Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Wille

Actieradius vw caddy

Recommended Posts

Heeft er iemand ervaring met de vw caddy op Cng. 

Actieradius op cng en actieradius op benzine.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Wille zei:

Volgens de gegevens op Gibgas rijdt

• de gewone VW Caddy 630 km op CNG (H-gas) en ongeveer 130 km op benzine (actieradius is gewoonlijk hoger met Super 98).
  • de VW Caddy Maxi 790 km op CNG (H-gas) en ongeveer 130 km op benzine (actieradius is gewoonlijk hoger met Super 98).

VW-Caddy-actieradius-2019-05-03de.png

• Vind ik leuk 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien niet onbelangrijk, maar als Wille bijna altijd L-gas moet tanken, vanwege zijn omgeving is er toch nog een verschil ten opzichte van bovenstaande tabel.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik rijd al twee jaar met een maxi en heb 80k. Die cijfers van vw kan je alleen maar halen als je rijd als een slak en onder hele goede omstandigheden denk ik. Ofwel scheelt er iets aan mijn CNG afstellingen. Ik tank altijd H gas en haal een 650km als ik veel autosnelweg rijd en 550km als het veel binnenwegen zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 uren geleden, Wille zei:

Mijn Caddy Maxi haalt 750km in de winter en iets minder dan 820 km in de zomer op het H (PLUS) gas, gewonnen uit LNG van Total; die prestatie haal ik met 7 personen in de wagen met standaard bandenspanning.

Als test met alleen de bestuurder in de Caddy Maxi behaalde ik 155 km met benzine super 98. Actieradiussen op gas zijn gerekend op een tankvulling tussen de 36 en 38 kg H-PLUS gas.

Totale actieradius( CNG + EN BENZINE 98 ) schat ik op +- 870 km in de winter en +- 950 km in de zomer.

Met het gewone ( reguliere )  H-gas mag je er op rekenen dat beide rij-bereiken  ( winter / zomer ) een +- 120 km lager zullen liggen.

aangepast door Lage Emissie Zone
  • Bedankt 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor de info, ik heb de wagen nog maar pas, en volgende maand vertrek ik naar Oostenrijk.

het zal dus even zoeken worden naar een geschikt cng station.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iedereen met een caddy wil precies naar Oostenrijk.😋

Ik vertrek in de kempen en tank meestal in Aachen en vervolgens rij ik deze leeg en leg de laatste km's af op benzine (is deze ook ineens is leeggereden).

Tank vervolgens in Vils (Juist uit de tunnel grens Duitsland-Oostenrijk.)

Als je verder moet tank je hem beter ineens vol thuis of H- H+ op de heenweg.

Ik tank in Aachen en Vils omdat dit voordeliger is en zonder dikwijls te moeten stoppen.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, Wille zei:

Bedankt voor de info, ik heb de wagen nog maar pas, en volgende maand vertrek ik naar Oostenrijk.

Die tankstations zijn hier allemaal mooi in kaart gebracht, hieronder de link van onze actieve deelnemer!

https://cng.muscleboykanan.com

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, pluxy zei:

Iedereen met een caddy wil precies naar Oostenrijk.😋

Ik vertrek in de kempen en tank meestal in Aachen en vervolgens rij ik deze leeg en leg de laatste km's af op benzine (is deze ook ineens is leeggereden).

Tank vervolgens in Vils (Juist uit de tunnel grens Duitsland-Oostenrijk.)

Als je verder moet tank je hem beter ineens vol thuis of H- H+ op de heenweg.

Ik tank in Aachen en Vils omdat dit voordeliger is en zonder dikwijls te moeten stoppen.

Aanvulling op mijn eigen antwoord:

Probeer eens te kijken op gibgas en ALS de routeplanner werkt, stippel dan wat routes uit.

Juist nog eens gedaan en prijzen in begin Duitsland zijn sterk gestegen, dus waarschijnlijk andere tankstrategie dit jaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, pluxy zei:

Aanvulling op mijn eigen antwoord:

Probeer eens te kijken op gibgas en ALS de routeplanner werkt, stippel dan wat routes uit.

Juist nog eens gedaan en prijzen in begin Duitsland zijn sterk gestegen, dus waarschijnlijk andere tankstrategie dit jaar.

Je zou bijvoorbeeld via de E40 richting Luik kunnen rijden en CNG tanken bij Dats 24 in Eupen, en van daaruit beginnen rekenen bij welk CNG-station je in Duitsland moet tanken. Misschien moet je helemaal geen CNG tanken in Duitsland want ik zie op Google Maps dat de afstand 639 km bedraagt tussen Dats 24 in Eupen en Shell, Stegen 7 in Vils als je via Koblenz (A61) rijdt. Via Frankfurt (A3) is het 659 km, 20 km meer.

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 246.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, muscles zei:

Je zou bijvoorbeeld via de E40 richting Luik kunnen rijden en CNG tanken bij Dats 24 in Eupen, en van daaruit beginnen rekenen bij welk CNG-station je in Duitsland moet tanken. Misschien moet je helemaal geen CNG tanken in Duitsland want ik zie op Google Maps dat de afstand 639 km bedraagt tussen Dats 24 in Eupen en Shell, Stegen 7 in Vils als je via Koblenz (A61) rijdt. Via Frankfurt (A3) is het 659 km, 20 km meer.

We hebben jaren langs Luik gereden naar Oostenrijk. Omgeving is wel mooier, maar ook langer/trager.

Goeie tip.👍

aangepast door pluxy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden, pluxy zei:

We hebben jaren langs Luik gereden naar Oostenrijk. Omgeving is wel mooier, maar ook langer/trager.

Goeie tip.👍

Ik weet het. Maar daarom was ik al om 3u30 vertrokken op paaszaterdag. Voor mij is dat 64 km rijden (tot aan het CNG-station in Eupen). Op de heenweg kan je vlot doorrijden maar het was op de terugweg dat er wegenwerken waren / zijn aan die Waalse autostrade, en meer verkeer. Je moet er iets voor over hebben als je goedkoop wilt tanken.

Ik heb de berekening gemaakt zowel via Maasmechelen naar Eschweiler als via Eupen naar Eschweiler: voor mij is die afstand bijna even lang. Maar de afstand van het CNG-station van Maasmechelen tot bij mij thuis is echter wel korter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4/5/2019 om 14:02, Wille zei:

Doe ons een plezier en plaats hier na je vakantie een foto van je aardgaswagen die ergers geparkeerd staat in een prachtig gebied ( een meer met bergen, bossen, etc. ).

Oostenrijk is een mooi land en dan kunnen thuisblijvers met je meegenieten.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, muscles zei:

want ik zie op Google Maps dat de afstand 639 km bedraagt tussen Dats 24 in Eupen en Shell, Stegen 7 in Vils als je via Koblenz (A61) rijdt

En 1x stoppen om te tanken en even een rustpauze nemen is teveel ????

Komaan zeg, iedere 2 uur een pauze van 15 minuten is toch echt wel aangeraden.

In 1 van die pauzes kan je dan ook nog eens CNG tanken ipv het centrum van Eupen op te zoeken.

Tank gewoon het laatste / jou bekende CNG station in Vlaanderen en dan nog een keer ergens in Duitsland.

En voor de rest in Oostenrijk.

Zelf heb ik ooit bij Gunther Energie in Lahr getankt.  Een klein stukje van de snelweg af.

De broodjes en de maaltijden zijn er stukken goedkoper dan op de snelweg. 

(is wel richting Basel / Zwitserland, misschien dat je voor Oostenrijk een andere route neemt).

640 km aan 1 stuk rijden : goed bezig... NOT !  😡

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Koen C zei:

640 km aan 1 stuk rijden : goed bezig... NOT !  😡

Ikzelf kan geen 640 km aan 1 stuk rijden met mijn Octavia. Zelfs als dat mogelijk was, dan zou ik na ongeveer 300 km nog stoppen.

Het ging hier in het onderwerp trouwens over het tanken. Je kan immers met een VW Caddy zonder te moeten tanken ergens langs de autosnelweg op een parking of op een parking op enkele kilometers van de autostrade een rustpauze nemen en iets eten en drinken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

image.png.b3ae2878fcad658e81812a7a441c1bf4.png

Ik rijd binnenkort met een Caddy Maxi van Sint-Niklaas naar Bad Rippoldsau in Duitsland.

Als ik met een volle tank CNG vertrek, zou dat misschien nét lukken, maar lijkt me toch een beetje nipt?

Ideëen?

Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI :    1014074_5.png                     Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): 1014067_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

538 a 570 kilometer lukt probleemloos, zelfs met L-gas ....

Wil je wat extra marge, vul hem dan volledig met H of H+ 

Als je echt wil gaan autobahn fahren dan gaat het niet lukken uiteraard, maar daar leeent de caddy zich sowieso niet echt toe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Indien ge via Luxemburg rijdt, daar zeker gaan tanken (vorige week 0,815€/kg voor H gas)

Wanneer we die richting uitgaan tanken we genoeg om in Luxemburg te geraken en daar tanken we dan vol.

Het maximum dan we reeds gereden hebben met H gas is 642 km, zeer veel autostrade bij constante snelheid, dan verbruikt de Caddy het minst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, janvg zei:

image.png.b3ae2878fcad658e81812a7a441c1bf4.png

Ik rijd binnenkort met een Caddy Maxi van Sint-Niklaas naar Bad Rippoldsau in Duitsland.

Als ik met een volle tank CNG vertrek, zou dat misschien nét lukken, maar lijkt me toch een beetje nipt?

Ideëen?

Idee: hamster wat kannetjes benzine mee, per jerrycan kan je ( als je alleen rijdt ) makkelijk 120km overbruggen per tankvulling van 13 liter benzine 98.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...