Ga naar inhoud
gismo

verbruik VW Caddy Maxi

Recommended Posts

9 uren geleden, Lange_666 zei:

Aan de ingang van de tank zit een knopje, je kan daar met het pistool op drukken en dan ontlucht de tank.

Bij mijn huidige Octavia en vorige Golf kon ik daar niet meer aan.

Ik tank dan gewoon verder tot de benzine/diesel aan de rand staat (niet voor de CNG, daar gaat max 10L bij, ik hier ook de tank bijna leeg waarschuwing aangepast van 9L naar 4L via OBD11, anders flikkert dat lampje constant).

Nu zie ik in mijn boekje staan dat teveel benzine bij de Caddy Maxi een explosiegevaar kan geven!? Zolang er geen ( statische ) vonk aan te pas komt is er toch geen gevaar denk ik.

Zou er bij een nieuwe Caddy Maxi een nieuw instructieboekje uitgebracht zijn.. ik kreeg een versie van 2016 bij een wagen van 2017.

aangepast door Lage Emissie Zone

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Zolang er geen ( statische ) vonk aan te pas komt is er toch geen gevaar denk ik.

Uitzetting. Dat "kussen" lucht in de tank werkt als buffer om de uitzetting van de brandstof door warmte op te vangen, zodat je benzinetank niet openscheurt. Op een normale dag is dat geen probleem natuurlijk, maar als je je tank tjokvol giet, en je zet je auto dan een paar uurtjes in de gezellige zomerzon, is het zeker niet ondenkbaar dat door de opgelopen druk (en het feit dat een vloeistof slecht-tot-niet comprimeerbaar is) je benzinetank openscheurt op het zwakste punt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, MrFingers zei:

is het zeker niet ondenkbaar dat door de opgelopen druk (en het feit dat een vloeistof slecht-tot-niet comprimeerbaar is) je benzinetank openscheurt op het zwakste punt.

Of langs de benzinedop er uit druppelt / loopt.

aangepast door Koen C

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen