Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Jan Robert

VW gelooft nog in het dieselverhaal

Recommended Posts

Jammer, voor de Passat geen cng in het verschiet.

Wel nog diesels, benzinemotoren en de GTE (plug-in-hybride) 

++De plug-in hybride GTE heeft nog steeds een 1.4 TSI gekoppeld aan een elektromotor voor een gecombineerd vermogen van 218 pk, maar de batterij is nu groter voor een elektrisch WLTP-rijbereik van 55 km (70 km NEDC).++

Als je hiermee lage uitstootcijfers wil scoren ga je toch wel heel gedisciplineerd moeten rijden, want voor middelgrote en grote afstanden rij je toch wel eigenlijk op benzine; elektrisch 55 km bereik....en dan terug aan de laadpaal, dat zie ik niet zitten.

https://www.autogids.be/autonieuws/facelifts/volkswagen-passat-facelift-vooral-digitaal.html

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

En zo komen ze opnieuw op papier aan een lage CO2 uitstoot, who's foolin' who?

  • Vind ik leuk 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 16/5/2019 om 22:08, Lange_666 zei:

En zo komen ze opnieuw op papier aan een lage CO2 uitstoot, who's foolin' who?

de trukendoos om toch maar aan de opgelegde uitstootnormen te voldoen maakt de auto alleen maar duurder, en ook niet efficiënter (kijk maar naar sommige povere afstandsbereiken).

de "privé-auto" onder druk.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Jan Robert zei:

de "privé-auto" onder druk.

Zal niet voor direct zijn gezien het financieel belang van de melkkoe genaamd "auto".


Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uren geleden, Lange_666 zei:

Zal niet voor direct zijn gezien het financieel belang van de melkkoe genaamd "auto".

toch heeft de middenklasse het niet meer zo breed als vroeger, de melkkoe is zo goed als leeggemolken

europa voert een ontmoedigingsbeleid voor de aanschaf van een eigen auto (of toch meerdere per gezin), wil je er toch nog één dan gaat je dat kosten, het milieu gaat voor.

en ja het milieu is belangrijk, maar wat doen de grote multinationals hieraan? die blijven buiten schot.

oplossingen mbt mobiliteit worden er niet geboden, je zoekt het zelf maar uit

er staan hier koeien op de weide naast ons huis, straks gaan ze de uitstoot van deze dieren ook belasten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...