Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

elektrische wagen en co2-uitstoot

Aanbevolen berichten

@Brembos Als ik jou was, dan zou ik toch niet te rap een Tesla Model 3 kopen ! Zie bovenstaand artikel in HLN.

"Voor het klimaat zou het echter beter zijn om met methaan (aardgas) aangedreven verbrandingsmotoren in te zetten. De CO2-uitstoot daarvan is nog een derde lager dan die van een dieselmotor", aldus de wetenschappers.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, muscles zei:

@Brembos Als ik jou was, dan zou ik toch niet te rap een Tesla Model 3 kopen ! Zie bovenstaand artikel in HLN.

"Voor het klimaat zou het echter beter zijn om met methaan (aardgas) aangedreven verbrandingsmotoren in te zetten. De CO2-uitstoot daarvan is nog een derde lager dan die van een dieselmotor", aldus de wetenschappers.

Tesla houdt de rem op de model 3 standaard en gaat voor de model 3 standaard + , dit om de kosten te reduceren in de productie.

natuurlijk tegen een meerprijs. 

https://www.hln.be/geld/economie/autobedrijven/tesla-model-3-van-35-000-dollar-niet-meer-online-te-bestellen~aed58815/

Als de volgende eu-normen moeten worden gehaald mbt CO2-uitstoot, rekening houdend met de reële CO2-uitstoot van de elektrische voertuigen, met wat gaan we dan rijden?

De VW XL1, gezien al de moeite om gewicht te reduceren, dan kan ik al meteen op dieet....?

https://topgear.nl/autonieuws/volkswagen-xl1-te-koop/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik toch wel een toffe auto.

Alleen wat duur....

En je mag er de LEugenZones niet mee binnen ☹️

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...

Fiat 500 3+1, 2021. Er is een nieuwe derde versie van de elektrische 500 onthuld met een klein scharnierend deurtje aan de passagierszijde om de toegang te verbeteren. De extra veelzijdigheid is ontworpen om ook jonge gezinnen aan te spreken. Bron: Tumblr Cars That Never Made It etc. Dus of deze Fiat ooit op de markt komt dat moeten we afwachten.

fiat-500-electric-1.jpg

fiat-500-electric-2.jpg

fiat-500-electric-3.jpg

fiat-500-electric-4.jpg

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige maand heb ik enkele ritjes mogen rijden met de elektrische Nissan Leaf van het bedrijf waar ik werk.

Doorgaans rij ik er met poolwagens op benzine, maar nu kreeg ik de Leaf mee (uit 2016, dus het oude model met 24 Kwh).

Tof wagentje en rijdt lekker stil. Rijbereik is niet geweldig groot, maar het zou voor mijn woonwerkverkeer gemakkeijk kunnen.

70 Km per dag haalt deze wagen gemakkelijk en je kan hem eenvoudig 's nachts opladen aan je thuisstopcontact vanwege de beperkte batterijgrootte.

Ik heb na deze ritten wat zitten te zoeken op 2dehands en deze wagens zijn niet duur. De batterijdegradatie mee ingecalculeerd is dit een instapwagen die voldoet aan mijn eisen als ik een nieuwe wagen zoek.

De Touran begint stilaan richting 200.000 km te gaan en ik was aan het uitkijken omwille van de nu nog gunstige inschrijvingstaksen misschien terug een Octavia Combi te kopen op CNG, maar binnen mijn gezochte prijsklasse heb ik er nog geen kunnen vinden. Ik heb destijds mijn 4-jarige Octavia verkocht voor 14.000 euro met 60.000 km op de teller, maar momenteel wisselen ze aan hogere prijzen va eigenaar.

Dus ofwel rij ik mijn huidige Touran op... ofwel ga ik switchen naar een jongere Octavia Combi, Leon ST of Golf Variant ofwel.... misschien een elektrische instapper 9_9

Wellicht gaat het bij de Touran blijven, maar dromen mag hé :x

• Hahaha 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/10/2020 om 00:28, muscles zei:

Dus of deze Fiat ooit op de markt komt dat moeten we afwachten.

Die 3+1 deurs Fiat 500e komt zeker op de markt !

Het is het "3e model" van de elektrische 500e-reeks, na de "Berlina" en de "Cabrio".

De Nederlandse prijzen zijn al bekend : de La Prima (beperkte introductiereeks) kost 37.900 € (Nederland !).

De reguliere versies van de "3+1" (Passion en Icon) kosten respectievelijk 30.600 € en 32.600 €.

De meerprijs van de Trepiuno (3+1) uitvoering ten opzichte van de 500e Berlina bedraagt 2.000 euro.

De Cabrio is 1.000 euro duurder.

Telkens met een 42 kWh dat goed is voor 320 km WLTP.

Er komt ook nog een Action versie (enkel de Berlina) met een kleinere accu : 24 kWh die goed is voor 180 km.

https://www.autointernationaal.nl/2020/10/alle-prijzen-nieuwe-elektrische-fiat-500e-zijn-nu-bekend/

https://www.autoedizione.nl/fiat-500-31-heet-de-trepiuno-officieel/

https://www.autoedizione.nl/elektrische-fiat-500-als-action-passion-en-icon/

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Vorige maand heb ik enkele ritjes mogen rijden met de elektrische Nissan Leaf van het bedrijf waar ik werk.

Doorgaans rij ik er met poolwagens op benzine, maar nu kreeg ik de Leaf mee (uit 2016, dus het oude model met 24 Kwh).

Tof wagentje en rijdt lekker stil. Rijbereik is niet geweldig groot, maar het zou voor mijn woonwerkverkeer gemakkeijk kunnen.

70 Km per dag haalt deze wagen gemakkelijk en je kan hem eenvoudig 's nachts opladen aan je thuisstopcontact vanwege de beperkte batterijgrootte.

Ik heb na deze ritten wat zitten te zoeken op 2dehands en deze wagens zijn niet duur. De batterijdegradatie mee ingecalculeerd is dit een instapwagen die voldoet aan mijn eisen als ik een nieuwe wagen zoek.

De Touran begint stilaan richting 200.000 km te gaan en ik was aan het uitkijken omwille van de nu nog gunstige inschrijvingstaksen misschien terug een Octavia Combi te kopen op CNG, maar binnen mijn gezochte prijsklasse heb ik er nog geen kunnen vinden. Ik heb destijds mijn 4-jarige Octavia verkocht voor 14.000 euro met 60.000 km op de teller, maar momenteel wisselen ze aan hogere prijzen va eigenaar.

Dus ofwel rij ik mijn huidige Touran op... ofwel ga ik switchen naar een jongere Octavia Combi, Leon ST of Golf Variant ofwel.... misschien een elektrische instapper 9_9

Wellicht gaat het bij de Touran blijven, maar dromen mag hé :x

Er staat een v60 bifuel te koop bij Vermant 

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...