zou deze rekensom natuurlijk kloppen maar gezien de drukverschillen klopt deze niet. Ik maak daar geen gecombineerde vulling van omdat ik zo ver nooit had nagedacht. Het is dus wel een goede tip. Jouw methode is wel een pak nauwkeuriger. Zeker wanneer je de kilometers op benzine van voor de inschakeling ook registreert. Vraagt wel wat meer inspanning. Dat er theoretische uitschieters tussen het verbruik zitten, deert me eigenlijk niet echt. Het gemiddeld verbruik over lange tijd blijft immers ook altijd min of meer correct - afgezien van de benzinekilometers bij niet volledig lege CNG-tanks. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 21 juli 2019 Delen Geplaatst: 21 juli 2019 (aangepast) 6 uren geleden, muscles zei: Als dat reeds aanwezige gas in de tanks extra gecomprimeerd wordt door een bijkomende vulling met goede compressie, en ik daardoor meer kilometers kan afleggen, dan ben ik tevreden want dat levert voordeel op: als je er niet voor moet omrijden tenminste. Je kan natuurlijk ook van de eerste keer doorrijden tot Houthalen en daar volledig vol tanken. Inderdaad, het naar Houthalen rijden was maar eens een test omdat de druk bij Bruno zo laag was (is nog 30 kilometer verder van de deur). Nog beter zou natuurlijk zijn dat Bruno gaat concurreren op kwaliteit van het gas én vuldruk. Wat dat betreft heb ik ook al reactie gehad van Bruno op mijn e-mail. Zij gaan mijn opmerking doorgeven aan Drive Systems omdat Drive Systems verantwoordelijk is voor de installatie en dus ook de vuldruk. Ze hopen dat ze tegemoet kunnen komen aan mijn opmerkingen. Dus hoop ik met hen mee en zit er binnenkort wat meer druk in de ketels. 21 juli 2019 aangepast door Josy reactie Bruno toegevoegd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LGI Geplaatst: 24 juli 2019 Delen Geplaatst: 24 juli 2019 Ter info. Aantal gereden km na mijn tankbeurt van 8 juli komt overeen met bereik van L-gas. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 24 juli 2019 Delen Geplaatst: 24 juli 2019 Kun je daar nog wat meer details over geven? Je tankte toen iets meer dan 5 kg. Aantal gereden kilometers? Welk gas was er in de tank? Heb je de CNG-tanks volledig leeg gereden? Welk gemiddeld verbruik nu tegenover anders? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 24 juli 2019 Delen Geplaatst: 24 juli 2019 @LGI Voor goed te zijn - een goede berekening te maken - zou je je CNG-tanks volledig leeg moeten rijden en dan pas gaan tanken bij Bruno. Dan kan je correct vergelijken en conclusies trekken. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LGI Geplaatst: 25 juli 2019 Delen Geplaatst: 25 juli 2019 Mijn tank heeft een inhoud van 19kg. Mijn gemiddeld gebruik is 4.4-4.5kg/100km. Met een volle tank H-gas doe ik 400km. Toen ik tankte had ik 180km gereden = 8kg uit de tank, nog 11kg in de tank. Ik kon 5.12kg tanken, dus ben ik bij Bruno vertrokken met iets meer dan16kg in de tank. Daar kan ik ongeveer 340km mee doen als het H-gas is (en al zeker als et H+ gas is) De tank was leeg na 305km. Dus 10% vroeger dan verwacht met H-gas. Vandaar mijn conclusie dat ik met een mix van H-gas (11kg) en L-gas (5.12kg vn Bruno) gereden heb. De auto gaf na de tankbeurt bij Bruno trouwens ook als gaskwaliteit 90% aan i.p.v. de 100% bij full H-gas. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 9 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2019 Vandaag is voor de eerste keer is bij bruno tessenderlo geweest. Effe zoeken. Maar dan...... wat een belabberde pompdruk. 190bar. Bc gaf 90% kwaliteit aan. Op tanktoestel stond max 250bar. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen