Sejatlejoneffeir Geplaatst: 21 mei 2019 Delen Geplaatst: 21 mei 2019 Hey iedereen, ik ben Bart en zoals de titel zegt rijd ik met een Seat Leon FR 1.5tgi met 130pk. Configureerbaar in FR uitrusting sinds januari, en eind april geleverd. Hoewel je (momenteel) enkel nog de DSG versie kan configureren op de CC van Seat, koos ik in januari toch voor de manuele versie. Het verbruik draait steeds rond de 5kg/100km en als ik dat hier zo lees moet dat toch lager kunnen. Ik rijd wel graag met de adaptieve cc op, en heb al gemerkt dat hij dan (tegen 110) makkelijk 8kg weergeeft, terwijl als ikzelf de controle heb hij rond de 5 blijf. Ik vermoed omdat hij telkens dotjes gas (haha) geeft om de voorligger te volgen. Een gemiddeld verbruik van 5 is voor mij anders wel prima! De motor is stil en krachtig genoeg. Heel tevreden van de wagen verder. De eerste CNG tanks ga ik telkens leeg rijden om het verbruik correcter te kunnen berekenen want de boordcomputer is met 4.7 toch een stukje te optimistisch. Als er iets is dat ik nog aan de wagen zou veranderen is het een subtiele verlaging. Het zou'm nog iets strakker maken, dat is persoonlijke smaak. Veel rijplezier iedereen ? 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 21 mei 2019 Delen Geplaatst: 21 mei 2019 4,7 KG = L-gas neem ik aan. Eens je weet wat de afwijking is van de BC (zal rond de 9-10% schommelen) kan je dat eventueel laten corrigeren zodat je een juistere verbruiksweergave krijgt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 21 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2019 Klopt, in mijn buurt vooralsnog vooral L-gas beschikbaar. Ik had al gelezen dat H-gas iets zuiniger is, dat zal ik vanaf '21 makkelijker kunnen ervaren. Dat je de BC op dat punt kan kalibreren wist ik nog niet, zeker een optie, later. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 21 mei 2019 Delen Geplaatst: 21 mei 2019 4 uren geleden, Sejatlejoneffeir zei: Als er iets is dat ik nog aan de wagen zou veranderen is het een subtiele verlaging. Het zou'm nog iets strakker maken, dat is persoonlijke smaak. Welkom op het forum. Ik veronderstel dat dat jouw Seat Leon is op je profielfoto. Indien ja, dan heb je opvallende sportvelgen gekozen, of je krijgt die er misschien bij in de FR-uitvoering? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Genenaft Geplaatst: 21 mei 2019 Delen Geplaatst: 21 mei 2019 4 uren geleden, Sejatlejoneffeir zei: Hey iedereen, ik ben Bart en zoals de titel zegt rijd ik met een Seat Leon FR 1.5tgi met 130pk. Configureerbaar in FR uitrusting sinds januari, en eind april geleverd. Hoewel je (momenteel) enkel nog de DSG versie kan configureren op de CC van Seat, koos ik in januari toch voor de manuele versie. Het verbruik draait steeds rond de 5kg/100km en als ik dat hier zo lees moet dat toch lager kunnen. Ik rijd wel graag met de adaptieve cc op, en heb al gemerkt dat hij dan (tegen 110) makkelijk 8kg weergeeft, terwijl als ikzelf de controle heb hij rond de 5 blijf. Ik vermoed omdat hij telkens dotjes gas (haha) geeft om de voorligger te volgen. Een gemiddeld verbruik van 5 is voor mij anders wel prima! De motor is stil en krachtig genoeg. Heel tevreden van de wagen verder. De eerste CNG tanks ga ik telkens leeg rijden om het verbruik correcter te kunnen berekenen want de boordcomputer is met 4.7 toch een stukje te optimistisch. Als er iets is dat ik nog aan de wagen zou veranderen is het een subtiele verlaging. Het zou'm nog iets strakker maken, dat is persoonlijke smaak. Veel rijplezier iedereen ? Ik heb tot nu toe enkel h gas getankt en met een defensieve rijstijl heb ik nu 3.7 kg per 100. Ik heb een gewone cc en ga eens testen wat dat geeft op de 60 km Arendonk -antwerpen E34 (buiten de spits). Als je natuurlijk l gas in de file hebt lijkt je verhaal inderdaad aannemelijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Sejatlejoneffeir Geplaatst: 21 mei 2019 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 21 mei 2019 10 minuten geleden, muscles zei: Welkom op het forum. Ik veronderstel dat dat jouw Seat Leon is op je profielfoto. Indien ja, dan heb je opvallende sportvelgen gekozen, of je krijgt die er misschien bij in de FR-uitvoering? Bedankt! Ja dat is 'm zeker. Staandaard heeft de FR 17inch, in een pack kan je dan 18inch krijgen en met nog een beetje opleg heb je deze "machined performance" 18inchers. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 21 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2019 Belgische CNG-sticker besteld ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvg Geplaatst: 21 mei 2019 Delen Geplaatst: 21 mei 2019 mooie wagen Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 21 mei 2019 Delen Geplaatst: 21 mei 2019 36 minuten geleden, janvg zei: mooie wagen Tja, het is dan ook de enige sportwagen op CNG ! (af-fabriek) Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 22 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2019 (aangepast) 7 uren geleden, janvg zei: mooie wagen Bedankt! 6 uren geleden, muscles zei: Tja, het is dan ook de enige sportwagen op CNG ! (af-fabriek) Ik ga je vriendelijk corrigeren naar sportieve wagen want FR is eigenlijk niet meer dan een uitrustingsniveau met sportieve details, anders moet ik toch een beetje teleurgesteld zijn.. en dan mogen we de Audi's S-Line G-tron niet vergeten. 22 mei 2019 aangepast door Sejatlejoneffeir Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pitpoint_BE Geplaatst: 22 mei 2019 Delen Geplaatst: 22 mei 2019 3 uren geleden, Sejatlejoneffeir zei: Bedankt! Ik ga je vriendelijk corrigeren naar sportieve wagen want FR is eigenlijk niet meer dan een uitrustingsniveau met sportieve details, anders moet ik toch een beetje teleurgesteld zijn.. en dan mogen we de Audi's S-Line G-tron niet vergeten. Stel je voor dat VW deze ooit voor de weg gehomologeerd had ... ik zou mijn Octavia VRS ineens een stuk minder missen. ? https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/scirocco/17947/vw-scirocco-r-cup-cng 1 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be --- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 22 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2019 Dát is een sportwagen ? Het gebrek aan de handige achterdeuren zou ik 'm dan ook vergeven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 31 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2019 Op 21/5/2019 om 17:11, Sejatlejoneffeir zei: ... Het verbruik draait steeds rond de 5kg/100km en als ik dat hier zo lees moet dat toch lager kunnen. Ik rijd wel graag met de adaptieve cc op, en heb al gemerkt dat hij dan (tegen 110) makkelijk 8kg weergeeft, terwijl als ikzelf de controle heb hij rond de 5 blijf. Ik vermoed omdat hij telkens dotjes gas (haha) geeft om de voorligger te volgen. Een gemiddeld verbruik van 5 is voor mij anders wel prima! De motor is stil en krachtig genoeg. Heel tevreden van de wagen verder. De eerste CNG tanks ga ik telkens leeg rijden om het verbruik correcter te kunnen berekenen want ... Vandaag de CNG-voorraad weer volledig opgebruikt dus werden de tanks weer opgevuld. Deze keer raakte ik 314 km ver terwijl er 18,2 kg (in principe tank van 17,6 kg) kon getankt worden. Dat geeft een nog iets hoger gemiddeld verbruik van 5,8 kg/100 km. Ik ga dus gewoon verder genieten van de adaptieve cc, lane assist, .. en binnen enkele tankbeurten eens H-gas testen ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 1 juni 2019 Delen Geplaatst: 1 juni 2019 15 uren geleden, Sejatlejoneffeir zei: Vandaag de CNG-voorraad weer volledig opgebruikt dus werden de tanks weer opgevuld. Deze keer raakte ik 314 km ver terwijl er 18,2 kg (in principe tank van 17,6 kg) kon getankt worden. Dat geeft een nog iets hoger gemiddeld verbruik van 5,8 kg/100 km. Ik ga dus gewoon verder genieten van de adaptieve cc, lane assist, .. en binnen enkele tankbeurten eens H-gas testen ? Verschiet dan binnenkort maar nie ?! Want met H-gas heb je een gemiddeld verbruik van 3,9 tot 4 kg/100 km en kan je met 18 kg gemakkelijk 400 km halen, of zelfs iets meer. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 1 juni 2019 Delen Geplaatst: 1 juni 2019 2 uren geleden, muscles zei: Verschiet dan binnenkort maar nie ?! Want met H-gas heb je een gemiddeld verbruik van 3,9 tot 4 kg/100 km. Als het gem. verbruik op L-gas 5,8 kg is dan is 3,9-4,0kg op H gas toch een verre droom, tenzij de voet van het gas(pedaal) gaat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 1 juni 2019 Delen Geplaatst: 1 juni 2019 4 uren geleden, Lange_666 zei: Als het gem. verbruik op L-gas 5,8 kg is dan is 3,9-4,0 kg op H-gas toch een verre droom, tenzij de voet van het gas(pedaal) gaat. Ja, dat gaat @Sejatlejoneffeir nog moeten leren ?. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 1 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2019 Ik vrees dat het niet anders is.. het is nu niet dat ik als een bezetene rijd maar misschien ben ik wel nog een beetje op zoek naar het dieselkoppel dat ik gewend was. De 18inch wielen zullen er ook geen goed aan doen. 5,3 vond ik ok als bovengrens, met 5,8 heb ik toch iets vrolijk fouts gedaan Op H-gas en ik aan het stuur ? zal 4,5 realistisch zijn. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 2 juni 2019 Delen Geplaatst: 2 juni 2019 bij mij is het verschil tussen H en L gas ook zeer groot : dagelijks woon/werk verkeer met L gas 6 kg/100 km , volbeladen vakantietrip met H gas zonder veel moeite 4 kg/100 km. Die 18' kamionbanden doen er uiteraard ook geen goed aan..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 2 juni 2019 Delen Geplaatst: 2 juni 2019 2 uren geleden, Brembos zei: Die 18' kamionbanden doen er uiteraard ook geen goed aan..... Nu niet overdrijven, hè ! Dat zijn 18inch-velgen op sportbanden. Ik rij buiten de winterperiode immers ook rond met 17inch-velgen en toch verbruik ik niet overdreven veel. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 2 juni 2019 Delen Geplaatst: 2 juni 2019 12 uren geleden, Brembos zei: bij mij is het verschil tussen H en L gas ook zeer groot : dagelijks woon/werk verkeer met L gas 6 kg/100 km , volbeladen vakantietrip met H gas zonder veel moeite 4 kg/100 km. Geen appelen met peren vergelijken. Je kan L-gas maar afzetten tegen H-gas over hetzelfde traject in dezelfde omstandigheden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen