Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Sign in to follow this  
Jacques

Verbruik Mercedes B200c

Recommended Posts

Voor de mensen die zich zorgen maken over het verbruik van deze wagen, dit duikt met 20% naar beneden eens de 10000km bereikt. Ik verbruik nu op snelweg 4,4kg Hgas of 4,9kg Lgas.

Ik zou er in elk geval niet meer zonder willen.

Groetjes, Jacques.

• Vind ik leuk 1

@Jacques
hoi Jacques, dat zou zeer goed niews betekenen, want tot op heden heb ik nog nergens dergelijke berichten gelezen dat het verbruik na X km zou dalen.
Heb je statistieken van bv. spritmonitor? 

Zelf merk ik geen verschil bij mijn Skoda Octavia Combi na 12.000 km , ik blijf hangen net boven de 4 kg.

Wat zijn je eerste ervaringen met CNG bij Mercedes? Merk je tov je vorige wagen ook nadelen? (behalve het beperkte rijbereik en de kleine benzinetank?)

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

Ik rijd nu 2 jaar met de B200 Natural Gas. Na 60.000 km en voor 95% op L-gas heb ik een gemiddeld verbruik van 5.41 kg/100 km.
Mijn verbruik is ook na te kijken op Spritmonitor. Ik heb een actieradius van 375 km met uitschieters naar 400 km. Op H-gas gaat de actieradius naar 450-500 km.
IN het verbruik merk ik goed het effect van H-gas, vooral ook in de stad. Ik verbruik ongeveer 6 liter benzine op 6.000 km.

@Jacques dat de auto zuiniger ging rijden komt mij niet bekend voor. Wel heb ik het idee dat ik na enige tijd meer in mijn tank kreeg. Dat is een gevoel, dat heb ik niet gedocumenteerd.
 Met H-gas heb ik ook het idee dat de auto net wat lekkerder optrekt in de lage toeren. Dan loopt de auto daar net wat soepeler (1100-1200 toeren).

• Vind ik leuk 2