Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
janvg

Android Auto

Recommended Posts

Echt grappig, jij bent zo wat dezelfde dingen aan het uitzoeken als ik.

Als ik me niet vergis, is android auto nog niet beschikbaar in België en kan je het om die reden niet downloaden. Het is dus region locked.

Je kan het wel proberen te installeren via een APK, maar dat wordt vanzelfsprekend niet ondersteund door Google.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

via apkmirror.com, ik heb dat deze week geinstalleerd op mijn ouders hun gsm omdat ze morgen hun nieuwe wagen gaan afhalen (geen CNG jammer genoeg)

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Android Auto nog niet beschikbaar in België?!  Wil dat dan zeggen dat alle ervaringen ermee die hier gepost worden, van Nederlanders zijn?
@Dr Nick : ik heb niet veel zin om te "prutsen" aan mijn GSM.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Veel "prutsen" is er niet aan.

Rooten en custom roms flashen en daarna alles weer werkend krijgen (apps die root detecteren en niet willen werken) is prutsen. En dan nog...;)

Android Auto opzoeken op de link van Dr Nick en downloaden.

De gedownloade file opzoeken en aantippen op je GSM en dan krijg je de optie: cancel of install.

Na "install" (what else) heb je Android Auto op je GSM, simple comme bonjour...B|

Off topic: Voor zij die eens graag wat anders hebben dan een standaard doordeweekse GSM layout... https://plus.google.com/+AndrewGallagherSeriouslyCrazy

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Lange_666 zei:

Off topic: Voor zij die eens graag wat anders hebben dan een standaard doordeweekse GSM layout... https://plus.google.com/+AndrewGallagherSeriouslyCrazy

Nu kan dit nog, maar je zal je wel moeten haasten want vanaf 2 april 2019 is het gedaan met Google+. Als je op Google+ zit zou je daar al een email van ontvangen moeten hebben (ontvangen op 1 februari 2019). https://blog.google/technology/safety-security/expediting-changes-google-plus/

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 229.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit nergens op, ook niet op Google+. De Gallagher zal wel verkassen naar ergens anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, janvg zei:

Android Auto nog niet beschikbaar in België?!  Wil dat dan zeggen dat alle ervaringen ermee die hier gepost worden, van Nederlanders zijn?

Nee, ik denk dat ze allemaal op dezelfde manier hebben gewerkt. 

Het is zo simpel als: bestandje downloaden, aanklikken, een optie aanzetten om apps te mogen installeren die niet uit de store komen, DONE

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Lange_666 zei:

is dit een zoveelste launcher?

Ik gebruik zelf die van Windows, en zo kan ik mijn gsm ook nog eens verbinden met laptop om sms en foto's te kunnen beheren. 

En als iemand met Apple af komt dat hun gebruikersinterface beter is, dan toon ik hun de apple launcher. Dan heb je android met layout van apple. Maar goedkoper 🙂

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Dr Nick zei:

is dit een zoveelste launcher?

Neen, maar je moet er wel ene hebben die toelaat van extra iconensets (één of meedere tegelijk) te gebruiken.

Standaard gaat dat meestal niet.

Ik gebruik Nova Launcher met een 5-tal verschillende iconensets, geroot met Magisk op een stock ROM (voorheen SuperUser met een custom ROM maar teveel apps, vooral bankapps begonnen de root te detecteren).

Magisk zit niet meer in de Play Store dus je moet de app (+ de manager) apart downloaden en installeren of flashen. Voordeel is dat Magisk een "hide" optie heeft om voor root detecterende apps de root te verstoppen.

Maar dan nog zijn er die de root vinden en niet willen werken. Daarom zit er ook een functie in om Magisk zelf nog eens te verpakken en te hernoemen (veel root detecterende apps kijken gewoon of een bepaalde app geinstalleerd is of niet, meer niet).

Mocht er dan nog een lekje zijn kan je altijd met een prop editor aan de slag maar in Magisk kan je ook een module activeren die de meeste prop settings aan boord heeft en regelmatig wordt geüpdatet.

Waarom root: Gewoon om meer controle te hebben over mijn GSM. Vroeger kon bijna alles maar nu is telkens manuele interventie vereist om bepaalde functies in en uit te kunnen schakelen. Nadeel is dat als je inschakelt, de ingeschakelde functie actief blijft tot je die zelf weer uitzet. Voorbeeldje: Je kan tegenwoordig contactloos betalen via de Bancontact app (detecteert root dus die moest al omzeild worden). Om contactloos te betalen moet de NFC antenne aktief zijn. Staat die niet op zal de app vragen om die op te zetten. Je moet dan even in de instellingen (of het dropdown menu) gaan, NFC activeren, betalen en als je dan niks doet en de app sluit blijft de NFC antenne actief. Nu dat is iets dat ik niet wil. Voor mij zou, eens de app toe, de NFC antenne terug moeten uitgeschakeld worden. Dat is pas veilig. Maar dat gebeurt dus niet. Je kan ook alles laten opstaan en niet omkijken. Dat wil ik echter niet.

Je kan dat wel zelf maken dat dat zo werkt. Nadeel is dat je GSM moet geroot zijn om dat te kunnen.

Hoe:

Root app die toegang geeft tot het diepere Android: in dit geval Magisk

Tasker app en die programmeren dat de NFC antenne aangezet wordt als bepaalde apps worden geopend en weer uitgeschakeld als die gesloten worden. Om te vehinderen dat er twee apps zijn die (in dit geval) NFC nodig hebben en de antenne uitzetten als één van beide gesloten wordt kan je werken met een teller die bijhoudt hoeveel keer de NFC aanvraag gebeurd is. Komt de teller op 0 dan wil dat zeggen dat geen enkele app nog NFC nodig heeft en dan wordt de NFC antenne uitgeschakeld. Werkt super! En zou zo moeten zijn naar mijn mening. Zou standaard in Android moeten zitten. Nu is het teveel manueel opzetten, gebruiken, afzetten. Iedere keer weer. Dit kost tijd, vooral als je moet betalen en andere mensen staan te wachten. De meesten laten dan alles maar op staan maar voor mij kan dat niet. Ze lullen veel over veiligheid maar laten een aantal functies wel over aan de gebruiker die dan nadien verantwoordelijk is als er iets gebeurd. Het kan ook anders. Ik gebruik die Tasker app voor allerlei dingen die geautomatiseerd moeten zijn. Een alternatief is oa Automagic dat flowcharts gebruikt. Heel makkelijk om volgen.

Mijn GSM ziet er op dit moment zo uit...

Bovenaan een Zooper widget met uur, datum, batterij%, zon op/onder uren.

Daaronder een Power Toggels (niet meer verkrijgbaar maar nog hier en daar downloadbaar, vereist root) widget waarmee je bepaalde functies kunt activeren/deactiveren zonder via de menu te gaan. Ik gebruik dat vooral om de status te zien.Enkel de meest rechtse en de meest linkse toggles gebruik ik actief. Kleurzetting van de toggles en achtergrond kan je zelf instellen (hier wit actief met transparante achtergrond). Achtergrond (in dit geval NY) pas ik aan, via Tasker, al naargelang de toestand van het toestel, bv als de GSM in wagen stand staat (ontvangen SMS wordt dan automatisch tegen verstuurd dat enkel bellen mogelijk is, ook via Tasker).

In onderstaande screenshot is ook de NFC aktief (3de icoontje van link in de Power Toggles widget). Deze komt op gedurende 30 sec na inschakelen van het scherm. Dit omdat ik in mijn auto een NFC tag gekleeft heb waarmee ik de telefoon in "wagen" stand kan zetten. Na 30 sec gaat die NFC weer automatisch uit. Allemaal via Tasker. Op een ander scherm staat ook nog een Tasker widget die hetzelfde doet via een klik.

Screenshot_20190221-194747.png.87a01e98bbaa30fa65de116ef28cefb5.png

Ik heb ook nog een iPhone van 't werk maar...Android all the way... voor als je zelf wat wil "prutsen".

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uren geleden, janvg zei:

Via de "gewone" kanalen is dat inderdaad niet beschikbaar. :)

Degene die er ervaringen mee posten, hebben het via een .apk geïnstalleerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Hier de meest recente versie downloaden en "Onbekende Apps Installeren" in uw instellingen aanvinken. De .apk file opzoeken in uw download folder, uitvoeren en laten installeren. Uw GSM per kabel aansluiten aan uw USB-aansluiten et voila.

Werkte hier perfect op mijn OnePlus 1 op CyanogenOS en OnePlus 5 op OxygenOS, dus zou ook op de OnePlus 3 moeten werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, nonzerosumgame zei:

en "Onbekende Apps Installeren" in uw instellingen aanvinken.

Mocht je deze optie niet hebben kan dit verdoken zitten in de "ontwikkelaarsmodus" (Developer Modus).

Deze is te activeren op de volgende manier: Instellingen --> Toestelgegevens (of iets gelijkaardigs) --> Modelnummer en daar 7 x kortstondig na elkaar op tikken.

Je krijgt dan de melding om de ontwikkerlaars modus te activeren (bij een Samsung Galaxy moet je ook langs deze weg de USB activeren).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-4-0-5904-release/

image.png.c4466d0161c631b4b0e41ec33c766b02.png

welke versie moet ik nemen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Dr Nick zei:

@Lange_666 welke android-phone heb jij?

OnePlus3 Android 8 Oxygen OS

aangepast door janvg
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Dr Nick zei:

@Lange_666 welke android-phone heb jij?

Samsung Galaxy S6, Android versie Nougat (7.0 verder gaat Samsung niet bij dit toestel).

(Wou eigenlijk een Huawei (ik en mijn vrouw dezelfde zodat ik maar één telefoon moest leren kennen) maar in de winkel was het toestel niet aangesloten en de winkelbediende wou de moeite niet doen waarop mij wederhelft het niet meer moest hebben).

Werd dus een Samsung waarop een Samsung Launcher ligt (zoals bijna alle merken doen) voorzien van de nodige bloatware met daar bovenop nog een Proximus laagje (want het was een Proximus promotie die direct op Telenet gezet is... LOL).

Op 't werk heb ik een iPhone 6 maar IOS (12.4 staat er nu op) is voor mij te onhandig in vergelijk met Android.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, janvg zei:

welke versie moet ik nemen?

OnePlus3 heeft een Arm64-V8 struktuur dus...

Arm64-V8a (aangezien de 3de in de lijst een hogere release nr heeft zou ik eerst voor die gaan. Mocht het niet werken kan je nog altijd uninstallen en de andere versie nemen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...