Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
gismo

verbruik VW Caddy Maxi

Recommended Posts

1 uur geleden, muscles zei:
Woon jij eigenlijk ver van de gemeente Houthalen (Limburg)? Ik zou je toch eens aanraden om bij Q8, Grote Baan 11 in Houthalen CNG te gaan tanken, gewoon om eens te testen.
Als jij bijvoorbeeld CNG gaat tanken bij een Dats24-tankstation waar regelmatig veel mensen CNG komen tanken en waardoor de druk van het hoogcalorisch CNG te laag is, dan zit je altijd met een meerverbruik. Ik vraag mij af hoe Dats 24 dat op het autosalon verkocht krijgt. Dat is dus één van de grootste nadelen van CNG: er mogen op een dag niet te veel mensen CNG gaan tanken aan één en hetzelfde Dats24-tankstation want de compressor van de CNG-installatie kan dat niet aan. Die compressor slaagt er dus niet in om de druk op 200 bar te houden.

Nee jammer ik ben van West Vlaanderen (kortrijk). Maar ik zie hier overal dat mensen met een gewone caddy ongeveer 550 à 600 km rijden, en ik heb zeer veel geluk als ik bijna tegen de 500 km geraak. Mijn gas is wel altijd 100% van kwaliteit. Raar maarja.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, Stevenvdg zei:

Nee jammer ik ben van West Vlaanderen (kortrijk). Maar ik zie hier overal dat mensen met een gewone caddy ongeveer 550 à 600 km rijden, en ik heb zeer veel geluk als ik bijna tegen de 500 km geraak. Mijn gas is wel altijd 100% van kwaliteit. Raar maarja.

Ik veronderstel dan dat je bij Dats 24 in Wevelgem gaat tanken?

Heb je al eens CNG getankt bij IMOG in Harelbeke (Kortrijksesteenweg 264)?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik veronderstel dan dat je bij Dats 24 in Wevelgem gaat tanken?
Heb je al eens CNG getankt bij IMOG in Harelbeke (Kortrijksesteenweg 264)?
Ik tank altijd bij IMOG ;) als ik er even bij stil sta. Doe ik wel 80 % stadsverkeer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Stevenvdg zei:

Ik tank altijd bij IMOG ;) als ik er even bij stil sta. Doe ik wel 80 % stadsverkeer.

Ja, dat 80% stadsverkeer verklaart natuurlijk waarom je maar gemiddeld 450 km haalt met 26 kg.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

9 uren geleden, muscles zei:

Woon jij eigenlijk ver van de gemeente Houthalen (Limburg)? Ik zou je toch eens aanraden om bij Q8, Grote Baan 11 in Houthalen CNG te gaan tanken, gewoon om eens te testen.

Als jij bijvoorbeeld CNG gaat tanken bij een Dats24-tankstation waar regelmatig veel mensen CNG komen tanken en waardoor de druk van het hoogcalorisch CNG te laag is, dan zit je altijd met een meerverbruik. Ik vraag mij af hoe Dats 24 dat op het autosalon verkocht krijgt. Dat is dus één van de grootste nadelen van CNG: er mogen op een dag niet te veel mensen CNG gaan tanken aan één en hetzelfde Dats24-tankstation want de compressor van de CNG-installatie kan dat niet aan. Die compressor slaagt er dus niet in om de druk op 200 bar te houden.

Druk in uw gastanks hebben toch niks met een hoger of lager verbruik te maken.

Aangezien de vulling van de tanks niet optimaal is in dit geval zal ook de berekening van het verbruik niet kloppen maar dat heeft toch niks te maken met het verbruik op zich.  

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, Stevenvdg zei:

Tank eens bij DATS Wevelgem... IMOG geeft de laatste tijd maar een trieste vulling, heb ik al meerdere keren gemerkt. DATS Wevelgem daarentegen geeft tegenwoordig een super vulling. Enkele weken geleden kon ik 18,18kg tanken in mijn tanks van 15kg (waren toen wel volledig leeg). Ooit was het omgekeerd!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb mijn caddy maxi nu exact 2 maanden.  Intussen 3200 km afgelegd, afwisselend korte ritten en autosnelweg.

Mijn gemiddeld verbruik bedraagt 6,3 kg per 100 km.  Ik tank steeds aan hetzelfde DATS station, laag calorisch gas.

Mijn verbruik wijkt dus sterk af van de beloofde 4,5 kg, wat mij toen al vrij utopisch leek.

Verder tot hiertoe heel tevreden met mijn aankoop !

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Mark Vermoesen zei:

Ik heb mijn caddy maxi nu exact 2 maanden.  Intussen 3200 km afgelegd, afwisselend korte ritten en autosnelweg.

Mijn gemiddeld verbruik bedraagt 6,3 kg per 100 km.  Ik tank steeds aan hetzelfde DATS station, laag calorisch gas.

Mijn verbruik wijkt dus sterk af van de beloofde 4,5 kg, wat mij toen al vrij utopisch leek.

Verder tot hiertoe heel tevreden met mijn aankoop !

In welke omgeving woon jij? We kunnen dan kijken of je eventueel in de buurt een CNG-station hebt met hoogcalorisch aardgas. En dan kan je het verbruik nagaan met H-gas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
41 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Die 4.5 kg is trouwens met H+ gas gemeten ;)

Met H-gas ga jij rond 5.5 kg rondrijden schat ik.

En dus met L-gas, dat @Mark Vermoesen tankt, boven de 6 kg ?

Korte ritten zijn altijd meerverbruikers.

Autosnelweg : tegen welke snelheid ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uren geleden, Aardgasrijder zei:
Die 4.5 kg is trouwens met H+ gas gemeten 
Met H-gas ga jij rond 5.5 kg rondrijden schat ik.

Klopt. Ik zit rond 5.6 kg/100km. Wisselend gebruik en H-gas uit Houthalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat benzine betreft: deze site beweert dat men op benzine een rijbereik heeft van 200 km ipv de 150 km die wij vooropgesteld hebben.

Ik ga het binnenkort eens uitproberen. https://www.meinauto.de/testberichte/vw-caddy-tgi-im-test-2017-erdgas-treibt-den-nutzwert-auf-die-spitze

@Nico V. Wat is je bandenspanning, standaard of de hoger voorgeschreven druk ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Benzinetank is VOLLEDIG gevuld en de boordcomputer geeft een rijbereik van 100km weer. Wordt vervolgd..

Idem bij mij, dat varieert tussen 80 en 120 km afhankelijk van de rijstijl over de laatste kilometers. Maar zelfs als die op 0 staat heb je nog een redelijke reserve weet ik uit ervaring :)

Qua verbruik, dat is inderdaad sterk afhankelijk van het gebruikte gas, de rijstijl, bandendruk en nog zovele andere factoren.

Met L gas verbruik ik tussen 5 en 6.5 kg

Met H gas zakt dat wel naar 4.5 tot 5.5 kg

Met H+ gas lukt het me om tussen 3.8 en 4.5 kg te verbruiken ..

Bovenstaande zijn gemiddeldes over een hele tankbeurt, dus niet van een enkele rit. 

De opgegeven fabriekwaardes zijn dus perfect mogelijk.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met 4x bandenspanning op 2,7kg, zonder passagiers aan boord ben ik na een VOLLE BENZINETANK  SUPER98 aan de test begonnen.

Na ongeveer halfweg te zijn stond mijn teller op 99km:

BENZINE_98.jpg

Op het eerste zicht zou je nu denken dat de Duitse bron ( die beweerde dat je 200km op benzine kan rijden) correct is , maar dat is helaas NIET zo...

( hij heeft een halve tank leeggereden en vermenigvuldigd maal 2 en dat is niet correct)

Dat zie je hier ( 153 km gereden op super98 )

super98_153km.jpg

Na 155 km te hebben gereden:

super98_155_km.jpg

Ik ben geen 10 km blijven verder rijden want ik vond het metertje rechts wel erg snel dalen... ( rijbereik ging even naar 0 kilometer en herstelde zich vervolgens naar 10 km ).

Mijn gemiddelde verbruik op benzine98: +- 7,5l / 100 km.

Minimum verbruik: 5,5 liter - maximum verbruik: 8,5 liter .

Moest ik 6 passagiers aan boord gehad hebben dan lag dit verbruik een pak hoger.

Ik heb een kleine 15 liter benzine super98 in de tank gekregen ( ook al beweert de fabrikant dat er slechts 13 liter in de tank kan ).

aangepast door Lage Emissie Zone
Toevoegen van foto s
  • Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb de mijne op vakantie in het voorjaar uit noodzaak in het rood/leeg gereden. Doe het toch liever niet, want zakt zeer snel. En als test in Kallo tot op 5 km resterende benzine. Ik dacht vlak voor het rode gebied is, kan je 7 liter tanken.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ik heb een kleine 15 liter benzine super98 in de tank gekregen ( ook al beweert de fabrikant dat er slechts 13 liter in de tank kan ).

Er kan altijd meer in een benzinetank dan wat de fabrikant opgeeft (tegendruk die de pomp doet afvallen pompafhankelijk dus altijd wat +/-).

Door de ontluchter gebruiken kan je er altijd nog wat bijkrijgen, bij mijn Skoda Fabia's ging er altijd nog bijna 10L extra in de tank.

Ik deed die altijd vol tot aan't randje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan de ingang van de tank zit een knopje, je kan daar met het pistool op drukken en dan ontlucht de tank.

Bij mijn huidige Octavia en vorige Golf kon ik daar niet meer aan.

Ik tank dan gewoon verder tot de benzine/diesel aan de rand staat (niet voor de CNG, daar gaat max 10L bij, ik hier ook de tank bijna leeg waarschuwing aangepast van 9L naar 4L via OBD11, anders flikkert dat lampje constant).

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen