roelsl Geplaatst: 2 mei 2019 Delen Geplaatst: 2 mei 2019 Mijn oude Mercedes C220 diesel is aan vervanging toe, na 325.000 km. Via mijn werk kunnen we sinds kort een auto leasen (er gaat dan een stukje van het netto loon af). Ik ben nu de opties aan het bekijken, en ben zeer gecharmeerd door CNG wagens. Niet alleen is dat beter voor het milieu, het kost ook een pak minder dan mijn gulzige diesel. Ik heb mijn oog laten vallen op drie modellen: * VW Golf TGI * Audi A3 CNG * Skoda Octavia Combi Ik ga binnenkort enkele offertes vragen en vergelijken. Iemand ervaring met goede garages in de buurt van Landen/Tienen? Momenteel ligt de dichtbijzijnde CNG pomp nog op 20 min rijden (Leuven), maar ik kom er letterlijk elke dag voorbij op weg naar kantoor. En Tienen zou binnen enkele maanden ook CNG krijgen, lees ik. Beste groeten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 2 mei 2019 Delen Geplaatst: 2 mei 2019 @roelsl Welkom op het forum. Jij bent forumlid 1200 ! ? @Aardgasrijder belooft vlaaien maar daar komt niks van in huis. Ik weet dat in Landen een onafhankelijke dealer is van VW, Audi, Skoda & Seat, namelijk Garage Pulinx. Je kan daar informeren of je bij hem nieuwe modellen kan bestellen en kopen. In Tienen is de officiële Audi- en VW-dealer Vanthienen. Voor Skoda in Tienen is dat Delorge. Ikzelf ben geen fan van Delorge wegens onpersoonlijke service, lage inruilwaarde van oude wagen, onvriendelijk personeel. Maar misschien is het personeel van Delorge in Tienen anders. Tienen krijgt inderdaad binnen een paar maanden een CNG-installatie aan het gloednieuwe Dats 24-tankstation, dat bijna af is. Ik weet echter niet waar dat tankstation gelegen is. Ik gok ergens langs de Leuvenselaan maar ik kan verkeerd zijn. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
roelsl Geplaatst: 2 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2019 @musclesDank voor de tips. Ik ben vanmiddag langs DATS Tienen gereden maar zal nog wel tijdje duren voor die open gaat vrees ik. Nog grote bouwwerf momenteel. Is min of meer tov de nieuwe Aldi op de Leuvenselaan. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 2 mei 2019 Delen Geplaatst: 2 mei 2019 1 uur terug, roelsl zei: @musclesDank voor de tips. Ik ben vanmiddag langs DATS Tienen gereden maar zal nog wel tijdje duren voor die open gaat vrees ik. Nog grote bouwwerf momenteel. Is min of meer tov de nieuwe Aldi op de Leuvenselaan. Ok, ik zie dat de nieuwe Aldi gelegen is op de Leuvenselaan 497. Dank je wel. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Genenaft Geplaatst: 14 mei 2019 Delen Geplaatst: 14 mei 2019 Zelfde ervaring met Delorge. Net alsof ze je een gunst doen door je een auto te verkopen. Toen ik elders kocht en het "opvolgtelefoontje" kreeg en zei dat ik voor een kleinere conculega had gekozen, braken ze nog even de garage af waar ik gekocht had. Op 2/5/2019 om 22:00, muscles zei: @roelsl Welkom op het forum. Jij bent forumlid 1200 ! ? @Aardgasrijder belooft vlaaien maar daar komt niks van in huis. Ik weet dat in Landen een onafhankelijke dealer is van VW, Audi, Skoda & Seat, namelijk Garage Pulinx. Je kan daar informeren of je bij hem nieuwe modellen kan bestellen en kopen. In Tienen is de officiële Audi- en VW-dealer Vanthienen. Voor Skoda in Tienen is dat Delorge. Ikzelf ben geen fan van Delorge wegens onpersoonlijke service, lage inruilwaarde van oude wagen, onvriendelijk personeel. Maar misschien is het personeel van Delorge in Tienen anders. Tienen krijgt inderdaad binnen een paar maanden een CNG-installatie aan het gloednieuwe Dats 24-tankstation, dat bijna af is. Ik weet echter niet waar dat tankstation gelegen is. Ik gok ergens langs de Leuvenselaan maar ik kan verkeerd zijn. Als je trouwens seat koopt ipv skoda kan je 2 a 3000 euro besparen door leon ipv octavia te kopen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 14 mei 2019 Delen Geplaatst: 14 mei 2019 @Genenaft Dank je wel voor je feedback over Delorge. Wat betreft de keuze voor een Seat Leon ST i.p.v. een Skoda Octavia Combi: dat is een persoonlijke keuze. Als ik die twee wagens naast elkaar zet, dan zie ik dat de Skoda Octavia Combi duidelijk groter is. Maar voor jou moet dat misschien niet. In dat geval kan je beter de Seat Leon ST kiezen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Genenaft Geplaatst: 15 mei 2019 Delen Geplaatst: 15 mei 2019 Op 14/5/2019 om 22:10, muscles zei: @Genenaft Dank je wel voor je feedback over Delorge. Wat betreft de keuze voor een Seat Leon ST i.p.v. een Skoda Octavia Combi: dat is een persoonlijke keuze. Als ik die twee wagens naast elkaar zet, dan zie ik dat de Skoda Octavia Combi duidelijk groter is. Maar voor jou moet dat misschien niet. In dat geval kan je beter de Seat Leon ST kiezen. Autobild heeft een vergelijking tussen vw golf variant, skoda octavia combi en seat lepn st op youtube. Je hebt ongetwijfeld gelijk en als eerste generatie octavia rijder (2002 tot 2014 - 1900 tdi - 130 pk) heb ik eerst gekeken naar de octavia cng, maar de wagen rijdt effectief 80 % van de tijd met mij alleen dus vond ik het ruimte-argument minder zwaar doorwegen tov de prijs. Bovendien was mijn oude garage een seat dealer geworden na het failliet van saab en was ik zeer tevreden over hun dienstverlening. Hadden ze skoda verkocht was ik misschien bereid geweest om die 2500 extra euros in de automaat te pompen want die was ten tijde van mijn bestelling de enige keuze op de octavia. De leon had wel de handgeschakelde bak en was na aftrek van overname en opties gewoon 2000 euro goedkoper. Ik krijg mijn kwartet van "s"-merken misschien nog rond? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 16 mei 2019 Delen Geplaatst: 16 mei 2019 15 uren geleden, Genenaft zei: Ik krijg mijn kwartet van "s"-merken misschien nog rond Kwartet ? Suzuki, Subaru, SsangYong, Smart, Skoda, Seat : de 6 merken die nu nog te verkrijgen zijn in België. Moeilijker te vinden : Spyker (als ze nog iets verkopen...). https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_automerken_(alfabetisch) Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Genenaft Geplaatst: 16 mei 2019 Delen Geplaatst: 16 mei 2019 3 uren geleden, Koen C zei: Kwartet ? Suzuki, Subaru, SsangYong, Smart, Skoda, Seat : de 6 merken die nu nog te verkrijgen zijn in België. Moeilijker te vinden : Spyker (als ze nog iets verkopen...). https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_automerken_(alfabetisch) skoda, seat, seat en ssangyong hebben cng smart (!?) en subaru niet?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 16 mei 2019 Delen Geplaatst: 16 mei 2019 Ah zo bedoel je ?. Smart : waar ga je die CNG tanks steken... ?? Nee, Smart wordt in de nabije toekomst enkel nog elektrisch. Subaru is toch al een beetje Toyota techniek / samenwerking. Dus wie weet in de toekomst een mogelijkheid tot naplaatsing zoals bij Toyota ? 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
roelsl Geplaatst: 31 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2019 Hij is besteld, mijn VW Golf Variant op CNG. Levering wellicht pas in november... Nog even over Delorge in Tienen: ik was daar langs gegaan maar de verkoper was toen net een dagje afwezig. Iemand aan de receptie had mijn gegevens genoteerd en zou me terug bellen, maar dat is nooit gebeurd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 31 mei 2019 Delen Geplaatst: 31 mei 2019 1 uur terug, roelsl zei: Hij is besteld, mijn VW Golf Variant op CNG. Levering wellicht pas in november... Nog even over Delorge in Tienen: ik was daar langs gegaan maar de verkoper was toen net een dagje afwezig. Iemand aan de receptie had mijn gegevens genoteerd en zou me terug bellen, maar dat is nooit gebeurd. Je kan dat online opvolgen. Hier ergens op het forum staat wat je moet ingeven, en waar. Hier op het forum krijg je tenminste wel hulp. Welk forumlid helpt roelsl even verder? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
roelsl Geplaatst: 5 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2019 Volgens VW-garage in Tienen levering voorzien tussen 25/11 en 05/01. In hun systeem staat de productie van de wagen gepland is voor week 32 (week van 12 augustus) Ze kunnen niets beloven, maar gaan ervan uit dat de wagen vroeger zal aankomen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 5 juni 2019 Delen Geplaatst: 5 juni 2019 @roelsl account aanmaken bij : https://www.myvolkswagen.be/VWSplashPage?inst=2X&language=nl_NL om te beginnnen. Dacht daarna ergens bestelnr ingeven en dan werd deze gelinkt. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 16 juni 2019 Delen Geplaatst: 16 juni 2019 Op 31/5/2019 om 09:27, roelsl zei: Nog even over Delorge in Tienen: ik was daar langs gegaan maar de verkoper was toen net een dagje afwezig. Iemand aan de receptie had mijn gegevens genoteerd en zou me terug bellen, maar dat is nooit gebeurd. Als een verkoper al niet wil verkopen.... 1 1 1 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
roelsl Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 Morgen (dinsdag 17/09) is het zover, dan mag ik mijn VW Golf op CNG ophalen. Ben benieuwd! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Op 5/6/2019 om 14:37, roelsl zei: Volgens VW-garage in Tienen levering voorzien tussen 25/11 en 05/01. In hun systeem staat de productie van de wagen gepland is voor week 32 (week van 12 augustus) Ze kunnen niets beloven, maar gaan ervan uit dat de wagen vroeger zal aankomen. Dus veel later dan gepland? Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht muscles Geplaatst: 16 september 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 16 september 2019 9 minuten geleden, pluxy zei: Dus veel later dan gepland? Eerst moest de CNG-installatie werken in Tienen. Anders kon hij in Tienen toch niet tanken ?. 3 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
roelsl Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 1 uur terug, pluxy zei: Dus veel later dan gepland? Wel nee, levering was voorzien in november. Nu vervroegd naar september, dus goed nieuws! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht roelsl Geplaatst: 18 september 2019 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 18 september 2019 Hierzie, mijn gloednieuwe VW Golf op CNG. Gisteren opgehaald en meteen kunnen tanken in Tienen. De CNG pomp daar werkt. 0.86 eu/kg. (L-gas) 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen