Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
janvg

App cng-stations : gibgas-app OK?

Recommended Posts

Hoi,
Mijn (eerste CNG) wagen wordt  pas geleverd in mei en ik ben in afwachting al vanalles aan het uitpluizen.

Zo vroeg ik me af of er een app bestaat die me kan helpen om het dichtsbijzijnde cng-station te vinden.

Een beetje zoekwerk op de site leert me dat zoiets inderdaad bestaat: de gibgas-app https://play.google.com/store/apps/details?id=de.gibgas.cng_app  

Ik vroeg me af of deze app OK is en doet wat ie belooft?  Ik heb namelijk geen zin om per Europees land een andere app te installeren.
Meestal kijk ik op de google play store hoeveel gebruikers er zijn, maar dat ligt nogal laag.  Wellicht omdat er (nog) niet zoveel cng-rijders zijn, vermoed ik dan?
Kan iemand meer vertellen over de ervaringen met deze app?  Aanrader?  Of zijn er betere alternatieven?

• Vind ik leuk 1

Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI :    1014074_5.png                     Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): 1014067_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

pit point app is gratis en vind ik veel beter en vind evengoed andere stations zonder pitpoint punt.

Bij beide apps kun je geen route berekenen. En als je een station zoekt en vind kun je toch doorklikken. 

Ik heb de gib gas app maar is zijn 4 euro niet waard. 

Maar dat is mijn mening

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, pluxy zei:

Gibgas is toch gratis!?

Online is het gratis. De app is betalend (eenmalig). Ik heb zowel de app van Gibgas als pitpoint. Beide apps zijn goed en makkelijk in gebruik.

Ik gebruik ze allebei in het buitenland en hebben allebei sterke punten.

Het leuke bij Gibgas is dat de defecte pompen aangeduid zijn en dat prijzen worden gemeld per station. Er staat ook bij welk type gas je tankt, dit is veelal bij pitpoint niet het geval.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de route naar mijn vakantiebestemming uitgestippeld met gibgas.werkte vlot. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, JJR zei:

Ik heb de route naar mijn vakantiebestemming uitgestippeld met gibgas.werkte vlot. 

Kan je met gibgas je bestemming ingeven en de app dan zelf tankstations laten zoeken onderweg?

Verbruik Caddy Maxi Trendline 7-zitter 1.4 TGI :    1014074_5.png                     Verbruik Peugeot 5008 diesel (tem 15-5-19): 1014067_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de site alvast wel. Op de app heb ik er geen idee van.

(Ik heb het zelf snel maar even bekeken, maar heb het nog nooit gebruikt. :) Onze CNG-auto is ook nog maar besteld, maar we hebben hem nog niet.)

Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: 1039789_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, NickVG zei:

Op de site alvast wel. Op de app heb ik er geen idee van.

(Ik heb het zelf snel maar even bekeken, maar heb het nog nooit gebruikt. :) Onze CNG-auto is ook nog maar besteld, maar we hebben hem nog niet.)

image.png.de7c609f860271085f3076970eb8e4d6.png

Share

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Routeplanner op  site gibgas werkte gistern niet en vandaag ook niet.
Zij verwijzen naar de app.

In de app kan je de stations zoeken, maar je moet er met een andere routeplanner (GoogleMaps, Waze,...) naar toe navigeren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@janvg Je kan ook gebruik maken van Google Maps. Je geeft dan bijvoorbeeld Dats 24 Maasmechelen in. Daarna klik je op Routebeschrijving. In het volgende venster kan je pijltjes verwisselen om Dats 24 Maasmechelen bovenaan te zetten. Als je nu richting Frankfurt wil, dan kan je dit nog steeds ingeven op

https://www.gibgas.de/Tankstellen

Je moet dan oppassen of je bankkaart aanvaard wordt of niet: EC-Karte, dat hebben wij niet. Dat is overigens enkel de Duitse EC-Karte die daar kan gebruikt worden:

https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail D_15232_Frankfurt_Darjesstraße_7

Je kan dan beter het Esso-station kiezen in Frankfurt:

https://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail D_60486_Frankfurt_Wiesbadener Straße_

Als je het adres van die Esso dan bovenaan ingeeft in Google Maps en op het zoekicoon gedrukt hebt, zie je dat dit 290 km is via de autostrade A3 en A4.

Soms is het beter om eerder te gaan tanken want in het begin ging ik bij ARAL in Hanau CNG tanken. Maar om daar te geraken moet je links van de Autobahn zijn, op tijd rechts afslaan om op de rotonde uit te komen, daar opnieuw links en doorrijden op de eerstvolgende afrit om daarna in de andere richting terug te keren want het ARAL-station ligt aan de andere kant van de weg (slechts in 1 richting).

Afhankelijk van waar je naartoe moet, is het volgende CNG-station in Regensburg. Daar heb je er twee: Shell en Total. De Shell is gemakkelijk te vinden en vlakbij de Autobahn maar het is er vaak druk. De Total heb ik proberen te vinden maar dat is mij niet gelukt. De GPS van mijn Skoda leidde mij ergens anders naar toe. Er tegenover ligt een OMV-tankstation heb ik gezien. Als je het adres van dat OMV-station ingeeft, dan zal je die Total ook gemakkelijker vinden : Straubinger Str. 73 (de Total ligt in de Osterhofener Str. 1). De Total is open van 6 tot 22 uur, maar goedkoper dan de Shell.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 242.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, janvg zei:

image.png.de7c609f860271085f3076970eb8e4d6.png

Share

Heel vreemd, toen ik het testte werkte die nog wel! (Maar nu krijg ik inderdaad hetzelfde scherm, met dezelfde uitleg.)

Nu bon, dat zal op korte termijn ook wel opgelost raken, zeker?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik klik bovenaan op de pijl (met een hoek in). Ik geef mijn gemeente in en een bestemming ergens in Frankrijk. (3 plaatsen geprobeerd). Telkens krijg ik een route met de stations voor CNG erbij. Dit doe ik via de app. Nu net nog gedaan, geen probleem. Is mijn app van gibgas dan gekoppeld aan Google???. Indien dat zo is, ben ik me daar niet bewust van. Mij lijkt het dat ik in gibgas gewoon een routeplanner heb. 

aangepast door JJR

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, JJR zei:

Mij lijkt het dat ik in gibgas gewoon een routeplanner heb. 

Dat staat zo toch ook op de site van Gibgas :

Alternativ bietet Ihnen unsere CNG-App Europa einen Routenplaner.

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 242.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, JJR zei:

Mij lijkt het dat ik in gibgas gewoon een routeplanner heb

Het is inderdaad de routeplanner van Google. Op het ogenblik dat je het tankstation van bestemming ingeeft wordt dit ook aangegeven.

Je kan ook de taal kiezen in de app van Gibgas. Mogelijks alleen maar wanneer je betaald hebt voor de applicatie (een klein éénmalig bedrag - in mijn geval via de factuur van Orange vereffend)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21/2/2019 om 16:46, NickVG zei:

Heel vreemd, toen ik het testte werkte die nog wel! (Maar nu krijg ik inderdaad hetzelfde scherm, met dezelfde uitleg.)

Nu bon, dat zal op korte termijn ook wel opgelost raken, zeker?

image.png.df05d43080f1a10e3bfb2d27dd230af2.png

Share

toch niet, blijkbaar...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt wat er staat, vroeger was Google Maps gratis, maar momenteel krijg je maar X-aantal gratis views.
Voor een contactpagina van een kleine zelfstandige is dit geen probleem, maar voor een grote website met veel bezoekers lopen de views en berekeneningen aardig op.

Ze dienen inderdaad per view te betalen en die zijn op het einde van het jaar grote kosten.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
28 minuten geleden, janvg zei:

toch niet, blijkbaar...

Als je dat vertaalt naar het Nederlands (voor degenen die geen Duits verstaan), dan begrijp je waarom die routeplanner "offline" is:

onze routeplanner en onze zoekopdracht op basis van Google-services zal in de toekomst slechts voor een korte tijd beschikbaar zijn. Het spijt ons zeer, maar het kan niet veranderd worden. Google staat ons slechts een bepaalde hoeveelheid gratis klikken toe, daarna wordt elke klik in rekening gebracht. Wij gaan deze kosten niet dekken.

Gibgas doet sinds begin januari een enquête om uit te zoeken hoe ze dit gaan oplossen.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb de indruk dat de prijzen niet of niet snel aangepast worden.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, muscles zei:

Als je dat vertaalt naar het Nederlands (voor degenen die geen Duits verstaan), dan begrijp je waarom die routeplanner "offline" is:

onze routeplanner en onze zoekopdracht op basis van Google-services zal in de toekomst slechts voor een korte tijd beschikbaar zijn. Het spijt ons zeer, maar het kan niet veranderd worden. Google staat ons slechts een bepaalde hoeveelheid gratis klikken toe, daarna wordt elke klik in rekening gebracht. Wij gaan deze kosten niet dekken.

Gibgas doet sinds begin januari een enquête om uit te zoeken hoe ze dit gaan oplossen.

Lijkt me een zeer begrijpelijke verklaring, hoe jammer het ook is.

Voor de mensen die de app gebruiken: is de routeplanner in de app nog beschikbaar? O.b.v. de tekst van dat bericht zou ik denken dat de routeplanner in de app ook verdwijnt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...