Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

De klimaat hysterie

Lage Emissie Zone

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Jan Robert zei:

Toch wel, bepaalde rederijen gebruiken al LNG, meestal dan voor de generatoren voor het opwekken van electriciteit aan boord .Voor de hoofdmotoren blijft heavy fuel voorlopid de einge brandstof die een voldoende range kan geven.

In Zeebrugge heb je het supplyvessel ENGIE Zeebrugge, die LNG kan leveren aan de schepen voor het opslaan van LNG, dit in de haven of op zee. In Europa heb je ook al andere LNG supplyvessels.

klopt, maar wat ik wou zeggen is dat je niets hoort over het feit dat ze in die richting worden geduwd van de staat uit of andere instanties. De meesten doen het uit eigen beweging, als ze het al doen

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Dr Nick zei:

klopt, maar wat ik wou zeggen is dat je niets hoort over het feit dat ze in die richting worden geduwd van de staat uit of andere instanties. De meesten doen het uit eigen beweging, als ze het al doen

Er zijn wel reglementen die uitgaan van de IMO (International Maritime Organisation), die gaan ook ivm met uitstoot en met Lage Emissie Zones (in die zones moet ook de hoofdmotor draaien op minder vervuilende brandstoffen, o.a. laag zwavel, Nox en Sox), die reglementen worden wel degelijk opgelegd en gecontroleerd door de Zeevaartpolitie of de autoriteiten van de havens waar het schip aanlegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Jan Robert zei:

Er zijn wel reglementen die uitgaan van de IMO (International Maritime Organisation), die gaan ook ivm met uitstoot en met Lage Emissie Zones (in die zones moet ook de hoofdmotor draaien op minder vervuilende brandstoffen, o.a. laag zwavel, Nox en Sox), die reglementen worden wel degelijk opgelegd en gecontroleerd door de Zeevaartpolitie of de autoriteiten van de havens waar het schip aanlegt.

hieronder artikel mbt IMO

https://axaxl.com/fast-fast-forward/articles/new-imo-regulation-calls-for-a-sharp-reduction-in-ships-sulphur-emissions

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 1/1/2020 moet de scheepvaart wereldwijd een lagere zwaveluitstoot hebben.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/26/zwaveluitstoot-van-zeeschepen-moet-wereldwijd-van-3-5-naar-0-5/

En België heeft een snuffelvliegtuig (Britten-Norman Islander OO-MMM) die de scheepsrookgassen in vlucht kan ontleden. 

https://www.flows.be/nl/shipping/flows-event-belgie-gaat-schepen-besnuffelen-fotos

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
23 uren geleden, pluxy zei:

dan spreken we nog niet over de super grote containerschepen van 22.000 teu; die helemaal niet efficiënt zijn; helemaal over de top; containerschepen van max 14.000 teu zijn max om rendabel te zijn en de havens/infrastructuren niet te overbelasten.

dan spreken we nog niet over alle vliegtuigen die boven Europa in de lucht hangen, als je weet dat op bepaalde routes de vliegtuigen ook in verschillende niveaus (300m ertussen) boven elkaar vliegen (net zoals containers op elkaar worden gezet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lange_666 zei:

we staan overal in de file, alles is overbezet, zelfs naar de top van de mount everest

dan moet je toch beseffen dat het niet kan blijven toenemen (goede economie=groei)

vlgde om toch eens over na te denken

david Suzuki : coventional economics is a form of brain damage

https://upliftconnect.com/economics-form-brain-damage/

aangepast door Jan Robert
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 7 maanden later...

100% consensus zal je in wetenschappelijke kringen nooit hebben. Fred Hoyle, vooraanstaand astronoom heeft nooit geloofd in de oerknal, terwijl alles erop wijst dat deze er wel geweest is, en algemeen aanvaard wordt. Het filmpje is wel wat achterhaald, want ondertussen al 12 jaar oud. Verder is Begemann geen onbesproken figuur, zeer geliefd trouwens in kringen van complotdenkers. De man zelf was jarenlang directeur bij Philips Lightning, of dat een positie is waar je geloofwaardig overkomt met kritiek te leveren op klimaatwetenschappers betwijfel ik toch. En het is niet omdat je hogere studies gedaan hebt, dat je geen onzin kan uitkramen, daar zijn nog voorbeelden van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb hier dan nog een reportage van Ir. Cyril Wentzel, die niet zo'n vlotte spreker is, van vorig jaar 2019:

en van Prof. dr. Salomon Kroonenberg, emeritus hoogleraar Geologie aan de TU Delft in een video van december 2015:

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ze allemaal gemeen hebben, is dat geen van hen klimatoloog is, ze praten dus buiten hun vakgebied. Je zal wel een aantal klimaatskeptici vinden op You tube, maar dat handjevol haalt het niet bij de duizenden klimaatwetenschappers die wel een probleem zien. Je hoeft maar gewoon rondom u te kijken, je ziet het gewoon veranderen. Toen ik nog een jonge knaap was, heel heel lang geleden, hadden we iedere winter sneeuw, zelfs zoveel dat scholen dicht bleven wegens teveel sneeuw. Kanalen vroren dicht, zelfs de Noordzee bevroor. In Nederland schaatste men op het IJselmeer, hoe lang is het geleden dat er nog een elfstedentocht geweest is? Dan beweren dat er niets aan de hand is heeft toch een nogal hoog commical Ali gehalte.

Maar ik begrijp wel dat het voor sommige moeilijk kan zijn om wat van hun comfort op te geven, en hun doen en laten anders in te richten. Al zal het op een gegeven moment van moeten zijn.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@EricG De periode waar jij het over hebt, is veel te kort geleden. Het is niet eens 100 jaar geleden ! En hoe was het klimaat 1000 jaar geleden? Het heeft altijd periodes gekend van zeer warm tot zeer koud.

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik over spreek is 50-55 jaar geleden. En zelfs op die termijn zijn de veranderingen merkbaar. Wil je verder terug, kijk dan maar eens naar de wintertafereeltjes van Breughel. Het klimaat heeft zeker altijd al schommelingen gekend, alleen gingen de veranderingen langzaam genoeg voor de aarde om te kunnen bijsturen. Ons klimaatsysteem had de tijd om zich aan te passen; onze leefomgeving bleef leefbaar. Hierbij was er een goede balans tussen opwarming en afkoelende effecten.

Wat  wel is veranderd, is de snelheid van verandering. Sinds de laatste ijstijd is het nog nooit zo snel gegaan als nu. Daarbij is een groot deel van de klimaatverandering nu, toe te schrijven aan menselijke activiteiten. Wij zijn steeds meer fossiele brandstoffen gaan gebruiken en ook massale ontbossing speelt een grote rol. Vraag maar eens aan de dino's wat er gebeurt bij een snelle klimaatsverandering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt het recht om daar allemaal in te geloven want voor mij is het dat: klimaatreligie.

En ik heb het recht om daar niet in te geloven.

Ik weet in ieder geval dat verschillende linksen en groenen de geschiedenis willen herschrijven en willen uitwissen, en dat het ook gebeurt dat enkel weerstations, die opgesteld staan bij vliegvelden, in beschouwing genomen worden om toch maar aan hoge temperaturen uit te komen.

De bosbranden in Californië en Australië zijn door mensen aangestoken. De reuzengrote ijsmassa, die zou afgescheurd zijn, van de noordpool, is het gevolg van een foute waarneming van de NASA, en ik kan zo nog wel eventjes doorgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg is het geen geloof maar bittere realiteit. Kijk gewoon rondom u, je ziet dat het verandert, maar wat baten kaars en bril...

Leg de feiten en cijfers maar naast u neer, steek de kop nog wat dieper in het zand. Het heeft niks te maken met linksen en groenen, zelfs extreem rechtsgezinden zullen de gevolgen dragen, binnen afzienbare tijd staan hier massa's klimaatvluchtelingen aan de deur, nog veel meer dan nu het geval is, en geen 10 Franckens gaan ze kunnen tegenhouden.

aangepast door EricG
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, muscles zei:

Jij hebt het recht om daar allemaal in te geloven want voor mij is het dat: klimaatreligie.

En ik heb het recht om daar niet in te geloven.

Ik weet in ieder geval dat verschillende linksen en groenen de geschiedenis willen herschrijven en willen uitwissen, en dat het ook gebeurt dat enkel weerstations, die opgesteld staan bij vliegvelden, in beschouwing genomen worden om toch maar aan hoge temperaturen uit te komen.

De bosbranden in Californië en Australië zijn door mensen aangestoken. De reuzengrote ijsmassa, die zou afgescheurd zijn, van de noordpool, is het gevolg van een foute waarneming van de NASA, en ik kan zo nog wel eventjes doorgaan.

het gaat hier niet over geloven, het is niet zoals het christendom of islam of jodendom. Het gaat hier over feiten willen inzien. 

Maar laat dit buiten beschouwing, dan moet je toch ook inzien dat we niet verder kunnen doen zoals nu. Bomen blijven verdwijnen, er komen steeds meer mensen op aarde die steeds meer vervuilen. Ergens is er een grens.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, EricG zei:

binnen afzienbare tijd staan hier massa's klimaatvluchtelingen aan de deur, nog veel meer dan nu het geval is, en geen 10 Franckens gaan ze kunnen tegenhouden.

En ze zullen welkom zijn.

In 1960 werkte 4 mensen voor 1 gepensioneerde. Tussen 2030 en 2040 zal het 1 werkende voor 2 gepensioneerden zijn.

En aangezien de staatskas leger dan leeg is met weinig tot geen zicht op beterschap zal Francken moeten plooien.

De slagzin van De Wever: "Show me the money" zal nog dikwijls gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 jaren later...

1. Duitsland deed de kerncentrales dicht en zal nu - met de groenen in de regering - overschakelen naar… steenkool.

Het klimaatprobleem is opeens opgelost.2022-05-26ste-terug-naar-steenkool.thumb.jpg.be0fbd2e37869f31a87e308f1c29e383.jpg

2. Wegens het grote "succes" van de eerdere maatregelen, heeft de EU nu voor de zesde keer nieuwe sancties ten opzichte van Rusland gelanceerd.

De EU zal de olie-import van Rusland drastisch inperken en hoopt dat Poetin en co nu zo wanhopig worden dat ze de oorlog in Oekraïne zo snel mogelijk stoppen. 

Is de zesde keer dan de goede keer?

Als we de financiële markten mogen geloven alvast niet.

Zowel de roebel als de goudprijs steeg waardoor er méér geld in de zakken van de Russen terechtkomt … en minder in die van ons! 

De prijzen van benzine aan de pomp stijgen alvast weer tot een nieuw record. De gemiddelde burger zal toch een ander idee van "winnen" hebben, vermoed ik.

Ondertussen gaat het in Rusland met de dag beter. Zo moest men vorige week de rente met 3% verlagen omdat de roebel … te hard stijgt. 

De consumentenprijzen bleven ook voor de tweede week op rij stabiel waardoor de inflatie onder controle lijkt.

En door de hoge energieprijzen stroomt het geld het land binnen. De Russische energiebedrijven pakken zelfs uit met record dividenden. 

Ik schrijf nu al een tijdje dat Poetin alle leverage in handen heeft en dat de maatregelen die wij nemen hem perfect in de kaart spelen.

Poetin heeft dit duidelijk allemaal beter doordacht en ligt een paar stappen voor op ons. 

Wil je de Russen écht op de knieën wil krijgen, moet je hen in het hart treffen, zijnde de energieprijzen!

Als de prijzen stijgen door een tekort aan energie, moet je dus zorgen voor meer aanbod. 

Aangezien de EU er toch weer een nieuwe ronde aan sancties heeft doorgejast, zit ik nog een beetje met het dreigement van de Russen in mijn hoofd om in zo’n geval enkel nog energie te verkopen in ruil voor goud.

De grote renteverlaging toont ook aan dat Rusland van mening is dat de roebel sterk genoeg is nu waardoor het ook vanuit dit perspectief aantrekkelijk is om betaald te worden in goud. 

Er is over dat dreigement niet veel te doen geweest, maar als de Russen ons de voorbije maanden iets hebben getoond, dan is het wel dat ze niet alleen blaffen maar vaak ook bijten.

Bron: Maarten Verheyen

• Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...