grtcng Geplaatst: 9 augustus 2020 Delen Geplaatst: 9 augustus 2020 Vandaag ook half uur geprobeerd bij Dats, koppelen lukt aan geen kanten. Dan maar op benzine verder gereden. Met nieuwe wagen reeds 3 op 5 tankbeurten miserie. Deze keer lukte het helemaal niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 9 augustus 2020 Delen Geplaatst: 9 augustus 2020 Bij mijn wagen (Skoda Octavia) is het heel belangrijk dat het pistool loodrecht op de nippel geplaatst wordt. Let er zeker ook op dat je het pistool in de juiste vertikale hoek plaatst, aangezien de tanknippel soms wat naar boven gericht is. Een "truc" is om zo precies mogelijk voor, en wat verder van de tankautomaat te stoppen. Zo heb je wat meer ruimte en moet je minder worstelen met het pistool, slangen, ...In het begin was dat bij mij de grootste moeilijkheid, zeker omdat een benzine- of dieselpistool, wat veel mensen gewoon zijn, veel meer speling heeft. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Crombel Geplaatst: 9 augustus 2020 Delen Geplaatst: 9 augustus 2020 (aangepast) Het is natuurlijk een heel verschil in vgl met benzine of diesel tanken. Het pistool moet heel precies in lijn met de aansluitnippel van de wagen staan. Je plaatst het pistool er op en dan moet je een beetje bewegen zodat het een millimeter of 5 doorschuift, dan kan je de hendel indrukken. Met een beetje oefening lukt dat best. Misschien eens iemand meenemen die het gewoon is als je problemen blijft hebben. 9 augustus 2020 aangepast door Crombel VW Touran 1.4 TSI Ecofuel 110 kW DSG 2011 Verbruik: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 9 augustus 2020 Delen Geplaatst: 9 augustus 2020 Straf dat heb ik nog nooit voor gehad... De enige keer dat tanken niet lukte bleek er een defect pistool te zijn waardoor aankoppelen niet lukte in de winter. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk789 Geplaatst: 10 augustus 2020 Delen Geplaatst: 10 augustus 2020 Heb daar in het begin ook mee gesukkeld, tot ik door had dat het pistool niet loodrecht op de auto moet gezet worden maar voor ons een beetje schuin naar achter. Inderdaad in lijn met de aansluitnippel van de auto. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen