Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

kost 100km per motor type

Aanbevolen berichten

Een Tesla model 3  (18 kwh /100 km) die je aan nachttarief thuis kan opladen is dus veruit het goedkoopst. Heb me vandaag eens verdiept in de prijzen van deze Tesla en voor 53.000 euro heb je een volledig uitgeruste Long Range RWD waarmee  je een realistische 450 km reikwijdte hebt.  Eigenlijk verrassend goedkoop voor een 350 pk wagen met gigantisch veel rijplezier er bovenop. Ik begin al te overwegen om de overstap te maken....

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Brembos zei:

Een Tesla model 3  (18 kwh /100 km) die je aan nachttarief thuis kan opladen is dus veruit het goedkoopst. Heb me vandaag eens verdiept in de prijzen van deze Tesla en voor 53.000 euro heb je een volledig uitgeruste Long Range RWD waarmee  je een realistische 450 km reikwijdte hebt.  Eigenlijk verrassend goedkoop voor een 350 pk wagen met gigantisch veel rijplezier er bovenop. Ik begin al te overwegen om de overstap te maken....

RWD is Rear Wheel Drive. In Duitsland kost die slechts 44.500 euro ? maar daar spreken ze van een reikwijdte van 415 km.

Tesla-model3-hinterradantrieb-2019-04-17de.png

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Brembos zei:

Als je hem thuis kan opladen inderdaad. Bij een EV hangt de kostprijs van het gebruik sterk af van hoe je hem kan/moet opladen, wie thuis op z'n eigen oprit kan opladen is winnaar, en wie steeds aan openbare laadpalen moet laden (bv wie in de stad woont en geen vaste parkeerplaats heeft) is 'gesjareld'.
Vind het wel spijtig dat LPG niet in de vergelijking is meegenomen, maar die markt wordt helaas steeds kleiner... Wat ik wel weet is dat een hybride op LPG vrij waarschijnlijk quasi onklopbaar is in gebruikskosten ?

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De RWD long range staat (nog) niet in de configurator en kost € 5.100 minder dan de AWD met 40 km extra rijbereik er bovenop (+/- 600 km , reeel waarschijnlijk rond de 500 km. Je moet de AWD bestellen en vervolgens contact opnemen met Tesla en de bestelling laten omzetten naar een RWD. Dit is zo in Duitsland maar zal in Belgie ook wel zo zijn. Een donkergrijze RWD met 75KW batterij en een zwart interieur staat me wel aan... Nu enkel nog opzoeken of daar een trekhaak onder kan voor de fietsendrager..... Een even goed uitgeruste A4 of A5 G-tron met het halve vermogen en dezelfde reikwijdte zal niet veel goedkoper zijn denk ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...