janvg Geplaatst: 20 februari 2019 Delen Geplaatst: 20 februari 2019 Wellicht bestaan er verschillende apps om het verbruik van je wagen op te volgen door je tankbeurten te noteren. Ik heb het al gevonden: Fulio https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kajda.fuelio&hl=nl maar heb het nog niet gebruikt. Eventueel zou je je verbruik kunnen vergelijken met anderen die eenzelfde (type) wagen bezitten adhv een online database? Als jullie zo'n app gebruiken, welke is dat dan? Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 20 februari 2019 Delen Geplaatst: 20 februari 2019 De meesten hier gebruiken Spritmonitor (zie handtekeningen). Bestaat ook als app: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.spritmonitor.smapp_mp&hl=nl Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvg Geplaatst: 20 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2019 Nu ik eraan denk: in mijn huidige wagen (Peugeot 5008 handgeschakeld bj 2010) kan ik mijn brandstofverbruik van het ogenblik opvragen op het dashboard. Maar ik kan ook het brandstofverbruik sinds ingebruikname raadplegen (5.2 l). Ik veronderstel dat ik dit met de VW Caddy Maxi ook kan? Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 20 februari 2019 Delen Geplaatst: 20 februari 2019 Dat kan inderdaad. Ik krijg al sinds jaar en dag en verbruik van 5kg/100km via mijn boordcomputer. In het begin zat ik echter vooral rond de 5,6kg en ondertussen is het eerder 5,2 kg. De 5 kg die mijn boordcomputert aangeeft is dus met een grote korrel zout te nemen. Ik houd dan ook zelf een exell- bestand bij (al van bij mijn eerste auto). Alles wat de fabrikant aangeeft wekt bij mij enige achterdocht. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvg Geplaatst: 20 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2019 Het is niet zo dat ik aan de goede bedoelingen van de fabrikant twijfel, maar je doet me wel aan iets denken. Op de boordcomputer lezen we het real-time verbruik af. Dat kan erg schommelen natuurlijk (bij hard optrekken, uitbollen, enz...). Ik vermoed dat het gemiddelde verbruik (over een langere periode) het gemiddelde is van al deze momentane waarden. Soms merk ik dat de boordcomputer een tijdje "niet mee is", ttz hij geeft een verbruik van 0 (nul) aan tijdens het rijden. Na een tijdje "pakt" hij dan weer wel en is alles terug in orde. Hierdoor kan het gemiddelde verbruik, zoals aangegeven door de boordcomputer, niet anders dan een onderschatting zijn. Het zelf noteren van tankbeurten en overeenstemmende kilometerstanden is dus inderdaad correcter. Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pieter V Geplaatst: 20 februari 2019 Delen Geplaatst: 20 februari 2019 Het gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer van de auto is een onderschatting van de realiteit. Bij mijn auto zou ik gemiddeld 3,7kg/100 km gebruiken, maar ik kom uit op 4kg/100 km als ik rekening heb met wanneer en hoeveel ik getankt heb. Ik denk dat dit bewust gedaan wordt om de werkelijkheid mooier voor te stellen dan ze is. Bij de officiële verbruikcijfers moet je toch ook 20 à 30% of nog meer bijtellen om aan het werkelijk verbruik te komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 20 februari 2019 Delen Geplaatst: 20 februari 2019 3 uren geleden, janvg zei: Soms merk ik dat de boordcomputer een tijdje "niet mee is", ttz hij geeft een verbruik van 0 (nul) aan tijdens het rijden. Na een tijdje "pakt" hij dan weer wel en is alles terug in orde. Hierdoor kan het gemiddelde verbruik, zoals aangegeven door de boordcomputer, niet anders dan een onderschatting zijn. Het zelf noteren van tankbeurten en overeenstemmende kilometerstanden is dus inderdaad correcter. Zie jij dat tussen de twee wijzerplaten? Als dat inderdaad zo is, dan heb jij dat waarschijnlijk op het gewone verbruik staan: het verbruik op het moment zelf. Met het wieltje rechts op je stuur kan je scrollen tot je het gemiddelde verbruik ziet: dat is een 0 met een schuine streep door. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvg Geplaatst: 20 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2019 5 minuten geleden, muscles zei: Zie jij dat tussen de twee wijzerplaten? Als dat inderdaad zo is, dan heb jij dat waarschijnlijk op het gewone verbruik staan: het verbruik op het moment zelf. Met het wieltje rechts op je stuur kan je scrollen tot je het gemiddelde verbruik ziet: dat is een 0 met een schuine streep door. Muscles, Ik heb het hier over mijn huidige diesel: Peugeot 5008 Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen63 Geplaatst: 21 februari 2019 Delen Geplaatst: 21 februari 2019 Op 20/2/2019 om 15:10, janvg zei: Nu ik eraan denk: in mijn huidige wagen (Peugeot 5008 handgeschakeld bj 2010) kan ik mijn brandstofverbruik van het ogenblik opvragen op het dashboard. Maar ik kan ook het brandstofverbruik sinds ingebruikname raadplegen (5.2 l). Ik veronderstel dat ik dit met de VW Caddy Maxi ook kan? Bij de vw caddy maxi kan je het verbruik over een lange periode zien, maar niet sinds ingebruikname. Na 100 rij-uren of 10000 km herbegint hij opnieuw. Het langdurig gemiddelde krijg je als je bij het gemiddelde verbruik op 'OK' duwt. Er staat dan een 2 rechtsboven. Ook bij de rijtijd en de afgelegde km is dit hetzelfde. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 22 februari 2019 Delen Geplaatst: 22 februari 2019 (aangepast) En ik kan me ook inbeelden dat de auto het aantal kg op de pomp niet kan aflezen en dat er na het tanken ook een verschil zit op wat de pomp vertelt en wat de auto ervaart. 22 februari 2019 aangepast door JJR VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvg Geplaatst: 16 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2019 We hebben onze nieuwe Caddy vandaag opgehaald bij de garage. Ik wil het verbruik bijhouden in Spritmonitor. De garage had de gastanks volledig gevuld (37 kg dus) en de benzinetank half (6 liter?, schat ik). De kilometerteller stond op 7 km. Mijn vraag nu: hoe geef ik deze startwaarden in, in Spritmonitor? Als ik ze ingeef met volle en halve (partial) tankbeurt op 7 km, krijg ik een verbruik van 528 kg per 100 km voor gas (volle tankbeurt) en wordt er voor benzine (halfvolle tank) nog niets berekend. Wat doe ik fout? Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvg Geplaatst: 16 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2019 5 minuten geleden, janvg zei: We hebben onze nieuwe Caddy vandaag opgehaald bij de garage. Ik wil het verbruik bijhouden in Spritmonitor. De garage had de gastanks volledig gevuld (37 kg dus) en de benzinetank half (6 liter?, schat ik). De kilometerteller stond op 7 km. Mijn vraag nu: hoe geef ik deze startwaarden in, in Spritmonitor? Als ik ze ingeef met volle en halve (partial) tankbeurt op 7 km, krijg ik een verbruik van 528 kg per 100 km voor gas (volle tankbeurt) en wordt er voor benzine (halfvolle tank) nog niets berekend. Wat doe ik fout? Ik heb het al gevonden: ik moet het ingeven als "first fueling" Ik vond dit niet in de app, maar wel op de website Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Celen Geplaatst: 17 mei 2019 Delen Geplaatst: 17 mei 2019 Kan er 37kg in een Caddy? Waar zitten die tanks dan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 17 mei 2019 Delen Geplaatst: 17 mei 2019 1 uur geleden, Celen zei: Kan er 37kg in een Caddy? Waar zitten die tanks dan? In de Caddy Maxi gaat 37 kg CNG, ja. Iemand hier met een Caddy Maxi kan daar misschien eens een foto van maken. Gisteren, bij de Q8 in Houthalen, was ik ook verwonderd dat de VW Up, die vóór mij was, 12 kg CNG had getankt. En mijn Octavia, die zoveel groter is, daar gaat maar maximum een 18 kg in, in het beste geval. Meestal kom ik maar aan 17 kg, of minder. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 17 mei 2019 Delen Geplaatst: 17 mei 2019 (aangepast) Ja maar in den uwe gaat ook nog 50L naft, in den UP zal dat wat minder zijn. 17 mei 2019 aangepast door Lange_666 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Celen Geplaatst: 17 mei 2019 Delen Geplaatst: 17 mei 2019 De Arona die ik in augustus heb is 14,3kg en 9 liter naft. Dubbel gekloot Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 17 mei 2019 Delen Geplaatst: 17 mei 2019 14 uren geleden, Celen zei: De Arona die ik in augustus heb is 14,3kg en 9 liter naft. Dubbel gekloot En gij kunt nog lachen ? ! Op sommige ogenblikken zal daar ook 16 kg CNG in gaan. En ja, als ge naar Frankrijk moet, dan zult ge inderdaad dikwijls naft moeten tanken. Ge kunt dan nog altijd een jerrycan meepakken die ge in het G.H. Luxemburg gevuld hebt. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
janvg Geplaatst: 27 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2019 (aangepast) Op 17/5/2019 om 09:41, Celen zei: Kan er 37kg in een Caddy? Waar zitten die tanks dan? 27 mei 2019 aangepast door janvg 2 Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI : Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen