Man van het zuiden Geplaatst: 13 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2019 Ik las zoeven een mooie review op een duitse website over deze Golf 7 met 1,5TGI motor. Mooi geschreven https://www.auto-motor-und-sport.de/test/vw-golf-tgi-bluemotion/amp/ De review sluit mooi aan met wat ik zelf al schreef, deze Golf 7 met de nieuwe 1,5 TGI motor is een voltreffer ! Veel leesgenot 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mylan1999 Geplaatst: 13 augustus 2019 Delen Geplaatst: 13 augustus 2019 @Man van het zuiden ik zou persoonlijk eerder voor de Golf 7 kiezen dan voor de Golf 8. Bij de 7 zijn de 'kinderziektes' al uit het model, terwijl dit bij de nieuwe 8 uiteraard niet zo zal zijn. Met andere woorden: de 7 is al volledig uitontwikkeld en waarschijnlijk betrouwbaarder dan de 8. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 13 augustus 2019 Delen Geplaatst: 13 augustus 2019 Mooi testbericht. In tegenstelling tot de 'tests' in de Belgische pers heeft deze journalist blijkbaar wel met de wagen gereden. Doodjammer dat ze er nu een 9 liter (ik las elders ook al 11 liter?) benzinetankje inbouwen. Een reis doorheen Frankrijk wordt nu wel heel moeilijk gemaakt tenzij je enkele jerrycans benzine mee neemt. Met dank aan de Europese regelneverij ..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Man van het zuiden Geplaatst: 13 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2019 @Mylan1999 . Op het gebied van CNG motor zal de Golf 8 precies dezelfde motor hebben als de Golf 7, dus dat maakt niet uit denk ik. Het is echter wel zo dat er , als we de duitse pers mogen geloven, wel wat beginnersprobleempjes zijn met de Golf8 op gebied van software. Daardoor zou de Golf 8:in het begin met een beperktere software versie komen ( volgens de pers). Volgens wat ik hoor zou men de TGI versie pas na enkele maanden na de start gaan aanbieden, de Golf Variant zou nog iets later komen. Hopelijk, maar dus onzeker, is of de zgn software foutjes dan weggewerkt zijn. Op duitse forums lees ik dat alhoewel de Golf 8 van dezelfde band gaat rollen als de Golf 7, dat de software helemaal anders is. Met kinderziektes die wel een jaar zullen duren of zo. met de Golf 7 TGI speel je op zeker, deze is inderdaad uitgebalanceerd. Ze hebben in Belgie nog een reeks stockmodellen, dus je kan waarschijnlijk nog een mooie korting krijgen op de Golf 7 TGI ikzelf twijfel nog een beetje. Het hangt er vanaf hoelang onze twee huidige auto’s ( alletwee reeds op jaren) nog meegaan zonder grote kosten. Wij houden onze auto’s zeer lang, daarmee heb ik natuurlijk een voorliefde voor een nieuwer model. We zullen wel zien Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Man van het zuiden Geplaatst: 13 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2019 4 hours ago, Brembos said: Mooi testbericht. In tegenstelling tot de 'tests' in de Belgische pers heeft deze journalist blijkbaar wel met de wagen gereden. Doodjammer dat ze er nu een 9 liter (ik las elders ook al 11 liter?) benzinetankje inbouwen. Een reis doorheen Frankrijk wordt nu wel heel moeilijk gemaakt tenzij je enkele jerrycans benzine mee neemt. Met dank aan de Europese regelneverij ..... Volledig mee eens Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mylan1999 Geplaatst: 14 augustus 2019 Delen Geplaatst: 14 augustus 2019 13 uren geleden, Man van het zuiden zei: @Mylan1999 . Op het gebied van CNG motor zal de Golf 8 precies dezelfde motor hebben als de Golf 7, dus dat maakt niet uit denk ik. Het is echter wel zo dat er , als we de duitse pers mogen geloven, wel wat beginnersprobleempjes zijn met de Golf8 op gebied van software. Daardoor zou de Golf 8:in het begin met een beperktere software versie komen ( volgens de pers). Volgens wat ik hoor zou men de TGI versie pas na enkele maanden na de start gaan aanbieden, de Golf Variant zou nog iets later komen. Hopelijk, maar dus onzeker, is of de zgn software foutjes dan weggewerkt zijn. Op duitse forums lees ik dat alhoewel de Golf 8 van dezelfde band gaat rollen als de Golf 7, dat de software helemaal anders is. Met kinderziektes die wel een jaar zullen duren of zo. met de Golf 7 TGI speel je op zeker, deze is inderdaad uitgebalanceerd. Ze hebben in Belgie nog een reeks stockmodellen, dus je kan waarschijnlijk nog een mooie korting krijgen op de Golf 7 TGI ikzelf twijfel nog een beetje. Het hangt er vanaf hoelang onze twee huidige auto’s ( alletwee reeds op jaren) nog meegaan zonder grote kosten. Wij houden onze auto’s zeer lang, daarmee heb ik natuurlijk een voorliefde voor een nieuwer model. We zullen wel zien De CNG-aandrijving zal inderdaad grotendeels dezelfde zijn, maar ik heb het ook over kinderziektes in de rest van de auto ;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 14 augustus 2019 Delen Geplaatst: 14 augustus 2019 (aangepast) 17 uren geleden, Man van het zuiden zei: Op duitse forums lees ik dat alhoewel de Golf 8 van dezelfde band gaat rollen als de Golf 7, dat de software helemaal anders is. Dat ze van dezelfde band gaan rollen als het vorige model heeft niks met de software te maken. Zeker nog nooit een autofabriek van binnen gezien... en vermoedelijk al zeker geen ombouw van model naar model (en die op de Duitse fora ook niet denk ik zo). 14 augustus 2019 aangepast door Lange_666 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 17 augustus 2019 Delen Geplaatst: 17 augustus 2019 Op 14/8/2019 om 17:09, Lange_666 zei: Zeker nog nooit een autofabriek van binnen gezien... en vermoedelijk al zeker geen ombouw van model naar model (en die op de Duitse fora ook niet denk ik zo). Zo gaat dat er momenteel aan toe (video van 2017): Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CH4 Geplaatst: 8 september 2021 Delen Geplaatst: 8 september 2021 Test door ADAC: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/vw/golf/viii/316300/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
defenderken Geplaatst: 22 november 2022 Delen Geplaatst: 22 november 2022 (aangepast) Hey iedereen, Ik rijd sinds kort ook met deze wagen rond (Golf 7 Variant - 1.5TGI) Heel fijn rijden, heel zacht en zuinig, toch zeker de DSG versie. Zie hieronder de resultaten qua verbruik en zuinigheid die ik eruit heb gekregen. @aardgasrijder --> het is al beter geworden Ik denk dat dit het meest zuinige is ... 3 december 2022 aangepast door defenderken 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
defenderken Geplaatst: 24 december 2022 Delen Geplaatst: 24 december 2022 En we blijven gaan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 24 december 2022 Delen Geplaatst: 24 december 2022 Dat is op en baan van 50 km/h zekers VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEGO Geplaatst: 24 december 2022 Delen Geplaatst: 24 december 2022 4 uren geleden, Herbie zei: Dat is op en baan van 50 km/h zekers Met de Caddy 1.4 haal ik 3.0kg/100km op een 70 baan. 1 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 26 december 2022 Delen Geplaatst: 26 december 2022 Op 24/12/2022 om 13:08, Herbie zei: Dat is op en baan van 50 km/h zekers Met een gemiddelde snelheid van 82 km/u kan dat dan nog een dure aangelegenheid worden... 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 26 december 2022 Delen Geplaatst: 26 december 2022 24 minuten geleden, Josy zei: Met een gemiddelde snelheid van 82 km/u kan dat dan nog een dure aangelegenheid worden... Zie er de laatste maanden genoeg op autostrade, aan 89 km/h achter een vrachtwagen rijden op 5 a 10 meter, zotten heb je overal. VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 26 december 2022 Delen Geplaatst: 26 december 2022 Het ging er mij meer om dat wanneer je gemiddeld 82 km/u rijdt dit waarschijnlijk niet heeft plaatsgevonden op een weg waar je maar 50 km/u mag rijden. Als je zo kort achter een vrachtwagen hangt kan het alleszins ook een dure aangelegenheid worden. Zotten heb je inderdaad overal... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen