Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Pitpoint_BE

Audi g-tron update > A3, A4, A5

Recommended Posts

Tuurlijk. Maar snel gerekend: bestellen eind mei = leveren oktober ten vroegste...

einde lease is 15 mei. Is 6 maand verlenging. 

Als ik vandaag (bijvoorbeeld) een volvo xc60 d4 bestel heb ik die eind juni. Betekent 1 maand verlenging én minder wachttijd voor mij. 

Audi=groen, beperkte range, 

volvo= niet groen, wel bruikbaar in Frankrijk, hoge range

Is moeilijke keuze.

ps: is firmawagen; financieel voordeel is eerder voor mijn werkgever dan voor mij🤔

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uren geleden, Jors Troelie zei:

@Pitpoint_BE: kan je dit ergens bevestigen? Of is dat onofficiële informatie?

Ik heb het bevestigd gekregen van de fabrikant, dus als je fleet manager er naar vraagt zal hij waarschijnlijk hetzelfde antwoord krijgen.

aangepast door Pitpoint_BE

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Jors Troelie zei:

ps: is firmawagen; financieel voordeel is eerder voor mijn werkgever dan voor mij🤔

VAA van beide wagens goed vergeleken? Een D4 is (dacht ik) minstens 125g CO2/km

---

PitPoint clean fuels

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

4 uren geleden, Pitpoint_BE zei:

VAA van beide wagens goed vergeleken? Een D4 is (dacht ik) minstens 125g CO2/km

De Volvo XC60 was bij wijze van vergelijking voor de levertermijn van een "andere" auto uit onze keuzelijst. Is uiteraard het andere extreem; een dikke diesel-SUV vs een behoorlijk groene CNG-hatchback.

De leasing-maatschappij rekent voor beide wagens ongeveer evenveel aan...

Betreft de VAA: daar geraak ik sowieso niet wijs uit:
- Voor mijn huidige wagen (diesel, 105gr CO2, BJ2015) heb ik momenteel ca. 120€/mnd VAA

- Voor de A5 op CNG berekend: gemiddeld ca. 140€/mnd (da's dus méér dan mijn huidige diesel?) 
 - Voor de volledigheid: de XC60 D4 zit rond de 330€ (dat lijkt me logisch véél meer te zijn)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uren geleden, Jors Troelie zei:

Betreft de VAA: daar geraak ik sowieso niet wijs uit:
- Voor mijn huidige wagen (diesel, 105gr CO2, BJ2015) heb ik momenteel ca. 120€/mnd VAA

- Voor de A5 op CNG berekend: gemiddeld ca. 140€/mnd (da's dus méér dan mijn huidige diesel?) 
 - Voor de volledigheid: de XC60 D4 zit rond de 330€ (dat lijkt me logisch véél meer te zijn)

Welke formule heb je gebruikt?

---

PitPoint clean fuels

www.pitpoint.be

---

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Pitpoint_BE zei:

Welke formule heb je gebruikt?

On-linecalculator van Dragintra.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, maar VAA aardgas vs benzine scheelt niet zo veel.

Om het helemaal juist te hebben, opnieuw berekend in calculator BDO:

- Huidige wagen (Diesel, 2015, 105gr): 130€VAA

- Audi A5 Sportback g-tron (2019, 104gr): 160€VAA (aankoopprijs is wel ca. 10.000€ meer dan huidige wagen; allicht vandaar de hogere VAA)

- Volvo XC60 D4 (2019, 129gr): 329€VAA

Maar de discussie ging niet over VAA.

Wel: (ik heb de antwoorden uit eerdere posts trachten samen te vatten)

- Vanaf wanneer is de A5 g-tron opnieuw bestelbaar in België?  >> Zou "nu" ongeveer zijn, maar nog niet beschikbaar op configurator

- Vanaf wanneer is er terug produktie? >> Midden mei 2019

- Mogen we opnieuw een ellenlange levertermijn verwachten? >> 4-5 maanden na produktie; dus eerste leveringen oktober 2019?

- Bruikbaarheid wagen (monovalent CNG) in buitenland (bv Frankrijk) >> In België geen probleem. Duitsland ook niet. Frankrijk wel. 

En ja, de huidige lease kan verlengd worden. Maar van zodra ik een nieuwe wagen mag kiezen, wil ik ook een nieuwe wagen kiezen. En zoals zovelen wil ik hem (haar?) dan ook zo snel mogelijk hebben... (iets met boys en toys...)

Het is dus kiezen tussen 6 maand extra met oude vervuilende diesel (105gr is waarde volgens oude NEDC, is in realiteit allicht x1,5) en lang wachten op propere CNG (à 104gr), of sneller overschakelen naar minder vervuilende diesel (dus niet de XC60, maar bv een A6 à 119gr of een A4 à 111gr).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Jors Troelie zei:

- Mogen we opnieuw een ellenlange levertermijn verwachten? >> 4-5 maanden na produktie; dus eerste leveringen oktober 2019?

Dat hangt van 2 zaken af:

1: De geschatte vraag naar deze wagen. Vanuit dat getal wordt er op de produktielijnen plaats voorzien om deze wagens te bouwen. Aangezien ze wat complexer zijn dan een gewone benzine/diesel zorgt men ervoor dat meer complexe wagens met tussenpozen op de lopende band worden gelanceerd (dit om de werkbelasting zo gelijkmatig mogelijk te houden, meestal zet men er dan voor of na een minder complexe wagen op de band). Bijvoorbeeld 1 op 30 of 1 op 20.

2: Is de werkelijke vraag groter dan de vooropgestelde verkoop moet je langer wachten, is de werkelijke vraag kleiner dan de vooropgestelde verkoop dan heb je hem sneller.

Aanpassen van de bandsnelheid of capaciteit om dan meer complexe wagens af te leveren gaat spijtig genoeg niet op 1 2 3, daar gaan al snel enkele maanden overheen. Soms is dan de piek in de verkoop ook weer weg en zit je daar met een andere capaciteit of teveel volk.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...