Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Wille

Actieradius vw caddy

Recommended Posts

Op 27/5/2019 om 11:55, janvg zei:

Ik rijd binnenkort met een Caddy Maxi van Sint-Niklaas naar Bad Rippoldsau in Duitsland.

Als ik met een volle tank CNG vertrek, zou dat misschien nét lukken, maar lijkt me toch een beetje nipt?

Ideëen?

Gewoon CNG gaan tanken in Luxemburg bij de heenrit en nogmaals bij de terugrit.

Blijkbaar is die daar het goedkoopst en je kan goedkoper tabak / sigaretten / alcohol inslaan voor jezelf / Kerstmis / je familie of buren / verjaardag van iemand / etc. :D

Jerrycan benzine meenemen is enkel (misschien) nodig als je helemaal naar Zuid-Frankrijk reist.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben de nieuwe recordhouder met de Caddy maxi.

Ik heb de 900km geklopt met regulier H-gas dan nog wel

( geen H+ gas van total waar mijn record 820 km bedroeg ).

Na een tijd te hebben gereden was mijn boordcomputer iets te optimistisch:

https://ibb.co/cbRVTVK

( 558km gereden en 430km resterend )

Omdat het groen lampje links nog oplicht heb ik nog steeds aardgas aan boord:

cng-2.jpg

Nieuw record! Geheim? Drafting... 15m achter vrachtwagen blijven gedurende minstens 40% van mijn totale gastankinhoud; gespreid over enkele dagen/weken.

Doe dit nooit ( drafting ) als je passagiers in de wagen hebt die je kunnen afleiden!!!

En doe mij zeker niet na omdat er anders ongevallen met dodelijke afloop kunnen gebeuren, deze stunt is enkel voor zeer ervaren bestuurders die in volle concentratie verkeren en niet vermoeid achter het stuur zitten.

aangepast door Lage Emissie Zone
  • Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, JJR zei:

Respect. Je bent bij deze officieel de beste in het gamma.

Dankje.

Na 908 km te hebben gereden op aardgas ( H-gas van Esso pitpoint ) ging het groene symbool links op de boordcomputer uit en kreeg ik samen met een pieptoon een visuele boodschap dat er werd overgeschakeld op benzine.

( ik tank steeds 98, benzine 95 is veel duurder door de kosten die je er nadien mee krijgt; of beter gezegd: goedkoop is dure koop op langere termijn )

Mijn gemiddeld verbruik ligt normaal op 4,9 kg en met drafting op 3,7 kg.

Wat natuurlijk ook meespeelt is het mooie weer, in de winter zou ik bijlange niet zo een goede actieradius behalen.

Mijn bandenspanning staat nog steeds op standaard, als ik deze verzet kan ik beter scoren maar dan wordt de remafstand groter en ik ben mijn leven niet beu.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Dankje.

Na 908 km te hebben gereden op aardgas ( H-gas van Esso pitpoint ) ging het groene symbool links op de boordcomputer uit en kreeg ik samen met een pieptoon een visuele boodschap dat er werd overgeschakeld op benzine.

( ik tank steeds 98, benzine 95 is veel duurder door de kosten die je er nadien mee krijgt; of beter gezegd: goedkoop is dure koop op langere termijn )

Mijn gemiddeld verbruik ligt normaal op 4,9 kg en met drafting op 3,7 kg.

Wat natuurlijk ook meespeelt is het mooie weer, in de winter zou ik bijlange niet zo een goede actieradius behalen.

Mijn bandenspanning staat nog steeds op standaard, als ik deze verzet kan ik beter scoren maar dan wordt de remafstand groter en ik ben mijn leven niet beu.

als je zolang zo dicht achter een vrachtwagen rijdt (drafting), dan moet je toch beseffen dat je gevaarlijk bezig bent. je bent je leven wel niet beu, maar je moet er toch niet roekeloos mee bezig zijn; we zijn niet onverwoestbaar.

je zegt hetzelf, doe dit niet na. ik ben wel blij dat je bij je experiment niets verkeerd is overkomen.

je kan al een heel deel in je verbruik verminderen door een doorgedreven defensieve voorzichtige rijstijl. bij mij ligt het gemiddeld cng verbruik op 4.6 kg/100km, maar ik kan met 4.2kg/100km toekomen met een zeer eco gerichte rijstijl.

(passat variant tsi cng).

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Jan Robert zei:

als je zolang zo dicht achter een vrachtwagen rijdt (drafting), dan moet je toch beseffen dat je gevaarlijk bezig bent. je bent je leven wel niet beu, maar je moet er toch niet roekeloos mee bezig zijn; we zijn niet onverwoestbaar.

je zegt hetzelf, doe dit niet na. ik ben wel blij dat je bij je experiment niets verkeerd is overkomen.

je kan al een heel deel in je verbruik verminderen door een doorgedreven defensieve voorzichtige rijstijl. bij mij ligt het gemiddeld cng verbruik op 4.6 kg/100km, maar ik kan met 4.2kg/100km toekomen met een zeer eco gerichte rijstijl.

(passat variant tsi cng).

Volledig mee eens, in het belang van de wetenschap heb ik een test gedaan om te bewijzen dat mijn informatie waarachtig is en niet gelogen.

Je zou ook wel eens ( niet uitgetest ) 30 m van een vrachtwagen kunnen blijven met de hogere bandenspanning en daar ook je voordeel mee kunnen halen...

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

in het belang van de wetenschap heb ik een test gedaan

Zolang je maar gelooft in jezelf...;)

Trouwens, drafting op een afstand van 15m zoals enkele posts hoger gezegd is toch echt niet draften... da's draften voor pussy's.

• Hahaha 2

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Lange_666 zei:

Trouwens, drafting op een afstand van 15m zoals enkele posts hoger gezegd is toch echt niet draften... da's draften voor pussy's.

rij maar eens op de E17 richting Antwerpen, daar draften de vrachtwagens met 5 à 10m tussen, en als er ééntje hard moet remmen, dan is het crashen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 uren geleden, Lange_666 zei:

Eerlijk gezegd, in Antwerpen ga je echt niet onder de 15 meter, richting Gent gaat het naar 12 meter.

2 meter = heroïsche dood.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Lage Emissie Zone zei:

2 meter = heroïsche dood.

Je moet iets overhebben voor de wetenschap.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, Lange_666 zei:

Je moet iets overhebben voor de wetenschap.

Je doet maar..

trouwens, ik heb 1063 km afgelegd ( waarvan 908 km op H-gas  en 155 km op super plus 98 ).

Boordcomputer gaf nog 10 km resterend aan maar ik gok dat dit in werkelijkheid niet klopt en je in panne staat als je die10 km gaat proberen rijden.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het ooit geprobeerd omdat ik perse in Kallo wilde gaan tanken. CNG op , benzine volgens de BC 3km. Ik kan u verzekeren prettig rijden was dit niet, want  het was de eerste keer dat ik daar ging tanken en vond het niet. In de haven begot.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het ooit ook gedaan. Ik had toen zelfs mijn aanhangwagen bij. Ik was in Ravels geweest, via Arendonk de E34 op via Holland, in Eersel eraf richting Lommel en zo naar Hechtel (gewone baan). Ik weet niet meer exact hoeveel km ik toen op Super 98 gereden heb (er zat niet zo overdreven veel Super 98 meer in) maar ik ben toch probleemloos tot aan het Dats-station in Hechtel geraakt.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ach, in een ver verleden heb ik ooit nog 30 km gereden met een BC die aangaf dat hij niet meer kon uittellen hoeveel km's er nog konden gereden worden. Dus paniek is nergens voor nodig.

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 27/6/2019 om 23:23, Lange_666 zei:

Ik geloof niet in mezelf, het bewijs dat ik afgekraakt wordt is het bewijs dat ik enkel mag geloven in Trinity.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...