pluxy Geplaatst: 3 juni 2019 Delen Geplaatst: 3 juni 2019 Niet geafficheerd. Enkel L- logo. 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 3 juni 2019 Delen Geplaatst: 3 juni 2019 Als je mijn quote bekijkt zul je zien dat jouw vraag ging over het al dan niet afficheren van L, H- of H+ gas. Niet over de calorische waarde. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pitpoint_BE Geplaatst: 3 juni 2019 Delen Geplaatst: 3 juni 2019 Ik was er aan begonnen, maar door mijn werkgever/functie denk ik dat je weinig bent met die antwoorden. ? Succes met de studie! 1 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 3 juni 2019 Delen Geplaatst: 3 juni 2019 Done. 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 3 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2019 5 uren geleden, Pitpoint_BE zei: Ik was er aan begonnen, maar door mijn werkgever/functie denk ik dat je weinig bent met die antwoorden. ? Succes met de studie! Beste Pitpoint, Ik begrijp je standpunt. Je mag ook deelnemen vanuit je eigen persoon/individu. Samen België schoner maken! Vanuit dat standpunt werk ik iedere dag als projectmanager duurzame mobiliteit bij The New Drive. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MrFingers Geplaatst: 3 juni 2019 Delen Geplaatst: 3 juni 2019 Ook ingevuld... Ik ben nogal een "opportunist": is er gas, en heb ik het nodig, ga ik tanken. Kan ik H+ gas tanken en ik moet er niet voor omrijden, zal ik het wel doen (voordeel is dat ik het station van Heverlee bij wijze van spreken kan zien vanuit mijn keukenraam). 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 3 juni 2019 Delen Geplaatst: 3 juni 2019 Ook ingevuld en vond het ook leerzaam. de enquête zal misschien wel een vertekend beeld geven, hier zitten alleen de die hards. ik denk dat er bvb weinigen naar antwoorden dat ze weinig op cng rijden en ook veel op benzine. 1 ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 3 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2019 Zojuist, Sertitude zei: Ook ingevuld en vond het ook leerzaam. de enquête zal misschien wel een vertekend beeld geven, hier zitten alleen de die hards. ik denk dat er bvb weinigen naar antwoorden dat ze weinig op cng rijden en ook veel op benzine. Beste Sertitude, Het is een terechte bedenking dat het publiek op dit forum echt bezig is met CNG. Anderzijds is het niet eenvoudig om de beperkte groep CNG-rijders in Vlaanderen/België te bereiken zonder gebruik te maken van dergelijke platformen. Deel het gerust met familie en vrienden die minder 'fanatiek' zijn ? Samen België schoner maken! Vanuit dat standpunt werk ik iedere dag als projectmanager duurzame mobiliteit bij The New Drive. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lupuc Geplaatst: 4 juni 2019 Delen Geplaatst: 4 juni 2019 Beste Caroline, als ik kan kiezen welk gas, dan kies ik vooral H+ of H gas. Ik woon in de buurt van 2 L-gas stations en daar tank ik het meest. (beide op 2 km) Maar met H+ daar doe je meer km mee ,maar dan moet ik omrijden. Zoals de meesten hier, tanken wij gas wanneer er een station beschikbaar is en om zeker niet op benzine te moeten rijden. Ik heb mijn wagen 1 jaar en heb 2x voor 20 euro bezine getankt om het systeem eens te laten werken. Ik ga met plezier cng tanken. Veel succes met je enquête. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvg Geplaatst: 4 juni 2019 Delen Geplaatst: 4 juni 2019 enquete ingevuld. Vond de uitleg over kalorische waarde en omrekencoeff zeer verhelderend. Maar zal er weinig rekening mee houden: dichtsbijzijnde tankstation = DATS Ik zal in de toekomst wellicht steeds hier tanken (wagen is nog nieuw) 2 Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 6 juni 2019 Delen Geplaatst: 6 juni 2019 Dit staat op de dats toren: 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 6 juni 2019 Delen Geplaatst: 6 juni 2019 Tot welke categorie zou groen gas behoren ( dat gas dat uit tuinafval e.d. gemaakt wordt ) , hoogst waarschijnlijk L-gas. https://groengas.nl/groen-gas/wat-is-groen-gas/ VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 6 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2019 38 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Tot welke categorie zou groen gas behoren ( dat gas dat uit tuinafval e.d. gemaakt wordt ) , hoogst waarschijnlijk L-gas. https://groengas.nl/groen-gas/wat-is-groen-gas/ Goeie vraag. Ik vraag het na... Samen België schoner maken! Vanuit dat standpunt werk ik iedere dag als projectmanager duurzame mobiliteit bij The New Drive. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 6 juni 2019 Delen Geplaatst: 6 juni 2019 3 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Tot welke categorie zou groen gas behoren ( dat gas dat uit tuinafval e.d. gemaakt wordt ) , hoogst waarschijnlijk L-gas. https://groengas.nl/groen-gas/wat-is-groen-gas/ Ik meen me te herinneren dat Duits groengas (biogas) H-gas was. Ik heb het een keer getankt en de BC gaf 100% aan. In Nederland wordt groengas gemengd met het Slochteren gas, aardgas uit NL is altijd L-gas. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 7 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2019 10 uren geleden, Aardgasrijder zei: Ik meen me te herinneren dat Duits groengas (biogas) H-gas was. Ik heb het een keer getankt en de BC gaf 100% aan. In Nederland wordt groengas gemengd met het Slochteren gas, aardgas uit NL is altijd L-gas. Ik ben niet helemaal thuis in dit thema. Zou het kunnen dat de calorische waarde van groen gas ook afhankelijk is van de bron van het groen gas (stortgas, GFT, algen ...) en de mate van opzuivering van het gas? Samen België schoner maken! Vanuit dat standpunt werk ik iedere dag als projectmanager duurzame mobiliteit bij The New Drive. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
G-007 Geplaatst: 7 juni 2019 Delen Geplaatst: 7 juni 2019 1 uur geleden, Caroline zei: Ik ben niet helemaal thuis in dit thema. Zou het kunnen dat de calorische waarde van groen gas ook afhankelijk is van de bron van het groen gas (stortgas, GFT, algen ...) en de mate van opzuivering van het gas? De samenstelling van biogas is afhankelijk van het materiaal en het proces dat wordt toegepast. Biogas bestaat voornamelijk uit methaan en koolstofdioxide. De opzuivering van biogas is dan ook voornamelijk gericht op het verwijderen van koolstofdioxide. Hoe meer je er verwijderd hoe hoger de energie inhoud. Dus je kan L gas, H gas en dus ook H+ gas (dus zelfs bio LNG) produceren. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verbruggen marc Geplaatst: 7 juni 2019 Delen Geplaatst: 7 juni 2019 bij dats mechelen is goedkoper dan aan de veiling in sint katelijne waver Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 7 juni 2019 Delen Geplaatst: 7 juni 2019 1 uur geleden, verbruggen marc zei: bij dats mechelen is goedkoper dan aan de veiling in sint katelijne waver Hier ergens op het forum is dit reeds ter sprake gekomen: GreenPoint Supplies als kleine onderneming en bovenal door het feit dat ze enkel CNG verkopen in hun tankstations maakt dat hun CNG-prijs hoger is. Momenteel is dat € 1,030 voor L-gas en € 1,090 voor H-gas. Dats 24 daarentegen verkoopt naast CNG ook nog andere brandstoffen waarop ze winst maken en daardoor hun CNG goedkoper kunnen verkopen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 7 juni 2019 Delen Geplaatst: 7 juni 2019 Wie gaat er dan tanken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 8 juni 2019 Delen Geplaatst: 8 juni 2019 @Lange_666 ik tank ook soms bij Bruno Winterslag, daar is de prijs ook hoger dan bij Dats. Ik kijk gewoon wat mij het makkelijkst uitkomt. Voor die euro verschil per tankbeurt ga ik het me niet moeilijk maken ? Ik tank ook soms in NL als mijn gas op is en de prijs duurder is. Waarom? Iedere kilometer die ik op benzine rij is duurder dan ik op CNG rij, dus als ik dan iets meer aan CNG moet betalen vind ik niet erg, zolang ik maar niet te veel op benzine rij. Want als je dat gaat uitrekenen is benzine meer dan dubbel zo duur dan rijden op CNG. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen