GTron Geplaatst: 12 april 2019 Geplaatst: 12 april 2019 (aangepast) Hey iedereen, ik rij nu bijna een jaar op CNG met een bedrijfswagen. Het was echter ook een bewuste groene keuze, want ik heb in 16.000km nog maar 3 keer mijn benzinetank bijgevuld. Mijn probleem is dat ik enkel kan tanken bij Esso (tankkaart vd firma), maar nu komt het : - Esso geeft op hun website niet in welke stations zij CNG hebben - De Audi MMI is overduidelijk niet up to date, want het ESSO station in Wommelgem heeft al ruim een jaar CNG maar wordt hierin nog steeds niet vermeldt - De Pitpoint app laat ook niet toe om een selectie te maken puur op Esso Ik tank nu voornamelijk in Hoboken, Wommelgem en Willebroek, maar ben heel vaak in Brussel en ook al eens in Limburg en Gent en dan ben ik helemaal verloren qua Esso's met CNG. Wie kan mij helpen? PS : Moest Pitpoint nog suggesties zoeken om hun app te verbeteren ... Graag de optie 'filter op tankkaart van ... ' toevoegen. Mvg 12 april 2019 aangepast door GTron
Jimghw Geplaatst: 12 april 2019 Geplaatst: 12 april 2019 Volgens dit artikel kan je reeds op 40 plaatsen tanken met je Esso card: http://www.madeinoostvlaanderen.be/nieuws/nieuw-aardgasstation-in-gent/ Als ik het goed heb kan je bvb ook bij Maes, g&v, en ik had zelfs eens gelezen dat je bvb bij Total in Kallo kan tanken. Ik ben er vrij zeker van dat iemand op het forum dit (al dan niet) kan bevestigen ?
muscles Geplaatst: 12 april 2019 Geplaatst: 12 april 2019 3 uren geleden, GTron zei: Hey iedereen, ik rij nu bijna een jaar op CNG met een bedrijfswagen. Het was echter ook een bewuste groene keuze, want ik heb in 16.000km nog maar 3 keer mijn benzinetank bijgevuld. Mijn probleem is dat ik enkel kan tanken bij Esso (tankkaart vd firma), maar nu komt het : - Esso geeft op hun website niet in welke stations zij CNG hebben - De Audi MMI is overduidelijk niet up to date, want het ESSO station in Wommelgem heeft al ruim een jaar CNG maar wordt hierin nog steeds niet vermeldt - De Pitpoint app laat ook niet toe om een selectie te maken puur op Esso Ik tank nu voornamelijk in Hoboken, Wommelgem en Willebroek, maar ben heel vaak in Brussel en ook al eens in Limburg en Gent en dan ben ik helemaal verloren qua Esso's met CNG. Wie kan mij helpen? PS : Moest Pitpoint nog suggesties zoeken om hun app te verbeteren ... Graag de optie 'filter op tankkaart van ... ' toevoegen. Mvg Normaal gezien wordt je Esso-card ook aanvaard bij G&V-tankstations (Zellik, Asse : Brussel) en bij BRUNO-tankstations (Genk Noord : Limburg). Hier is een overzicht: https://www.maes-oil.be/nl/tankstation/#z=8&lat=50.515055906161045&lng=4.476433549999911&f=cng Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lange_666 Geplaatst: 12 april 2019 Geplaatst: 12 april 2019 4 uren geleden, GTron zei: - De Audi MMI is overduidelijk niet up to date, want het ESSO-station in Wommelgem heeft al ruim een jaar CNG maar wordt hierin nog steeds niet vermeld. - De Pitpoint-app laat ook niet toe om een selectie te maken puur op Esso. Is niet alleen bij de Audi zo maar al zeker bij alle VAG-merken. Vraag is waar die info vandaan moet komen om uiteindelijk op het betreffende navigatiesysteem terecht te komen. Met de vinger wijzen naar VAG is al te makkelijk want zij moeten die info uiteindelijk ook bekomen van de bron(nen). Dat Esso op hun website al niet weer geeft waar je wat kan tanken zegt al genoeg (Total is niet beter). Ze zouden beter eens een voorbeeldje nemen aan de DATS-website. Dat de Pitpoint-app geen selectie toelaat op Esso is er ook al zo eentje... zij installeren/beheren nochtans bij Esso de CNG-pompen. Waarschijnlijk verwijt de pot de ketel en is, zoals zo dikwijls hier in dit apenland, de gebruiker/burger het slachtoffer.
muscles Geplaatst: 12 april 2019 Geplaatst: 12 april 2019 20 minuten geleden, Lange_666 zei: Dat de Pitpoint-app geen selectie toelaat op Esso is er ook al zo eentje... zij installeren/beheren nochtans bij Esso de CNG-pompen. Waarschijnlijk verwijt de pot de ketel en is, zoals zo dikwijls hier in dit apenland, de gebruiker/burger het slachtoffer. Dat CNG-station van G&V in Zellik, dat in feite een Esso-station is als je er binnenrijdt, is al niet geïnstalleerd door Pitpoint. Net hetzelfde met de Esso-CNG-stations in Wallonië want die zijn allemaal geplaatst door Enora, waartoe G&V behoort. Het is daarom dat ik de website van Maes Oil in een bovenstaand antwoord vermeld heb. Daar staan ze wel allemaal op. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
GTron Geplaatst: 15 april 2019 Auteur Geplaatst: 15 april 2019 Op 12/4/2019 om 17:21, muscles zei: Normaal gezien wordt je Esso-card ook aanvaard bij G&V-tankstations (Zellik, Asse : Brussel) en bij BRUNO-tankstations (Genk Noord : Limburg). Hier is een overzicht: https://www.maes-oil.be/nl/tankstation/#z=8&lat=50.515055906161045&lng=4.476433549999911&f=cng Top! Dat heeft me perfect geholpen. Alleen is het resultaat wel heel bedroevend. Als ik dus Brandstof type CNG aanduid en dan Betaalmethode 'Essocard' blijven er nog welgeteld 5 Esso tankstations in heel België over ... Esso heeft dus nog wel wat werk aan de winkel om hun professionele klanten toegang te verlenen tot CNG
muscles Geplaatst: 15 april 2019 Geplaatst: 15 april 2019 6 uren geleden, GTron zei: Top! Dat heeft me perfect geholpen. Alleen is het resultaat wel heel bedroevend. Als ik dus Brandstof type CNG aanduid en dan Betaalmethode 'Essocard' blijven er nog welgeteld 5 Esso tankstations in heel België over ... Esso heeft dus nog wel wat werk aan de winkel om hun professionele klanten toegang te verlenen tot CNG. Graag gedaan. Toch zou ik als ik jou was eens een keer een kijkje gaan nemen bij het G&V-tankstation dat vlak achter het Esso Express-station ligt in Zellik als je es meer tijd hebt. Bij het Esso Express-station zou de Essocard aanvaard worden en bij het G&V-tankstation dan niet: dat zou mij sterk verbazen: https://carbu.com/belgie/index.php/station/esso-express/zellik/1731/553 Nochtans staat de Essocard wel vermeld op de Gibgas-pagina van dit CNG-station: https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail B_1731_Asse_Brusselsesteenweg_379 Hetzelfde geldt voor het Bruno-tankstation in Genk: op de Gibgas-pagina van dit station staat de Essocard ook vermeld: https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail B_3600_Genk_Hermeslaan_60 Als je vrijaf hebt in het weekend of tijdens één van de komende feest- en brugdagen kan je misschien een uitstap maken naar die twee CNG-stations om het zelf te gaan uitproberen (Dat hoeft daarom niet op dezelfde dag te zijn). Dan ben je 100% zeker. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen