Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

Aandacht  voor de mensen die CNG willen tanken bij DATS in Maasmechelen.

Het betreft hier een mooi uitgeruste pomp waarvan je denkt: Hier gaat het lukken...

Terrara!!!....ik stond hier al 3 keer op rij aan een pomp die geen gas kon aanbieden. Leeg!

Weeral doorgereden naar Bruno's in Genk ( 28km verder) Hier zijn nooit problemen! Altijd gas aanwezig.

Onbemande tankstations geven de meeste problemen!

Ergernis troef dus....had ik maar een LPG wagen gekocht. Dat gas kan je overal tanken.

• Triest 1

@Mario Ik heb zoiets alleen maar bij Dats in Tongeren meegemaakt. Allee, die CNG-pomp in Maasmechelen is niet leeg (de CNG komt via de aardgasleiding in de CNG-installatie al waar het samengedrukt wordt tot 200 bar). Er is gewoon een probleem met de CNG-installatie. Dat is dan waarschijnlijk de eerste keer dat dit gebeurt in Maasmechelen. Ik tank daar zelf bijna niet maar de keren dat ik er CNG getankt heb, was er nooit een probleem.

Onbemande tankstations hebben het voordeel dat je er altijd kan tanken: 's zondags, 's nachts, 's morgens heel vroeg, wanneer je zelf wil.

Bij de overgrote meerderheid van de LPG-stations kan je 's zondags helemaal geen LPG tanken, en de LPG-stations zijn serieus aan het verminderen in België: ongeveer 400 LPG-stations. Uiteraard zijn dat er nog altijd meer dan de CNG-stations.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...

@Mario vreemd, ik ben er al enkele keren gestopt, nog nooit problemen gekend.
Laatste keer dat ik er tankte was wel een maand geleden.

Is Dats op de hoogte?

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

1 uur geleden, Aardgasrijder zei:

@Mario vreemd, ik ben er al enkele keren gestopt, nog nooit problemen gekend.
Laatste keer dat ik er tankte was wel een maand geleden.

Is Dats op de hoogte?

inderdaad goed om de eigenaar/uitbater op de hoogte te houden; er kan altijd een technisch probleem zijn, stel ze op de hoogte en dan kunnen ze ingrijpen.